Peugeot 308 po sedmi letech omládnul

První generace modelu 308 se na trhu objevila v roce 2007. Po sedmi letech jej nahradila generace druhá. Dosavadní statistiky říkají, že auta se prodalo více než 7 milionů kusů a získalo 42 mezinárodních ocenění, včetně titulu Car Of The Year v roce 2014. A nyní, po dalších sedmi letech, přichází třetí generace tohoto kompaktního hatchbacku.

Karoserie nové generace má výrazně ostřejší základní tvary. Především čelní partie, která je zcela v duchu aktuálního, dynamického designu značky. Oproti předchozí oblé tváři vozu dokáže toto provedení, připomínající výraz šavlozubého lva při lovu, vyvolat silné emoce. A to jak samotnou maskou s nezaměnitelnými světlomety, tak i bočními partiemi blatníků, připomínajících silné nohy před skokem.

Nový Peugeot 308 je zároveň prvním vozem modelové řady, který nese nový znak značky Peugeot. Ten je umístěn na masce chladiče a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům řízení se dočkal vylepšení z hlediska vzhledu i technologií. Je ukrytý za znakem značky (technologie krytu radarové antény využívající indium, kompatibilní s radarovými vlnami), a ten je tak na masce chladiče zcela dominantní. Registrační značka se přesunula do spodní části.

Design karoserie, klíčový z hlediska aerodynamického odporu, byl modelován v aerodynamickém tunelu. Zadní část splývající linie střechy si vyžádala výrazný dlouhý spojler. Dynamicky zvlněné partie s úzkou lištou světlometů, využívajích technologii Full LED s charakteristickým podpisem tří drápů, podtržené vystupujícími koncovkami výfuku, jen výrazný dojem podtrhují.

Dosažení tohoto pocitu určitě pomohla úprava rozměrů a tvarů karoserie. Všechny více či méně viditelné části karoserie byly přepracovány (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.).

Karoserie se přitom celkově natáhla na  436 cm (+11 cm)  při zvětšení rozvoru náprav o 55 milimetrů a dosahuje nyní 267,5 cm, čímž se zlepšila prostornost ve druhé řadě. Přitom se snížila výška o 20 mm na 144 cm. Tyto změny pomohly dosažení velmi dobrých parametrů aerodynamiky vozu, kdy koeficient čelního odporu Cx je 0,28.

Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu.

Nový Peugeot 308 bude k dispozici v 7 odstínech:

  • zelená Olivine, modrá Vertigo, červená Elixir, bílá Nacré, bílá Banquise, šedá Artense a černá Perla Nera
Interiér

Peugeot 308 využívá u přístrojové desky originální řešení značky, Peugeot i-Cockpit® s umístěním přístrojové kapličky nad volantem. Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky rádia, médií, telefonu i asistenčních systémů řízení.

Od úrovně výbavy Active Pack je digitální přístrojový panel desetipalcový a u GT je i trojrozměrný. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 308 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku. Sériově montovaný 10″ středový dotykový displej přirozeně splývá s celkovým objemem palubní desky. Je umístěný o něco níže než digitální přístrojový panel, a je tak blíže k dosahu řidiče.

Od úrovně výbavy Allure se ve voze nový Peugeot 308 objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné naproti středovému displeji jako otevřená kniha. Jejich propracovaný vzhled svědčí o technologické úrovni, která je v rámci tomto segmentu jedinečná. Každý přepínač představuje dotykovou klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace … nadefinovanou podle potřeby uživatele.

Na oblouku na straně řidiče jsou seskupeny všechny dynamické ovládací prvky vozu:

  • nový kompaktní ovladač pro impulsní volbu jízdního režimu (Reverse, Neutral, Drive) a 2 tlačítka (Parking a Manual) osmistupňové automatické převodovky;
  • volič režimu řízení (Electric, Hybrid, Eco, Normal a Sport)

Oblouk středové konzoly sahá až k místu vyhrazenému pro indukční nabíjení telefonu. Zbytek konzoly je určen pro odkládání předmětů a pro další využití:

  • dva držáky na nápoje,
  • dvě zásuvky typu USB C (nabíjení a nabíjení/data),
  • odkládací přihrádky o celkovém objemu 34 litrů,
  • loketní opěrka.

Design interiéru nabízí LED ambientní osvětlení (8 barev na výběr) ukryté za středovým displejem, které osvětluje hlavní dekorativní prvky i dveřní výplně. Jednotlivé prvky interiéru mohou být v závislosti na úrovni povrchové úpravy tvořené pěnou, textilií, umělou kůží Alcantara® nebo mohou být vyrobené z tažených hliníkových dílů.

Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced 

Nový systém infotainmentu nabízí každému podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Ergonomický systém, který dokonale splňuje běžné každodenní potřeby, umožňuje každému řidiči definovat a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení (až 8 profilů).

Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Středový 10″ displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se používá a reaguje podobně jako tablet. Je tak snadné přesouvat různá menu pro notifikace nebo zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku, podobně jako na smartphonu. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.

