Suzuki připravuje pro Evropu svůj první elektromobil Vitara

Se skoro ročním předstihem představila společnost Suzuki Motor Corporation v pondělí 4.11. v italském Miláně svůj první sériově vyráběný elektrický model (BEV), SUV e VITARA. Vyrábět ho ale začne v indickém závodě Suzuki Motor Gujarat až na jaře v roce 2025. Prodávat se pak v Evropě, Indii a Japonsku bude od léta 2025. V České republice prodej začne později, na podzim roku 2025.

Model e VITARA je první globální model elektromobilu od Suzuki. Vychází z konceptu eVX, který byl představen v lednu 2023 na výstavě Auto Expo v Indii a na Japan Mobility Show v říjnu téhož roku.

Vlastnosti modelu

Exteriér se vyznačuje podle výrobce výrazným designem s pneumatikami o velkém průměru a dlouhým rozvorem.

V interiéru zaujme integrovaný displej s pokročilými funkcemi a robustně působící obložení kabiny a středovou konzolí.

Elektrický pohon

Elektrický pohon využívá jednotku eAxle. Ta zahrnuje elektromotor a invertor, v kombinaci s lithium-železo-fosfátovou baterií. Pohonné ústrojí je nastaveno tak, aby poskytovalo hbitou akceleraci z klidu a ostré odezvy při zrychlování napříč celým spektrem rychlosti a při předjíždění.

Pohon všech kol „ALLGRIP-e“

„ALLGRIP-e“ je elektrický systém pohonu všech kol, který využívá zkušeností Suzuki s technologií 4×4. Tvoří jej dvojice nezávislých jednotek eAxle, jedna pro přední a druhá pro zadní kola. Systém zajišťuje nejen výkon, ale také spolehlivé řízení trakce a rychlou odezvu.

Je doplněn o režim Trail mode, který přibrzďováním protáčejících se kol a přesunem točivého momentu na protilehlé kolo (simulace uzávěrky diferenciálu) pomáhá při průjezdu náročným terénem.

Nová platforma „HEARTECT-e“ pro elektromobily

Nově zkonstruovaná platforma „HEARTECT-e“ je navržena specificky pro použití v elektromobilech. Vyznačuje se lehkou konstrukcí, ochranou vysokonapěťového vedení a díky krátkým převisům karoserie také prostorným interiérem.

Prostřední část podlahy se obejde bez výztuh, a tak pojme baterii o větší kapacitě, než by bylo možné u konvenční konstrukce.

Hlavní specifikace (evropská verze)
Kapacita baterie kWh 49 61
Systém pohonu 4×2 4×2 4×4
Rozměry
Celková délka mm 4275
Celková šířka mm 1800
Celková výška mm 1635
Rozvor mm 2700
Rozchod Vpředu mm 1540
Vzadu mm 1545
Poloměr otáčení m 5,2
Světlá výška mm 180
Počet míst osoby 5
Elektromotor
Maximální výkon Celkem kW 106 128 135
Vpředu kW 106 128 128
Vzadu kW 48
Maximální točivý moment Nm 189 189 300
Převodovka
Typ Jednostupňová elektrická
Podvozek
Brzdy Vpředu Odvětrávané kotouče
Vzadu Odvětrávané kotouče
Pneumatiky
Rozměr pneumatik 225/55 R18 225/55 R18, 225/50 R19
Hmotnost
Pohotovostní hmotnost Kg 1702 1760-1799 1860-1899

Zdroj: Suzuki, BESPOKE MEDIA

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code