Trh v ČR padá, ale prodeje značky Peugeot stále rostou
Prodeje nových aut klesají od loňského podzimu již několik měsíců za sebou. Ani v dubnu se propad nezastavil. Jen za tento měsíc se prodeje snížily o pět procent.
Oproti tomu značka Peugeot zaznamenala v dubnu nárůst, a to o 3,2 %. Dubnové registrace značky Peugeot v ČR dosáhly 1 333 osobních a lehkých užitkových vozů, tedy o 41 kusů více než loni. Podíl na trhu činil 5,43 %.
S poklesem automobilového trhu se potýká většina značek působících na českém trhu. Meziročně klesl prodej nových aut v ČR od ledna do dubna o 10,4 procenta na 82.537 vozů. Peugeot naopak nepřetržitě roste už od loňského října. Celkový nárůst prodejů značky za první čtyři měsíce roku 2019 činí 12,8 %. Oproti rekordnímu výsledku z roku 2018 má aktuálně náskok o 560 vozů.
V rámci osobních vozů Peugeot registroval od začátku roku 3 982 vozidel, což je o 423 kusů (+ 11,9 %) více než za stejné období loňského roku. Značka si polepšila o jedno místo v žebříčku automobilek a aktuálně obsazuje 5. pozici za značkami Škoda, Volkswagen, Dacia a Hyundai, za ní následují Renault, Toyota, Kia, Ford a Mercedes.
V kategorii lehkých užitkových vozů Peugeot registroval 951 vozidel. Nárůst o 137 kusů (+ 16,8 %) ovšem nestačil na udržení první pozice v pořadí automobilek, kterou obsazoval v uplynulých měsících, a sestoupil na druhé místo za Volkswagen.
Celkový výsledek Peugeotu za první čtyři měsíce tak představuje 4 933 registrovaných vozů. Tržní podíl značky narostl o více než jeden procentní bod 5,53 %, což znamená 5. pozici.
Trend prodeje chce značka podpořit jak speciálními promo akcemi – od 10. května do 23. června proběhne v 31 českých a moravských městech akce Peugeot Emotion day, ale i uvedením dalšího modelu na trh – 12. června bude spuštěn prodej Peugeotu 508 SW.