Peugeot snižuje odpory a zvyšuje dojezd modelů e-208 a e-2008
Ve snaze vyléčit Achilovu patu všech elektromobilů, zvýšit jejich dojezd a alespoň o něco tak vylepšit jejich konkurenceschopnost, provedl Peugeot úpravy, které jeho modely posunuly o symbolický kousek dál na dlouhé cestě k plné použitelnosti.
Plně elektrické vozy Peugeot e-208 a Peugeot e-2008 byly uvedeny na evropský trh koncem roku 2019 a na náš v lednu 2020. Do dnešního dne jich bylo vyrobeno již více než 90 000. Oba vozy jsou vybaveny baterií o kapacitě 50 kWh a elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm.
Od začátku roku 2022 budou dodávány s úpravami, které zvýší dojezd až o 25 km (o 8 %) v cyklu WLTP, a ještě více v reálném provozu. Především došlo k výměně pneumatik, které díky nižšímu valivému odporu poskytují vyšší účinnost. Jedná se o 16palcová kola v případě vozu Peugeot e-208 a 17palcová kola u vozu Peugeot e-2008. Kromě toho došlo k vylepšení mechaniky. Vozy nabízí jiný převodový poměr, který ovlivňuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.
Další úpravou je nové tepelné čerpadlo. To, ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla, optimalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu. Účinnost tohoto vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách.
Výsledkem úprav je dojezd, zvýšený u modelu Peugeot e-208 na až 362 km podle WLTP, což je o 22 km více než nyní. U modelu Peugeot e-2008 je nová hodnota dojezdu až 345 km podle WLTP, tj. o 25 km více než nyní. Zároveň výrobce tvrdí, že v městském provozu při teplotách blízkých 0 °C (o dešti, nebo sněžení se nezmiňuje) naroste dojezd až o 40 kilometrů oproti dnešnímu stavu.
Zdroj: P Automobil Import