Opely prodlužují dojezd
Opel jako součást koncernu Stellantis těží z modernizací, kterými prochází všechny sesterské modely. Změny, které jsme před nedávnem avizovali u modelů 208 a 2008 od Peugeotu. Stejné změny se nyní projevily i u modelů Opel Corsa-e a Mokka-e.
Úpravy zvýší dojezd až o 7 % v cyklu WLTP, a ještě více v reálném provozu. Nyní tak Corsa-e, držitel titulu „Zlatý volant 2020“ ujede až 359 km. Mokka-e, čerstvý držitel ceny „Zlatý volant 2021“ [2], si polepší na 338 km.
Především došlo k výměně pneumatik, které díky nižšímu valivému odporu poskytují vyšší účinnost. Jedná se o 16palcová kola v případě vozu Peugeot e-208 a 17palcová kola u vozu Peugeot e-2008. Kromě toho došlo k vylepšení mechaniky. Vozy nabízí jiný převodový poměr, který ovlivňuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.
Další úpravou je nové tepelné čerpadlo. To, ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla, optimalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu. Účinnost tohoto vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách.
Opel dnes nabízí již devět elektrifikovaných osobních a užitkových modelů. Do roku 2024 bude mít Opel v každé své modelové řadě nejméně jeden elektrifikovaný model. Po roce 2028 Opel vsadil vše na jednu kartu a chce se v Evropě soustředit už výhradně na elektromobily. Čas ukáže, zda tato strategie sázky na technologii, která zatím své místo teprve hledá, a bez masivní podpory je spíše odmítána, dá značce šanci na přežití.
[1] Anketu organizují německé magazíny AUTO BILD a BILD am SONNTAG.
Zdroj: Opel