Nový Mitsubishi Outlander PHEV ujede až 834 kilometrů

Mitsuhishi Outlander není model, který by byl pro naše čtenáře novinkou. První informace jsme o něm přinesli už na podzim loňského roku. A nyní se dostává ke svým zákazníkům na našem trhu. Nový Outlander PHEV ze segmentu SUV-D je vyvinutý speciálně pro evropský trh. Navazuje na nedávno uvedené nové ASX a zcela nový COLT a hlavně na své tři předchozí generace a zvláště pak svého předchůdce, který byl prvním modelem, kombinujícím Plug-In hybridní pohon a karoserii SUV. Od svého uvedení v roce 2013 si ho pořídilo přes 200 000 evropských zákazníků a získal četná ocenění i uznání.

Exteriér

Zevnějšek nového Outlanderu PHEV kombinuje nové prvky s tradičním designem značky Mitsubishi a jejím klasickým terénním modelem Pajero.

Přední partie nového Mitsubishi Outlander PHEV nese vizuální identitu „dynamický štít“, pro značku typickou. Přední LED světlomety disponují adaptivní funkcí. Nízko umístěné světlomety mohou obsahovat až 12 samostatných LED diod pro dynamickou změnu uspořádání v závislosti na jízdní situaci. Tím zajišťují lepší výhled na dlouhou vzdálenost bez oslňování protijedoucích vozidel. Sekvenční ukazatele směru s 21 LED diodami pak přispívají k co nejlepší viditelnosti pro ostatní účastníky silničního provozu.

Při pohledu z boku je patrná robustní struktura karoserie s výraznými lemy blatníků a zadním sloupkem, připomínajícím kýlovou plochu tryskového letadla – prvkem, který dodává celkovému vzhledu ještě více dynamiky a vytváří efekt „plovoucí střechy“. Vzhled vhodně doplňují kola z lehké slitiny o velikosti 18″ nebo 20″.

Na zádi okamžitě zaujmou horizontální světla ve tvaru šestiúhelníku (hexaguard), zdůrazňující stabilitu a šířku vozidla. Coby symbol pevnosti se inspirovaly zádí kultovního Pajera, tedy modelu, který se zapsal do japonské Automobilové síně slávy historických vozidel.

Vzhled a charakter dotvářejí výbavové linie – Inform, Invite, Intense a Instyle – jakož i široká nabídka prvků příslušenství, které vozu dodávají nový rozměr a umožňují vyjádřit vlastní vkus. A díky možnosti volit z 12 odstínů – pěti dvoubarevných a sedmi jednobarevných – je nový Outlander PHEV schopen ještě lépe vyjádřit zákazníkovu osobnost. Nová šedá prémiová perleť Moonstone Gray doplňuje robustní šedý odstín o výrazný modrý nádech, který spojuje interferenci modrého světla s paprsky odraženými od hliníkového povrchu. Vnější barva má tři vrstvy (namísto původních dvou), a výsledný odstín tak působí jako diamant.

Interiér

Konstrukční změny se odrazily ve zvětšení interiéru a vylepšení parametrů odhlučnění, vibrací a chvění. Větší kabina tak nabídne nejen více místa a pohodlí, ale i tišší prostředí s ještě lepším potlačením vibrací.

Všechny prvky fyzického kontaktu v interiéru nového Outlanderu PHEV – volant, volič převodovky, kruhové ovladače, spínače ovládání oken a madla – byly navrženy s ohledem na spolehlivé fungování a precizní odezvu.

V novém Outlanderu PHEV se používá bezrámečkové digitální zpětné zrcátko, lze v situacích, kdy je dozadu špatně vidět kvůli cestujícím nebo naloženým zavazadlům, resp. nepříznivým klimatickým podmínkám, přepnout na obraz zadní kamery.

Interiér nového Outlanderu PHEV je zaplaven přirozeným světlem díky otevíratelnému panoramatickému střešnímu oknu o délce 928 mm a šířce 702 mm.

Vylepšená sedadla nabízí vyhřívání a odvětrávání společně s masážní funkcí. Zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 nabízí dostatek flexibility a nejrůznější možnosti uspořádání v závislosti na převáženém nákladu.

Manipulaci se zavazadly za nejrůznějších situací usnadňuje vylepšený systém otevírání zavazadelníku a celkově prostornější interiér; kufr má základní objem 495 litrů, sklopením zadních sedadel se objem zvětší na 1 422 litrů.

Digitalizace a konektivita

Vyšší úroveň digitalizace na palubě nového Outlanderu PHEV je nejvíce patrná při pohledu ze sedadla řidiče. Plně digitální přístrojový štít s jemnou grafikou je tvořen barevným TFT displejem o velikosti 12,3″. Široce nastavitelná obrazovka se chlubí skvělou čitelností a většími možnostmi výběru obsahu podle osobních preferencí nebo požadavků trasy.

