Peugeot 408. Nahradí moderní fastback populární sedan 405?

Modely střední třídy Peugeot řady 40X patřily vždy k vozům, které dokázaly zaujmout nejen užitnými vlastnostmi, ale i designem. Po delší odmlce v této třídě přichází značka s novinkou,modelem 408. Tentokrát ale jde o provedení, které se předchozím variantám v mnohém vymyká. Není to tradiční sedan, karoserie nese tvary toho, co Peugeot nazývá fastback, nicméně konkurenční značky používají i označení SUV kupé.

Exteriér

V přední části je mezi zvýšenými blatníky zasazena dlouhá kapota, která je charakteristická pro nejnovější modely Peugeot. Tato stylistická volba posiluje impozantní vzhled přední části vozu a zároveň zjednodušuje profil, protože přechod mezi blatníkem a kapotou je neviditelný. Tento konstrukční princip také zjednodušuje obvodový obrys kapoty, a díly karoserie tak mohou dokonale přiléhat.

Technologie Peugeot Matrix LED umožnila vytvarovat velmi štíhlé světlomety. Ty dodávají novému vozu 408 vzhled, typický pro Peugeot. Světelný podpis se typicky směrem dolů rozšiřuje o dva pásy LED diod ve tvaru tesáků, které se zanořují do nárazníku.

Peugeot 408 nese splývavé ostré linie, mřížka chladiče přebírá barvu karoserie a splývá tak s přední částí vozu. Uprostřed je zdobena výrazným novým znakem Peugeot v podobě lví hlavy. Za ním se skrývá radar, jenž předává informace celé řadě asistenčních systémů řízení. Díky barevnému zpracování se maska chladiče opticky prolíná s celkovým objemem nárazníku, což je znakem generační změny a elektrifikace řady Peugeot.

Boční kryty karoserie a podběhů kol přecházejí v robustní černý zadní nárazník, který šikmo přetíná odstín karoserie a tím zdůrazňuje obrácený efekt zádi. Pomáhá také opticky pohltit zadní převis, jenž poskytuje velký zavazadlový prostor.

Nový je styl dvacetipalcových kol s geometrickým tvarem zasazeným do kruhu. U stojícího vozu je velmi nápadný, při nízkých rychlostech pak vytváří zajímavý vizuální efekt.

Ubíhající střecha je v zadní části profilovaná tak, aby vzduch proudil optimálně na zadní sklo, zakončené ostrým lízátkem spoileru. Proudění vzduchu je optimalizováno a usměrňováno dvěma prvky připomínající svým tvarem uši kočkovité šelmy. Vytvářejí optimální aerodynamický koridor směrem ke spoileru víka zavazadlového prostoru. Tyto dva hranaté přídavné díly jsou vysoce účinné a zároveň jsou výraznými prvky stylu nového Peugeotu 408.

Tvarosloví zadních partií, zvláště nárazníku, pak připomíná příbuznost s modely řady 2008, 3008 i 5008. Linka zadních světel s drápy ve světelném podpise pak tuto příbuznost jen potvrzuje. 

Pro nový Peugeot 408 bude k dispozici 6 odstínů karoserie:

  • Modrá Obsession (nový odstín, zvolený pro uvedení modelu na trh)
  • Šedá Titane (nový odstín)
  • Šedá Artense (pouze výbava Allure)
  • Červená Elixir
  • Bílá Nacré
  • Černá Perla Nera

Nový Peugeot 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Interiér tak nabízí pohodlný prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Zavazadlový prostor má v základním nastavení objem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel objem vzroste až na 1611 litrů.

Interiér

Již při prvním pohledu dovnitř na malý volant a vysoce posazenou kapličkou s přístroji je vidět, že základní nastavení interiéru vychází z někým odmítaného, námi však oblíbeného Peugeot i-Cockpit®. Jde o uspořádání, které je již deset let s každou novou generací vylepšováno a modernizováno.

Nový digitální přístrojový panel je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Ve výbavě GT je přístrojový panel k dispozici v technologii 3D. Digitální sdružený panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 408 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny vysoko, těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění tepelného komfortu.

Tato architektura také umožňuje přiblížit středový desetipalcový dotykový displej, který je umístěn o něco níže než digitální přístrojový panel ležící přímo před zraky řidiče, a je tak blíže dosahu řidiče. Systém je vybaven plně konfigurovatelnými přepínači i-toggles, které jsou uspořádány pod středovým displejem jako otevřená kniha a poskytují v tomto segmentu jedinečnou estetickou a technologickou úroveň. Každý přepínač i-toggle představuje klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace… nadefinovanou podle potřeby uživatele.

Zatímco středový displej je směrován k řidiči, středová konzola je naopak otevřená směrem ke spolujezdci. Všechny dynamické ovladače vozu jsou seskupeny do oblouku na straně řidiče. Ten může jediným dotykem volit mezi různými režimy, které nabízí osmistupňová automatická převodovka EAT8.

Sedadla mohou být vybavena elektrickým desetibodovým nastavením, u sedadla spolujezdce je nastavení šestibodové. Do paměti systému lze uložit dvě nastavení. Obě přední sedadla umožňují pneumatickou masáž. Masážní systém disponuje osmi kapsami a pěti různými programy. K dispozici je také funkce vyhřívaní sedadel.

