Volkswagen představí v létě nový Touareg. Nyní ho testuje ve sněhu a mrazu

Model Touareg vyrábí Volkswagen již od roku 2002. Za uplynulých dvacet let prodělal model dvě generační obměny a několik faceliftů. Nyní probíhají poslední testy před zahájením prodejů již čtvrté generace modelu, kterého se prodalo více než 1 milion kusů.

Po technické i vizuální stránce má rozsáhle modernizované SUV vyšší třídy nově navrženou přední i zadní partii, zdokonalený podvozek a samozřejmě modernizovaný interiér

Nový Touareg absolvuje své poslední zkušební kilometry ve švédském Laponsku stále ještě s maskováním, které je tvořeno pixely obrovského QR kódu. Pokud si kód načtete chytrým telefonem, dostanete se na internetovou stránku věnovanou modelu Volkswagen Touareg, kde naleznete další informace o novém Touaregu. Přestože se úpravy designu dosud skrývají pod fólií s QR kódem, nabízejí fotografie prototypu již první poukazy na nové technické detaily. Například na přídi lze rozpoznat nově vyvinuté světlomety IQ.LIGHT HDMatrix a části rovněž nové světelné LED lišty.

Světlomety IQ.LIGHT HDMatrix mají 38 400 LED mikrodiod. HD znamená „High Definition“, tedy velmi vysoké rozlišení. Nové světlomety výrazně jasněji osvětlují vozovku, aniž by docházelo k oslňování protijedoucích řidičů. Na každé straně vozidla je v nových světlometech rozmístěno 19 200 LED mikrodiod. Maticový systém promítá interaktivní „světelný koberec“ na povrch jízdního pruhu, v mž SUV vyšší třídy jede. Díky této
funkci s označením „Lane Light“ je jízda za tmy ještě komfortnější. Pro řidiče je za tmy také snadnější řízení vozu v zúžených jízdních pruzích na rozestavěných úsecích dálnic, protože příslušný jízdní pruh je optimálně osvětlován „světelným kobercem“.

Nový Touareg nese jako první model značky Volkswagen osvětlené logo na zádi. Legislativa totiž od ledna 2023 umožňuje používat červeně osvětlené logo na zádi vozu také v Evropě. Dosud bylo svíticí logo značky povoleno pouze na některých trzích, například v Číně nebo USA.

Nová generace podvozku

Volkswagen zdokonalil podvozek modelu Touareg, který bude ve všech verzích vybaven pohonem všech kol. Součástí výbavy je mimo jiné senzor zatížení střechy, který je síťově propojen s elektronickým systémem podvozku. Výhodou je vyšší úroveň agility při jízdě bez nákladu na střeše. V opačném případě senzor rozpozná, že je na střechu namontován střešní box, a tuto informaci předá asistenčním systémům, například ESC. Tím se zvýší jízdní stabilita modelu Touareg.

Inženýři nově nastavili rovněž sériově dodávaný podvozek s ocelovými vinutými pružinami i na přání dodávaný podvozek s dvoukomorovými vzduchovými pružinami.

Výsledkem je ještě větší rozsah provozních vlastností od maximálního komfortu na jedné straně až po optimální výkony na straně druhé.

Zdokonalený interiér

Touareg je vybaven přístrojovou deskou „Innovision Cockpit“.
Ovládání probíhá prostřednictvím centrálního dotykového displeje (úhlopříčka obrazovky: 38,1 centimetru, resp. 15 palců), multifunkčního volantu a analogových prvků, jakým je například ovladač pro nastavení hlasitosti na středové konzole.

„Innovision Cockpit“ nabízí v novém modelu Touareg mimo jiné navigaci s přesností na jednotlivé jízdní pruhy a mapové podklady s vysokým rozlišením. Zdokonaleno bylo také hlasové ovládání. Propojení aplikací z chytrého telefonu prostřednictvím systému „App Connect“ (Apple CarPlay, Android Auto) lze nyní realizovat i bezdrátově.

Úpravy proběhly v interiéru i u použitých materiálů. Na základě ohlasů uživatelů byly změkčeny loketní opěrky a obložení středové konzoly, což zvyšuje komfort cestujících.

Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code