Toyota otevírá vlastní půjčovnu aut
Důsledkem zeleného aktivismu, snižování limitů emisí a nekritické podpory elektromobility jsou i změny ve fungování automobilového trhu. Automobilky se dnes, s ohledem na udržení životaschopnosti a ziskovosti začínají připravovat na dobu, kdy auta přestanou být pro většinu populace, stejně jako tomu bylo před sto lety, dostupná.
Důvodů může být několik. Jedním je cena aut, daná surovinovou náročností. Ta je u elektromobilu i více než 50x větší, než u auta se spalovacím motorem a cena je tím výrazně vyšší.
Dalším je skutečnost, že již dnes mají některé elektromobily při prodeji zápornou cenu. Pořídit si bateriovou ojetinu totiž může znamenat nečekaný problém, protože cena nové baterie leckdy převyšuje zůstatkovou cenu auta.
Významným problémem, o kterém se zatím moc nemluví, je naprosto nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. To je dáno nedostačující kapacitou rozvodných sítí.
O problému s kapacitou výroby elektřiny, která v důsledku zeleného aktivismu spíše klesá a stává se nestabilní až k riziku blackoutů, není třeba mluvit.
Řešením, které automobilkám v této situaci zbývá, je nesoustředit se pouze na vývoj, výrobu a prodej aut, ale snažit se dosáhnout stavu, kdy budou participovat i na výnosech z provozu aut. Znamená to tedy auta neprodávat, ale pronajímat nebo půjčovat.
Další z automobilek, která v tomto směru oznámila své kroky, je Toyota. Ta bude v Evropě nabízet služby mobility prostřednictvím nově založené společnosti KINTO Europe GmbH. KINTO bude poskytovat komplexní leasing vozů, předplacený pronájem, půjčování vozidel nebo spolujízdu. Firma začala působit na devíti evropských trzích. Dnes je to v Německu, Itálii, Francii, Španělsku, Velké Británii, Dánsku, Švédsku, Norsku, Portugalsku a chystá expanzi do dalších zemí.
KINTO byla založena s cílem vytvořit specifickou značku, která osloví mladší a širší skupinu zákazníků. KINTO je odvozeno od japonského slova Kintoun, což je označení pro letící dešťový oblak nabízející populární kreslené postavičce dopravu na vyžádání. Ambicí je obsáhnout všechny varianty užívání vozidla, od leasingu a pronájmu vozidel až po plné užívání vozidel, jako je půjčování automobilů nebo spolujízda. A to vše bez potřeby vlastnit své auto.
Mění se situace, což je dané probíhajícím zeleným tlakem. Důsledkem bude snížení možnosti řidičů vlastnit auto a posun k pouhému využívání služeb na vyžádání. Klíčovou roli v této situaci chce podle automobilky i nadále hrát silná evropská síť prodejců Toyota.
KINTO převzala aktivity leasingu po společnosti Toyota Fleet Mobility a bude je nabízet pod značkou KINTO One. Dále bude poskytovat flexibilní službu předplaceného pronájmu vozidel KINTO Flex, půjčovnu automobilů KINTO Share, službu placené spolujízdy KINTO Ride, firemní řešení spolujízdy pro zaměstnance KINTO Join nebo agregované multimodální řešení pro koordinaci cestování, spojující plánování tras, jízdenky veřejné dopravy a parkování KINTO Go.Všechny služby bude doplňovat řada produktů pojištění aručení pro mobilitu KINTO Protect poskytovaných firmou Toyota Insurance Services.
Podíl 51 procent bude v KINTO Europe držet společnost Toyota Financial Services Corporation a zbývajících 49 procent bude ve vlastnictví Toyota Motor Europe.