Design sedadel vozu tvoří nopkovaná látka, technická tkanina, Alcantara, reliéfní kůže a barevná kůže Nappa. Ve verzích GT jsou sedadla prošitá signaturní nití v odstínu Adamite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.

Prostor na zadních sedadlech je velkorysý díky dlouhému rozvoru 278,7 cm. Nový Peugeot 408 je tak z hlediska cestujících na zadních sedadlech nejprostornějším vozem značky. Cestující mají k dispozici 188 mm prostoru pro kolena. Prostor pro nohy, který je vyhrazen pasažérům vzadu, je navržen tak, aby maximalizoval volnost pohybu. Konstrukce sedadel a sklon sedáků mají cestujícím umožnit co nejlépe využít prostor pro optimální pohodlí během cestování.

Nový Peugeot 408 nabízí standardně zadní lavici dělenou v poměru 2/3–1/3 vybavenou otvorem na lyže. V provedení GT lze obě části okamžitě sklopit pomocí dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné z bočních stran zavazadlového prostoru.

Ani konektivita nezaostává, od úrovně Allure jsou v zadní části středové konzoly umístěny dvě zásuvky USB C. Zavazadlový prostor je vybaven 12 V zásuvkou na pravé straně zavazadlového prostoru, LED osvětlením, síťkou, elastickým popruhem a háčky na tašky.

V interiéru nového vozu Peugeot 408 vytváří příjemnou atmosféru LED ambientní osvětlení (8 barev na výběr) ukryté za středovým displejem. Stejné světlo se objevuje i u pěnových dveřních výplní, které mohou být v závislosti na úrovni povrchové úpravy potaženy textilií, umělou kůží Alcantara® nebo mohou být vyrobené z tažených hliníkových dílů.

Nový prémiový Hi-Fi systém Focal®, vyvinutý pro nový Peugeot 408 ve spolupráci s francouzským výrobcem audiosystémů Focal, je výsledkem více než tříleté spolupráce. Systém Hi-Fi Premium FOCAL®, který doplňuje systém pro digitální zpracování zvuku Arkamys, tvoří 10 reproduktorů. Reproduktory jsou spojeny s novým 12kanálovým zesilovačem 690 W.

Bezpečnost

Asistenční systémy řízení, které používají 6 kamer a 9 radarů, zajišťují komfort a bezpečnost. Patří mezi ně zejména:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go;
  • Noční vidění (Night Vision) umožňující rozpoznat zvířata, chodce nebo cyklisty před vozem v jízdním pruhu dříve, než se objeví v dosahu dálkových světel;
  • Systém sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů);
  • Sledování provozu za vozidlem, které po zařazení zpátečky upozorňuje na nebezpečí v blízkosti vozu.
Infotainment

Nový Peugeot 408 nabízí každému řidiči podle jeho schopností a přání možnost definovat a uložit své vlastní preference zobrazení, prostředí a nastavení. Systém dokáže uchovat až osm různých profilů.

Funkce zrcadlení propojující chytrý telefon se systémem infotainmentu vozu je bezdrátová. Přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Zařízení vozu Peugeot 408 doplňují čtyři zásuvky USB-C.

Středový desetipalcový displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný. Lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se používá a reaguje podobně jako tablet. Je tak snadné tažením zleva doprava nebo nahoru a dolů přesouvat různá menu pro notifikace, případně klepnutím třemi prsty zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze podobně jako na smartphonu přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku.

V horní části displeje se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a o nastavení klimatizace, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.

Kompletní zážitek z používání infotainmentu dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s online navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celém desetipalcovém displeji a aktualizuje se „over the air“, tj. přímo přenosem dat prostřednictvím telekomunikační sítě.

Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu. Tento povel zajišťuje přístup ke všem funkcím infotainmentu.

Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a slouží tak jako pomoc uživatelům.

Motory

Pohonné jednotky jsou benzínové motory, v některých provedeních kombinované jako plug-in hybridy elektromotorem.

Čistě benzínovým pohonem je benzínový tříválec PureTech 1.2 o výkonu 130 k, který splňuje nejnovější emisní předpisy Euro 6.4.

Nový Peugeot 408 nabízí i dva plug-in hybridní motory:

  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8[1]
  • PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT83

Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW.

Všechny pohony nového Peugeotu 408 jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je zárukou komfortu a efektivity.

Dieselový motor bohužel není v modelové řadě 408 nabízen. Nabídka  bude naopak v budoucnu rozšířena o 100% elektrickou verzi.

Přístup k různým řešením nabíjení usnadňuje  Peugeot Easy-Charge:

  • Nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace díky našim doporučeným partnerům;
  • Nabídka nabíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move eSolutions s přístupem k síti více než 260 000 dobíjecích stanic po celé Evropě; předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.

Předpokládaná doba nabíjení je následující:

  • wallbox (32 A) 7,4 kW a palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW: plné nabití za 1 hodinu 55 minut;
  • zesílená zásuvka (16 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 3 hodiny 50 minut;
  • standardní zásuvka (8 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 7 hodin 5 minut.

Nový Peugeot 408 bude uveden na trh na samém počátku roku 2023. Vůz pro evropské i mimoevropské trhy se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse, následně se rozjede výroba také v továrně v čínském Čcheng-tu pro místní trh.

Zdroj: Peugeot, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code