Peugeot doplňuje svou řadu o chybějící model 408

Peugeot 408 se od ostatních modelů řady 208 až 508 liší v mnohém. Na první pohled jde o první fastback v segmentu C značky. Peugeot v tomto segmentu zaujal v posledních letech vedoucí postavení, a to díky úspěchu vozů SUV 3008 a 5008 a třem generacím hatchbacků 308 a kombi 308 SW, z nichž poslední byla teprve nedávno uvedena na trh. Peugeot 408 nabídku značky doplňuje a řadí se na vrchol segmentu C.

Exteriér

Silueta vozu je štíhlá a elegantní, což přispívá k aerodynamické účinnosti. Linie jsou ostré, mřížka chladiče, která přebírá barvu karoserie a splývá s přední částí vozu, je ozdobena novým znakem Peugeot v podobě lví hlavy. Překvapivý a poněkud výstřední je obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu nezvyklé rysy.

Typické pro aktuální řadu modelů je světelný podpis ve tvaru tesáků vepředu a zadní světla ve tvaru tří drápů, kterým zapadá do rodiny Peugeot.

Nový Peugeot 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Interiér nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Velkorysý je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů.

Boční kryty karoserie a podběhů kol přecházejí v robustní černý zadní nárazník, který šikmo přetíná odstín karoserie a tím zdůrazňuje obrácený efekt zádi. Pomáhá také opticky pohltit zadní převis, jenž poskytuje velký zavazadlový prostor.

Dvacetipalcová kola s geometrickým tvarem zasazeným do kruhu vytváří při nízkých rychlostech zajímavý vizuální efekt.

Zadní část střechy je z hlediska aerodynamiky obzvláště významnou oblastí. Proudění vzduchu je optimalizováno a usměrňováno dvěma prvky připomínající svým tvarem uši kočkovité šelmy. Vytvářejí optimální aerodynamický koridor směrem ke spoileru víka zavazadlového prostoru. Tyto dva hranaté přídavné díly jsou vysoce účinné a zároveň jsou výraznými prvky stylu nového Peugeotu 408.

Pro nový Peugeot 408 bude k dispozici 6 odstínů karoserie:

  • Modrá Obsession (nový odstín, zvolený pro uvedení modelu na trh)
  • Šedá Titane (nový odstín)
  • Šedá Artense (pouze výbava Allure)
  • Červená Elixir
  • Bílá Nacré
  • Černá Perla Nera
Interiér

Řidiči i posádce nabízí Peugeot 408 nejnovější generaci kabiny Peugeot i-Cockpit®, kterou lze okamžitě rozeznat podle kompaktního volantu pro snadné ovládání a potěšení z jízdy. Asistenční systémy řízení, které používají 6 kamer a 9 radarů, zajišťují komfort a bezpečnost. Patří mezi ně zejména:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go;
  • Noční vidění (Night Vision) umožňující rozpoznat zvířata, chodce nebo cyklisty před vozem v jízdním pruhu dříve, než se objeví v dosahu dálkových světel;
  • Systém sledování mrtvého úhlu s velkým dosahem (75 metrů);
  • Sledování provozu za vozidlem, které po zařazení zpátečky upozorňuje na nebezpečí v blízkosti vozu

Další krok směrem k poloautonomnímu řízení bude představovat balíček Drive Assist 2.0, který bude k dispozici později. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává dvě nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

  • Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od rychlosti 70 do 180 km/hod
  • Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost.

Sedadla mohou být vybavena elektrickým desetibodovým nastavením, u sedadla spolujezdce je nastavení šestibodové. Do paměti systému lze uložit dvě nastavení. Obě přední sedadla umožňují pneumatickou masáž. Masážní systém disponuje osmi kapsami a pěti různými programy. K dispozici je také funkce vyhřívaní sedadel.

Design sedadel vozu byl navržen s ohledem na zdůraznění kvality použitých materiálů, jejichž škálu tvoří nopkovaná látka, technická tkanina, Alcantara, reliéfní kůže a barevná kůže Nappa. Ve verzích GT jsou sedadla prošitá signaturní nití v odstínu Adamite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.

Oblouk středové konzoly mezi předními sedadly zasahuje až do prostoru pro bezdrátové nabíjení telefonu. Zbytek konzoly zabírají praktické prvky, jako jsou loketní opěrka, dvě zásuvky USB C (nabíjení/data), dva držáky nápojů a úložné prostory o objemu až 33 litrů.

Prostor na zadních sedadlech je velkorysý díky dlouhému rozvoru 278,7 cm. Nový Peugeot 408 je tak z hlediska cestujících na zadních sedadlech nejprostornějším vozem značky. Cestující mají k dispozici 188 mm prostoru pro kolena. Prostor pro nohy, který je vyhrazen pasažérům vzadu, je navržen tak, aby maximalizoval volnost pohybu. Konstrukce sedadel a sklon sedáků mají cestujícím umožnit co nejlépe využít prostor pro optimální pohodlí během cestování.

Ani konektivita nezaostává, od úrovně Allure jsou v zadní části středové konzoly umístěny dvě zásuvky USB C.

Nový Peugeot 408 nabízí standardně zadní lavici dělenou v poměru 2/3–1/3 vybavenou otvorem na lyže. V provedení GT lze obě části okamžitě sklopit pomocí dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné z bočních stran zavazadlového prostoru.