Navigaci u Peugeotu obstarává on-line řešení od značky TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10palcové obrazovce a aktualizuje se datovým přenosem po připojení systému auta k internetu.

Asistenční systémy řízení 

Nabídku palubních technologií doplňují ve voze nový Peugeot 308 asistenční systémy řízení poslední generace.

  • Systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů);
  • Výstraha na provoz za vozidlem (po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu);
  • Nová zadní kamera s vysokým rozlišením a úhlem sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou;
  • Parkovací asistent 360° s 4 kamerami (přední, zadní a 2 boční);
  • Bezklíčový přístup a startování s funkcí Proximity;
  • Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo a vyhřívaný volant;
  • Nouzové volání „E-call+“ s informacemi o počtu cestujících a poloze včetně směru vozu na silnici;
  • Indexace vnějších zpětných zrcátek po zařazení zpátečky.

Nový Peugeot 308 má samozřejmě stále kompletní nabídku dalších asistenčních systémů:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go s nastavitelnou vzdáleností mezi vozidly;
  • Systém automatického nouzového brzdění (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti 7–140 km/hod)
  • Systém varování před srážkou
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu(neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu
  • Sledování pozornosti řidičev případě delší doby řízení a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu
  • Automatické přepínání dálkových světlometů
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění, konec zákazu předjíždění …)
  • Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání;
  • Elektrická parkovací brzda u všech verzí.

 Příjemná a útulná atmosféra

Sedadla vozu mohou být potažena nově vyvinutou nopkovanou látkou, technickou tkaninou, Alcantarou, reliéfní kůží a barevnou kůží Nappa. Ve verzích GT jsou sedadla prošitá signaturní nití v odstínu Adamite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.

Přední sedadla získala označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken) oceňující ergonomii a rozsah nastavení. Mohou být také vybavena elektrickým desetibodovým nastavením se dvěma možnými uloženími do paměti. Obě přední obepínající sedadla mohou být za příplatek vybavena vyhříváním a masážním systémem s 8 kapsami a několika programy.

Ve druhé řadě došlo díky zvýšení rozvoru (+55 mm) ke zlepšení komfortu. Cestující zde mají větší prostor pro kolena. Ani konektivita nezaostává, od úrovně Allure jsou v zadní části středové konzoly umístěny dvě zásuvky USB C (nabíjení a nabíjení/data). Vnitřní uspořádání zahrnuje uprostřed lavice (dělené v poměru 2/3-1/3) opěrku se dvěma držáky na kelímky a odkládací přihrádkou na telefon.

Objem zavazadlového prostoru je 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů.

Klimatizace využívá zcela nový systém, který zvyšuje tepelný komfort posádky. Cestující ve druhé řadě mají k dispozici větráky v zadní části středové konzoly. Ve voze nový Peugeot 308 se nezapomíná ani na vzduch uvnitř vozu, a proto je vybaven systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny, a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Od úrovně výbavy GT pohodu zvyšuje i systém Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji.

Nový prémiový Hi-Fi systém Focal®, vyvinutý pro nový Peugeot 308 ve spolupráci s francouzským výrobcem audiosystémů Focal, je výsledkem více než tříleté spolupráce. Systém Hi-Fi premium Focal® tvoří 10 reproduktorů s exkluzivními patentovanými technologiemi:

  • 4 hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory TNF,
  • 4 basové reproduktory s polyglassovou membránou 165 mm a systémem TMD (Tuned Mass Damper),
  • 1 středový kanál s polyglassovou membránou,
  • 1 subwoofer Power-Flower™ s trojitou cívkou.

Reproduktory jsou spojeny s novým 12kanálovým zesilovačem 690 W (vylepšená technologie třídy D) a doplňují je systém pro digitální zpracování zvuku Arkamys. Týmy Peugeot a Focal společně našly umístění na míru pro každý reproduktor, aby systém všem cestujícím nabídl skvělý zvukový zážitek. Zvuk na palubě je stabilní a přesný, výšky jsou jasné a dokonalé a basy jsou hluboké a silné.

Motory

Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet kompletní řadu verzí včetně 100% elektrické. Je nabízen se třemi benzínovými, dvěma naftovými motory s emisemi CO₂ od 117 g/km, splňujícími nejnovější emisní normy Euro 6. Pro ty, kterým nevadí několik hodin nechat auto na nabíječce, jsou v nabídce i dva plug-in hybridní modely s dojezdem až 60 kilometrů.

 Benzínové tříválcové motory 1,2 l:

  • PureTech 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Dieselové čtyřválcové motory 1,5 l:

  • BlueHDI 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6,
  • BlueHDI 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

  • HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP)
  • HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP)

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.

Přibližné doby nabíjení:

  • přes Wall Box (32 A) 7,4 kW: plné nabití za 1 hod 55 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
  • přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 3 hod 50 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7kW);
  • přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 7 hod 5 min pomocí jednofázové palubní nabíječky (3,7 kW).

Na evropský trh se Nový Peugeot 308 dostane ve 2. pololetí roku 2021. Vyrábět se bude ve francouzské továrně v Mulhouse.

Zdroj: Peugeot, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code