Dotykový displej s rozlišením 1280×720 a vylepšeným grafickým rozhraním je možné přepínat mezi dvěma režimy zobrazování (klasickým a rozšířeným) s informacemi audiosystému a navigace. Vše je možné intuitivně ovládat pomocí spínačů na volantu.

Systém s rychlým přístupem k nejdůležitějším informacím pro řízení vozidla zahrnuje vylepšené funkce navigace díky online službám dopravních informací v reálném čase od TomTom, resp. rozhraní API Google Places pro vyhledávání míst v okolí; dále umožňuje používat přizpůsobitelné widgety na domovské obrazovce k volitelnému uspořádání informací podle individuálních potřeb, resp. používat pevný pruh po levé straně displeje ke spouštění aplikací.

Systém nesoucí označení Dynamic Sound Yamaha Premium spojuje výkon osmi Yamaha reproduktorů, zatímco Dynamic Sound Yamaha Ultimate zahrnuje 12 reproduktorů včetně subwooferu a zdvojených zesilovačů Yamaha DSP (Digital Signal Processor), jejichž vývoj byl založen na reproduktoru NS-5000, vlajkové lodi spotřební elektroniky značky Yamaha.

Pohon

Systém pohonu nového modelu Outlander PHEV kombinuje benzínový čtyřválec, dva elektromotory a větší lithium-iontovou baterii ve spojení s řazením shift-by-wire.

Zatímco základní parametry spalovacího motoru zůstaly stejné jako u předchůdce (2360 cm3, DOHC 16v), novinkou je systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Celkový systémový výkon pak činí 225 kW, resp. 306 koní. Díky zvětšení palivové nádrže na 53 litrů dokáže vůz nabídnout delší dojezd v kombinaci čistě elektrického a hybridního pohonu. Na základě oficiálního testovacího cyklu činí spotřeba 0,8 l/100 km při celkovém dojezdu 834 km.

Přední elektromotor nabídne 85 kW / 255 Nm; jednotka na zadní nápravě disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm, ale díky integrované jednotce řízení motoru zabírá méně místa, což zjednodušilo zástavbu celého ústrojí.

Výkon oproti modelu předchozí generace narostl přibližně o 40 procent. Jelikož aktuálně používaná baterie disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, činí čistě elektrický dojezd až 113 km (v režimu CITY). Je možné ho využívat i za dynamičtější jízdy a rychlosti do 135 km/h.

Bateriový modul o vyšší kapacitě díky menšímu vnitřní odporu nyní dokáže poskytovat o 108 % vyšší konstantní výkon, než tomu bylo u předchůdce. Nový systém kapalinového chlazení umožňuje naplno využívat potenciál baterie, a zajistit tak solidní rozjezdy i tichou jízdu za všech podmínek. Nový Outlander PHEV dále těží z výhod tepelného čerpadla, které snižuje spotřebu energie i při spuštěné klimatizaci a přispívá k delšímu elektrickému dojezdu, a to i za chladného počasí.

K dispozici je možnost nabíjení přímo doma, resp. na výkonnějších nabíjecích stanicích prostřednictvím standardních kabelů Type 2 a CHAdeMO. Outlander PHEV podporuje technologii V2H (vehicle-to-home, vozidlo-domácnost), tj. umožňuje využívat energii uloženou v baterii vozidla k napájení domácích spotřebičů.

Podvozek a hnací ústrojí

Systém integrovaného řízení dynamiky vozidla S-AWC (Super All Wheel Control) nabízí sedm volitelných jízdních režimů, koncipovaných s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti bez ohledu na typ povrchu nebo podmínky: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC (asfalt), GRAVEL (šotolina), SNOW (sníh) a MUD (bahno).

Přepracovaný je systém zavěšení kol a uspořádání řízení. Za vyšším jízdním pohodlím stojí volba pneumatik společně s odlišně naladěnými tlumiči a tuhostí pružin. Na druhé straně je zde elektrický posilovač řízení s dvojicí pastorků pro snazší ovládání volantu během parkování, resp. citlivější zpětnou vazbu za středních až vysokých rychlostí jízdy.

K živosti nového Outlanderu PHEV přispívá odlišné nastavení systému odpružení, jehož součástí jsou lehké hliníkové prvky s vysokou tuhostí ke snížení hmotnosti a na podporu pohodlné, stabilní jízdy.

Díky větším ventilovaným brzdovým kotoučům o průměru 350 mm na předních i zadních kolech se vůz chlubí vyšší účinností brzd, než předchozí generace.

Model, vyráběný v Japonsku, na který poskytuje výrobce 8 let nebo 150 000 kilometrů záruky, již dostal své české ceny, které jsou k dispozici v ceníku vozu.

Zdroj: Mitsubishi, M MOTORS CZ

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code