Zavazadlový prostor nového modelu 408 je mimořádně prostorný. Po sklopení opěradel zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvýší z 536 na 1611 litrů (včetně 36 litrů úložného prostoru pod kobercem zavazadlového prostoru u verze se spalovacím motorem). Po sklopení opěradla zadního sedadla je možné naložit předmět dlouhý až 189 cm.

Pro každodenní praktičnost je zavazadlový prostor vybaven 12 V zásuvkou na pravé straně zavazadlového prostoru, LED osvětlením, síťkou, elastickým popruhem a háčky na tašky.

Kryt zavazadlového prostoru je připevněn přímo k víku, což usnadňuje nakládání. Horní část víka zavazadlového prostoru má elektrické ovládání, k dispozici je také bezkontaktní otevírání.

Volant nového modelu 408 je ergonomický a vyhřívaný. Jsou na něm seskupeny ovládací prvky multimediálního systému (rádio, telefon) a některých asistenčních systémů řízení.

Online systém Peugeot i-Connect Advanced

Nový Peugeot 408 nabízí velmi vysokou úroveň online služeb. Jeho nový systém infotainmentu je ergonomický a zajišťuje plynulé používání. Každému řidiči podle jeho schopností a přání nabízí to nejlepší ze světa chytrých telefonů i to nejlepší z automobilového světa. Uživatel si může definovat a uložit své vlastní preference zobrazení, prostředí a nastavení. Systém dokáže uchovat až osm různých profilů.

Funkce zrcadlení propojující chytrý telefon se systémem infotainmentu vozu je bezdrátová. Přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Zařízení vozu Peugeot 408 doplňují čtyři zásuvky USB-C.

Středový desetipalcový displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný. Lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Velmi snadno se používá a reaguje podobně jako tablet. Je tak snadné tažením zleva doprava nebo nahoru a dolů přesouvat různá menu pro notifikace, případně klepnutím třemi prsty zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze podobně jako na smartphonu přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku.

Nový digitální přístrojový panel je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Ve výbavě GT je přístrojový panel k dispozici v technologii 3D. Digitální sdružený panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 408 vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny vysoko, těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění tepelného komfortu.

Tato architektura také umožňuje přiblížit středový desetipalcový dotykový displej, který je umístěn o něco níže než digitální přístrojový panel ležící přímo před zraky řidiče, a je tak blíže dosahu řidiče. Systém je vybaven plně konfigurovatelnými přepínači i-toggles, které jsou uspořádány pod středovým displejem jako otevřená kniha a poskytují v tomto segmentu jedinečnou estetickou a technologickou úroveň. Každý přepínač i-toggle představuje klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace… nadefinovanou podle potřeby uživatele.

Jedním z cílů týmu designérů interiéru Peugeot při navrhování kabiny nového modelu 408 bylo vyvážit prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Peugeot i-Cockpit® si zachovává princip středového displeje mírně orientovaného na řidiče („driver oriented“), což optimalizuje ergonomii řízení, aniž by byl spolujezdec vyloučen z používání a čtení informací z tohoto displeje.

Zatímco středový displej je směrován k řidiči, středová konzola je naopak otevřená směrem ke spolujezdci. Všechny dynamické ovladače vozu jsou seskupeny do oblouku na straně řidiče.

Pohon

Nabídka pohonů vozu Peugeot 408 zahrnuje benzinový motor o výkonu 130 koní a dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 koní. Všechny tři varianty jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Dieselový motor není v modelové řadě 408 nabízen, nicméně v budoucnu bude paleta pohonů rozšířena o 100% elektrickou verzi.

Benzínový tříválec PureTech 1.2 o výkonu 130 k, který splňuje nejnovější emisní předpisy Euro 6.4. Je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop.

PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8

PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8

Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW.

Předpokládaná doba nabíjení je následující:

  • wallbox (32 A) 7,4 kW a palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW: plné nabití za 1 hodinu 55 minut;
  • zesílená zásuvka (16 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 3 hodiny 50 minut;
  • standardní zásuvka (8 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW: plné nabití za 7 hodin 5 minut.

Osmistupňová automatická převodovka EAT8 nabízí

  • Reverse (R) umožňuje zařazení zpětného chodu,
  • Neutral (N) umožňuje zařazení neutrálu,
  • Drive (D) spustí automatickou volbu 8 převodových stupňů podle rychlosti, stylu jízdy, profilu vozovky a zatížení vozidla.

Funkce doplňují dva vzdálenější ovladače:

  • Parking (P) zařadí převodovku do parkovací polohy;
  • U hybridních motorů se tlačítkem Brake (B) aktivuje rekuperační brzdění. V případě verze se spalovacím motorem je nahrazeno tlačítkem Manual (M), které umožňuje ruční volbu převodových stupňů pomocí páček za volantem.

Kromě toho má řidič k dispozici volič jízdních režimů, pomocí něhož může v závislosti na pohonu volit z nabídky Electric, Eco, Hybrid, Normal a Sport.

Nový Peugeot 408 bude uveden na trh na samém počátku roku 2023. Vůz pro evropské i mimoevropské trhy se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse, následně se rozjede výroba také v továrně v čínském Čcheng-tu pro místní trh.

Na českém trhu bude model představen 8. února, nám se podařilo získat první snímky vozu, který již do České republiky dorazil.

Již nyní však odhalujeme ceník. Zákazníci mohou počínaje dnešním dnem vůz objednávat do výroby.

První cena verze se spalovacím motorem je 830 000 Kč, plug-in hybrid se prodává za 1 070 000 Kč.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code