Volkswagen představil sportovní elektromobil vyšší třídy

Volkswagen představil koncepční vůz ID.X Performance na mezinárodním Setkání ID., které se konalo ve dnech 5. až 9. září v Locarnu, na švýcarské straně jezera Lago Maggiore. Setkání je iniciováno a organizováno řidiči modelu ID., kteří jsou členy ID. Drivers Clubu. V roce 2023 bylo s více než 130 vozy dosaženo nového rekordu v počtu účastníků.

Vize zcela elektrické sportovní limuzíny vyšší střední třídy disponuje pohonem všech kol, sportovně zaměřeným nastavením podvozku a zajímavým vzhledem.

Andreas Reckewerth je vedoucí oddělení, které má na starosti vývoj kompletního vozidla na platformě MEB. Zkratka MEB – Modularer E- Antriebsbaukasten – označuje elektrickou platformu koncernu Volkswagen).

Realizoval se svým týmem koncepční vůz na základě nového modelu ID.7 a o tomto projektu říká: „MEB nám nabízí velké množství fantastických možností, jak přistupovat k vývoji vozidla s obrovskou kreativitou. Ihned jsme se rozhodli, že náš nový koncepční vůz vyrobíme na základě modelu ID.7 a že se přitom zaměříme na zvýšení sportovních výkonů. Ukazujeme tak, co je možné.“

Úpravy exteriéru elektrické limuzíny zahrnují velký počet sportovních prvků. Jak přední spoiler, tak i zadní difuzor jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Vývojáři rozšířili rozchod kol o 80 milimetrů a světlou výšku sportovního podvozku s mimořádně tuhými pružinami snížili o 60 milimetrů. Sportovní podvozek společně s pohonem zásadně přispívá ke sportovním výkonům a zajišťuje ještě živější jízdní vlastnosti a ovladatelnost s pohotovějšími reakcemi.

Vůz stojí na 20“ sportovních kolech z lehké slitiny upevněných centrální maticí a vybavených závodními pneumatikami s šířkou 265 milimetrů. Potřebný přítlak vytváří rozměrný spoiler z uhlíkového kompozitu na zádi. Tmavě tónované zadní svítilny umocňují sportovní vzhled limuzíny.

V interiéru poskytují cestujícím nejlepší možnou oporu těla i při dynamické jízdě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu. Sportovní charakter v interiéru zvýrazňují červené ozdobné prvky.

Systém pohonu všech kol vznikl doplněním synchronního elektromotoru s permanentními magnety na zadní nápravě dodatečným asynchronním elektromotorem na přední nápravě. Oba elektromotory disponují celkovým výkonem 411 kW (558 k) s funkcí krátkodobého zvýšení hnací síly.

Výhodou tohoto druhu pohonu předních kol je odolnost vůči krátkodobému přetížení spolu s mimořádně nízkými ztrátami ve vypnutém stavu. Asynchronní elektromotor je proto optimální pro režim krátkodobého zvýšení výkonu.

Řízení točivého momentu obou elektromotorů má na starosti manažer jízdní dynamiky, který v koncepčním voze ID.X Performance řídí také činnost uzávěrky zadního diferenciálu. Řidič tuto funkci ovládá na samostatném displeji s úhlopříčkou 17 centimetrů na středové konzole.

Díky nabíjecímu výkonu až 200 kW je doplňování elektrické energie velmi rychlé a sada akumulátorů je schopna poskytovat vysoký trvalý výkon.

Volkswagen v Locarnu kromě koncepčního vozu ID.X Performance prezentoval také další modely z rodiny ID.

Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code