Volkswagen představil sportovní verzi GTX modelu ID.4

Emisní limity roku 2030 tlačí všechny automobilky k postupnému přechodu na pohon automobilů elektřinou, která byla rozhodnutím politiků prohlášena za čistý zdroj. Jednotlivé značky proto postupně představují elektromobily, které by měly nahradit klasické automobily.

Například Volkswagen plánuje zvýšit podíl elektromobilů na celkovém prodeji v Evropě do roku 2030 na 70 %. Jako poslední z řady novinek tak nyní Volkswagen představil v rámci světové premiéry v berlínské čtvrti Tempelhof svůj první vysokovýkonný elektromobil: ID.4 GTX.

Design modelu ID.4 GTX upoutá robustním vzhledem. Známý světelný pruh je kombinován s výraznými a dynamickými prvky. Nejvýznamnější z nich jsou tři voštinové části, které tvoří světla pro denní svícení a současně odkazují na Golf GTI2. Záď zaujme nejen nově navrženým nárazníkem, ale také zadními LED svítilnami s výrazně prostorovým designem a brzdovými světly ve tvaru písmene X.

Barva karoserie kombinuje několik odstínů. Střecha a zadní spoiler jsou černé, lišta střešního rámu má barvu antracitu a lesklou povrchovou úpravu. V novém barevném konceptu se prezentuje také interiér. Horní část přístrojové desky a plochy ve výplních dveří čalouněné umělou kůží mají tmavě modrý odstín XBlue. Výplně dveří a sedadla zvýrazňuje kontrastní červené prošívání jako klasický symbol sportovnosti a síly. Logo GTX zdobí volant, prahové lišty a – jako perforace – horní část opěradel předních sedadel.

Vůz má jako první elektrický model pohon všech kol se dvěma elektromotory, po jednom elektromotoru na přední a zadní nápravě. Dohromady poskytují nejvyšší celkový výkon 220 kW (299 k)*. Kombinovaná spotřeba elektrické energie: 19,1 – 18,1 kWh/100 km (EU). To v České republice podle posledních známých hodnot emisí nutných pro výrobu elektrické energie znamená emise kolem 68 g/km. V zimě hodnota může být vyšší.

„Elektrický pohon poskytuje maximální točivý moment okamžitě a řidič si může užívat excelentní jízdní vlastnosti v každé zatáčce,“ řekl Thomas Ulbrich, člen představenstva, odpovědný za technický vývoj. „Inovativní ovládací a bezpečnostní koncept je navíc stejně inteligentní jako systém pohonu! Řidiče podporuje například jedinečný Head-up display s rozšířenou realitou nebo široká nabídka asistenčních systémů.“

Světová premiéra v hangáru bývalého letiště Tempelhof ukázala, co tento pohon všech kol dokáže. ID.4 GTX snadno vyjel po rampě se stoupáním 37,5 %. Vrcholná verze modelové řady ID.4 zrychlí díky pohonu všech kol se dvěma elektromotory z nuly na 60 km/h za 3,2 sekundy a na 100 km/h za 6,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.

Značka Volkswagen chce do roku 2025 investovat 16 miliard eur do elektromobility, hybridních pohonů a digitalizace. Nový model ID.4 GTX bude uveden na evropské trhy v létě 2021. Základní cena v Německu je 50 415 eur. Ceny pro český trh budou zveřejněny v řádu několika týdnů.

* Nejvyšší celkový výkon 220 kW: Nejvyšší výkon zjištěný v souladu s globální technickou normou OSN (UN-GTR.21). Nejvyšší výkon je využitelný po dobu max. 30 sekund.

Zdroj: Volkswagen

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code