Renault se nadechl a představil nové plány

Značka Renault na včerejší prezentaci oznámila své plány pro blízkou i střednědobou budoucnost. Novinky se týkají mnoha oblastí fungování značky, od loga, přes samotné cílení značky, zaměření na preferované kategorie, až po nové pohonné systémy, vynucované změnami legislativy.

Přepracované logo

Renault v průběhu své historie několikrát měnil svou vizuální identitu. Ale jedna věc se od roku 1925 neměnila: okamžitě rozpoznatelný kosočtverec, který je emblémem značky.

.

Poslední verze emblému Renaultu vznikla v roce 1992 a byla přepracována v roce 2015. Nové logo bude postupně zaváděno na všech modelech Renaultu a také do prodejní sítě Renault od příštího roku. V roce 2024 už bude mít celý sortiment Renaultu toto nové logo.

.

Preferované trhy a segmenty

Ve světě značka Renault bude i nadále investovat do svých historických trhů s velkým potenciálem a vysokou úrovní přítomnosti na místním trhu: Brazílie, Rusko, Turecko a Indie. Současně, s ohledem na politickou situaci, kontroluje míru rizik spjatých s těmito trhy.

V Evropě se Renault zaměřuje na své hlavní trhy. Těmi jsou Francie, Španělsko, Itálie, Německo a Spojené království.

Plánuje zjednodušit a urychlit obnovu sortimentu, rozvíjet oblast elektromobility a posílit v segmentu C i na trhu s užitkovými vozidly. V roce 2030 bude mít 9 z 10 prodaných vozidel značky Renault elektrický pohon. A již do roku 2025 bude uvedeno na trh 7 modelů v segmentech C/D a všechny tyto modely budou mít elektrický pohon. Prvním modelem je Arkana. Velmi brzy již přijde budoucí Megane E-TECH Electric.

.

Své úsilí soustředí také na ziskovost. Například průměrný obrat u Arkany bude vyšší než 30 000 EUR, zatímco průměr u současného sortimentu je 15 000 EUR. To může, kromě tlaku na efektivitu výroby, znamenat i zdražení modelů.

Nové technologie

V Evropě je každý 4. prodaný elektromobil vyrobený Renaultem. Z vozů Clio, prodaných ve Francii tvoří již 30 % hybridy. Hybridní E-TECH technologie, která je předmětem více než 150 patentů a vychází ze zkušeností značky ve Formuli 1. Jako modulární řešení umožňuje použití ať už jako hybrid, nebo hybrid s možností dobíjení.

V roce 2020 byla tato technologie nabízena u tří modelů značky

– Clio E-TECH Hybrid,

– Captur E-TECH Plug-in hybrid

– Megane Estate E-TECH Plug-in Hybrid.

V roce 2021 nabízí značka Renault sortiment šesti E-TECH hybridních vozidel nebo hybridních vozidel s možností dobíjení. Pro vyšší segmenty, a zejména pro segment C-SUV, bude určen zcela nový tříválcový motor s objemem 1,2 litru spojený s elektromotorem. Nabídne výkon 200 koní u hybridního elektromobilu v roce 2022 a 280 koní u Plug-in Hybrid, s pohonem všech 4 kol, v roce 2024.

Nové modely

Arkana je první SUV kupé segmentu C. Pohánět ho budou motory TCe 140 a TCe 160 s mikro hybridizací 12 voltů a motor E-TECH hybrid 145 koní, který umožňuje jezdit na elektromotor až 80 % času ve městě, čímž se dosáhne až 40 % úspory paliva v porovnání se srovnatelným benzínovým motorem.

Renault Arkana má v květnu v Evropě již více než 6 000 objednávek.

.

Renault Kangoo, které je od svých začátků v roce 1997 ikonou značky, se vrací. Nové Kangoo spojuje eleganci, prostornost a technologie. S fluidním a robustním designem nabízí s řadou combi space lepší vnitřní prostor se 3 plnohodnotnými místy k sezení vzadu a více než 49 litry přístupných úložných prostor. Velký kufr nabízí kapacitu 775 litrů, kterou je možné rozšířit na 3 500 litrů s rovnou podlahou. K dispozici bude nejen ve verzi s 5, ale i 7 místy k sezení.  V roce 2022 bude Nové Kangoo k dispozici rovněž ve 100 % elektrické verzi E-TECH.

Nové aktivity

Vzhledem k tomu, že se v důsledku nových emisních norem počet automobilů bude spíše snižovat než růst, soustředí se zřejmě, stejně jako i jiné značky, kromě samotné výroby automobilů, na aktivity i v souvisejících oblastech podnikání. V rámci projektu „Software Republique“ se více než 2 000 inženýrů z 5 podniků zabývá vývojem v oblasti kybernetické bezpečnosti, umělé inteligence, zpracování údajů, počítačových programů nebo také mikroelektroniky. Cílem je navrhovat pro města a územní celky řešení mobility na klíč.

Další aktivitou je také renovace a recyklace až 120 000 vozidel ročně (včetně elektromobilů). Přibližně 80 % recyklovaných materiálů bude znovu využito v nových bateriích.

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code