Volkswagen ID.3 bude inovovat
První generace modelu ID.3 byla uvedena na trh před dvěma a půl rokem, nyní přichází rozsáhlá modernizace. Kompaktní elektromobil obdržel kromě nejnovějšího softwaru výraznější vnější design i design interiéru. Paletu laků karoserie rozšířily nové barvy, například tmavě zelená Dark Olivine Green.
Exteriér
Modernizace se nesla ve snaze nabídnout výraznější design a vylepšit aerodynamiku.
. Příď získala optimalizované otvory pro přívod chladicího vzduchu. Aerodynamiku optimalizuje i vylepšené obtékáním předních kol vzduchem (vzduchové clony „Air Curtain“). Nový nárazník má velké lakované plochy, kapota je nyní vizuálně delší, protože černá lišta pod čelním oknem byla odstraněna a prolisy na stranách přídě dodávají vozu protaženější vzhled.
Na zádi svítí dvoudílné zadní svítilny poprvé také na zadním výklopném víku.
Interiér
Interiér kombinuje moderní design a materiály. Pro výplně dveří a čalounění sedadel používá Volkswagen tkaninu z mikrovlákna Artvelours Eco, která je ze 71 procent tvořena recyklátem.
Tzv. sekundární surovina se získává recyklací plastových odpadů, které byly dříve již minimálně jednou zpracovány jako odpad. Artvelours Eco má přitom z hlediska vizuálních a hmatových vjemů i odolnosti stejné vlastnosti jako běžné nové materiály. Statusový prvek ve formě kožených potahů sedadel ale v nabídce nenajdete. Volkswagen také reagoval na připomínky zákazníků tím, že vylepšil a rozšířil sériovou výbavu. Měkké povrchy se spodní pěnovou vrstvou na přístrojové desce jsou příjemnější na dotyk. Nově tvarované výplně dveří mají rovněž měkčí povrchy a větší plochy.
Síťové propojení je již v sériové výbavě. Díky funkci Plug & se vůz po připojení nabíjecího kabelu k nabíjecímu stojanu automaticky autentizuje a následně dojde k samočinnému spuštění nabíjecího procesu. Abyste na delších trasách nezůstali někde viset, vypočítává e-plánovač na delších trasách zastávky pro nabíjení tak, aby vůz dojel do cíle, trasa se příliš nelišila od optimální a netrvala déle, než je pro dojetí nezbytně nutné. Systém přitom zohledňuje kromě stavu nabití sady akumulátorů také aktuální dopravní situaci a předpovědi. Vyhodnocování zastávek pro nabíjení probíhá dynamicky a řídí se výkonem nabíjecích stojanů. Ve výsledku může být navržen plán trasy se dvěma krátkými nabíjecími procesy s vysokým výkonem místo jednoho dlouhého nabíjení s nízkým výkonem. Systém navíc rozpoznává obsazené nabíjecí stojany a vůbec je nenavrhuje. Speciální cíle lze přenášet do automobilu prostřednictvím bezplatné aplikace We Connect ID.
Ovládání
Nové ID.3 disponuje nejnovější generací softwaru, která dokáže přijímat aktualizace prostřednictvím datového připojení vzduchem – OTA (Over the Air). Kompaktní displej řidiče s úhlopříčkou 13,4 centimetru (5,3 palce) se ovládá na multifunkčním volantu. Uprostřed konzoly se nachází nyní sériově dodávaný dotykový displej s úhlopříčkou 30,5 centimetru (12 palců) pro navigační, telefonní, multimediální a asistenční systémy i nastavení vozidla. Na základě odezvy uživatelů bylo přepracováno menu infotainmentu, které by mělo být nyní přehlednější. Menu pro nabíjení se nově nalézá v první úrovni dotykového displeje.
Na přání dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou poskytuje mimo jiné informace o rychlosti jízdy a dynamické navigační pokyny, které jsou promítány na čelní okno. Řidič tato zobrazení vnímá ve zdánlivé vzdálenosti deseti metrů před vozem ve správné perspektivě a v jednoznačném významu.
Asistenční systémy
Na přání dodávaný „Travel Assist se sdílenými daty“ je nyní k dispozici i pro model ID.3. Tento asistenční systém využívá dva osvědčené systémy. Adaptivní tempomat „ACC“ pro řízení v podélném směru v rozsahu od 0 km/h až po nejvyšší rychlost a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ pro řízení vozu v příčném směru. Jejich funkce jsou v novém modelu ID.3 kompletně vzájemně provázány. Jsou – li k dispozici sdílená data, dokáže Travel Assist udržovat vůz ve svém jízdním pruhu pouze na základě rozpoznávaného vymezení vozovky. Používání sdílených dat u systému ‚Travel Assist‘ je další krok na dlouhé cestě k vysoce automatizované jízdě. Asistenční funkci lze využívat pouze v rámci systémových limitů. Řidič musí být kdykoli připraven převzít řízení a není zbaven své povinnosti odpovědného řízení vozidla. Proces lze kdykoli deaktivovat.
Pohon
Kombinovaná spotřeba elektrické energie je 15,3 až 16,0 kWh/100 km. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
Termín a místo výroby
Nové ID.3 je jedním z deseti elektrických modelů, které Volkswagen uvede na trh do roku 2026. Kromě Cvikova a Drážďan se bude vyrábět od podzimu 2023 také v hlavním výrobním závodě Wolfsburg.
Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika