Začíná IAA Mobility v Mnichově. Přinese mnoho novinek. Mimo jiné i Opel Astra Sports Tourer Electric

Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově, který začíná dnes a potrvá do neděle 10. září představí Opel ve světové premiéře mj. model Astra Sports Tourer Electric. Zároveň tento model vstupuje na německý trh. Na českém trhu se BEV modely Astra Electric a Astra Sports Tourer Electric objeví už na podzim tohoto roku.

Součástí standardní výbavy je klimatizace, kompletní LED osvětlení nebo plně digitální kokpit Pure Panel® se dvěma 10-palcovými displeji. V nejvyšší výbavě GS má navíc ergonomická sportovní sedadla. Systém varování před čelní srážkou obsahuje navíc zařízení pro rozpoznávání dopravních značek a adaptivní tempomat, který dokáže vůz úplně zastavit. Kamera Intelli-Vision se zorným úhlem 360 stupňů zaručuje přehled o celém okolí vozu. Sportovní styling ve výbavě GS podtrhují kromě černých krytů vnějších zpětných zrcátek a 18-palcových kol z lehké slitiny i karbonově černá střecha a černé čalounění stropu.

Rozměry vozu jsou 4,64 x 1,86 x 1,48 m (d x š x v). Manipulaci se zavazadly usnadňuje nízko položená hrana zavazadelníku ve výšce jen 60 cm. Trakční baterie je integrována do podlahové struktury, takže neubírá v interiéru místo pro cestující a zavazadla. V základním pětimístném uspořádání nabízí Astra Sports Tourer Electric prostor pro zavazadla o objemu 516 litrů, což je o 81 litrů méně, než verze se spalovacím motorem. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší až na 1553 litrů (1634 litrů verze se spalovacím motorem). Výhodou uložení baterie do podlahy je i nízko položené těžiště, což zvyšuje stabilitu jízdy v zatáčkách.

Pohon

Trakční elektromotor má výkon 115 kW/156 k a maximální točivý moment 270 Nm. V závislosti na osobních preferencích si řidič může vybrat jeden ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. Vůz se dokáže rozjet až na 170 km/h. Spotřebu při této rychlosti ale výrobce nezveřejnil.

Energie je uložena v Li-Ion baterii o kapacitě 54 kWh. Astra Sports Tourer dokáže ujet až 413 km (WLTP), její normovaná energetická spotřeba tedy činí jen 15,0 kWh elektrické energie na 100 km jízdy (WLTP). Umožňuje to mimo jiné i nižší hmotnost, kterou se podařilo výrobci stlačit na 1760 kilogramů, což je méně než u většiny konkurentů.

Systém rekuperačního brzdění zajišťuje rekuperaci energie během jízdy. Na 80 % své kapacity se baterie Astry Sports Tourer Electric nabije u DC nabíječky 50 kW, dostupné i na našich silnicích, během cca 1 hodiny. Kromě toho je vůz sériově vybaven třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW pro nabíjení z domácí sítě.

Asistenty

Na přání montovaný systém Intelli-Drive 2.0 integruje řadu elektronických asistentů a poprvé je kombinuje s poloautomatickým systémem jízdy v pruzích a inteligentním adaptivním asistentem. Pokud je zamýšlený jízdní pruh volný, asistent malými pohyby volantu navede Astru Sports Tourer Electric do požadovaného jízdního pruhu. Kromě senzorů využívá systém Intelli-Drive 2.0 také informace z okolních sítí. Komfort a bezpečnost zejména anočních jízdy zvyšují také LED matrixové adaptivní světlomety Intelli-Lux LED ® Pixel Light s celkem 168 LED elementy.

Výbava

Opel připravil pro Astru Sports Tourer Electric praktické sady výbav, které jsou navrženy tak, aby vyhovovaly různým skupinám klientů. Nabídka sahá od technické sady se světlomety Intelli-Lux LED ® Pixel Light, bezdrátovým nabíjením a střešními ližinami až po sadu Comfort s vyhříváním sedadel i volantu nebo s elektrickým posuvným skleněným střešním oknem, vyhřívaným čelním sklem ThermaTec ® či bezdotykovým otvíráním víka zavazadlového prostoru.

České ceny nebyly ještě stanoveny, proto pro představu připojujeme ceny pro německý trh. Základní ceníková cena pro Německo: Astra Sports Tourer Electric 43 490 €. V případě leasingu ceny začínají u kombi na 359 € měsíčně, pětidveřový hatchback za 339 € měsíčně.

Zdroj: Opel, O Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code