Ford Mustang Mach 1 je ještě výkonnější
Značka Mustang je kultovní záležitostí značky Ford již od roku 1964. Dosud se na silnicích objevilo šest generací tohoto vozu. Od roku 1969 patří ke klíčovým aspektům Mustangu Mach 1 výrazný design ve stylu závodních vozů.
Nyní Ford zahájil dodávky nového Mustangu Mach 1 evropským zákazníkům. Ze všech variant Mustangu, které se v Evropě kdy oficiálně nabízely, je Mach 1 nejvýrazněji orientován na sportovní jízdu na závodním okruhu.V případě nejnovější generace jsou aerodynamické prvky od předních mřížek až po zadní spoiler lakovány černým a šedým lakem. Specifická 19palcová kola dostala povrchovou úpravu Dark Tarnish s nízkým leskem.
V nabídce je osm kombinací laku karoserie a dekoračních pruhů: šedá Fighter Jet s černo-oranžovými pruhy; stříbrná Iconic, černá Shadow a bílá Oxford s černo-červenými pruhy; a modrá Velocity, oranžová Twister, červená Race a žlutá Grabber s černo-bílými pruhy. Na zádi i obou předních blatnících se objevuje legendární logo Mach 1. Sportovní výfuková soustava s aktivním ventilem a čtyřmi koncovkami o průměru 4,5 palce (114 mm) dodává vozu kromě nezaměnitelného zvuku také jedinečný vzhled.
Kožená sportovní sedadla jsou obšitá švy v šedém odstínu Metal. Na palubní desce se nachází plaketa s logem Mach 1 a pořadovým číslem vozu v rámci série. Specifické pro Mach 1 jsou rovněž prahové lišty a uvítací obrazovka na digitálním přístrojovém štítu. Standardní výbava obsahuje vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3,5 prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory nebo modem FordPass Connect,6 který zajišťuje online připojení.
„Skutečný Mustang Mach 1 musí vypadat rychle, i když nehybně stojí,“ řekl Tonn. „Funkční aerodynamika a exkluzivní detaily inspirované motoristickým sportem nenechají fanoušky sportovních vozů na pochybách, že tento Mustang to myslí vážně – a co teprve, až vyjede na závodní trať!“
Plnokrevný výkon
„Mustang se nestal nejprodávanějším sportovním vozem světa jen tak pro nic za nic, ale Mach 1 ho v srdcích příznivců sportovních vozů na této straně Atlantiku posune ještě výš,“ řekl šéfkonstruktér Mustangu Mach 1 pro Evropu Matthias Tonn. „Ať už na silnici, nebo na okruhu, nový Mach 1 je nejtalentovanější Mustang, jaký se zatím dostal do Evropy, a legendární označení si více než zaslouží.“
Za jízdními výkony hodnými legendárního označení Mach 1 stojí speciálně naladěný motor 5.0 V81 o výkonu 338 kW (460 k), vylepšená aerodynamika, posílené chlazení i úpravy podvozku a hnacího řetězce.
Celohliníkový motor Ford V8 byl pro Mustang Mach 1 opatřen otevřeným vzduchovým filtrem, specifickým sacím traktem, škrticími klapkami o průměru 87 mm a vstřikovací soustavou tvořenou kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Výsledkem je nejvyšší výkon 338 kW (460 k) v 7250 ot.min-1a točivý moment 529 Nm v 4900 ot.min-1.
Optimální průtok maziva a konzistentní výkon i při vysoké zátěži na závodní trati zajišťuje přídavný chladič motorového oleje a nový adaptér olejového filtru.
Zákazníci Mustangu Mach 1 mají na výběr ze dvou robustních, precizních rychlostních skříní, dimenzovaných na časté řazení ve vysokých otáčkách. Poprvé na evropském trhu je v produkčním Mustangu k dispozici šestistupňová manuální skříň TREMEC 3160 s dvoukotoučovou spojkou. Vyznačuje se krátkými drahami řazení, využívá technologii automatického dorovnání otáček při podřazování a umožňuje řadit vyšší rychlostní stupně bez ubrání plynu.
Technicky vyspělá samočinná převodovka Ford s 10 rychlostními stupni má v Mustangu Mach 1 zdokonalený měnič točivého momentu a specifickou kalibraci, přizpůsobenou sportovnímu zaměření vozu.
Obě převodovky jsou vybaveny vlastním chladičem oleje, chlazen je rovněž samosvorný diferenciál. Automat má navíc ještě druhý chladič oleje, který navyšuje chladicí kapacitu o dalších 75 procent.
Optimalizovaná aerodynamika
Mustang Mach 1 vytváří o 22 procent vyšší přítlačnou sílu než Mustang GT a z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za 4,4 s. S dynamickým potenciálem vozu koresponduje vnější design s výrazným stylingem, inspirovaným světem závodních vozů.
Na přídi se objevuje nová dvoudílná horní mřížka, nová spodní mřížka, boční mřížky a také spoiler pod nárazníkem. To vše se podílí na lepší aerodynamice a účinnějším chlazení. Zakrytování spodních partií je opatřeno žebry, která vedou chladicí vzduch k brzdám. Specifický zadní spoiler a difuzor zajišťují rovnoměrné rozložení aerodynamických sil mezi přední a zadní nápravu.
Upravený podvozek
Mustang Mach 1 dále dostal účinnější posilovač brzd s rychlejší odezvou. Díky šestipístkovým brzdičům BremboTM dokáže zastavit z rychlosti 100 km/h na méně než 32 metrech.
Za nejostřejší odezvou řízení ze všech v Evropě prodávaných Mustangů stojí vedle nové kalibrace elektronického posilovače řízení také tlumiče pérování MagneRide®2 s elektronicky regulovanou magnetoreologickou náplní, jejichž naladění v Mustangu Mach 1 koresponduje s tužšími pružinami a zkrutnými stabilizátory.
Nápravnice a některé komponenty zavěšení byly převzaty ze severoamerických modelů Mustang Shelby GT350 a GT500. Devatenáctipalcová kola z lehké slitiny mají vpředu i vzadu o půl palce (127 mm) větší šířku a jsou obutá do sportovních pneumatik Michelin Pilot Sport 4.
Stejně jako jiné varianty Mustangu nabízí i Mach 1 přepínatelné jízdní režimy včetně módů Sport a Track.3 Za označením Track Apps3se pak skrývá akcelerometr, časomíra a funkce launch control 4 – vše se zobrazuje na sériově montovaném digitálním přístrojovém štítu o úhlopříčce 12 palců.
Technické parametry
Mustang Mach 1 | 6stupňová manuální převodovka Tremec 3160 | 10stupňová samočinná převodovka Ford |
Výkon | 338 kW (460 k) v 7250 ot.min-1 | |
Točivý moment | 529 Nm @ 4900 ot.min-1 | |
Akcelerace 0‑100 km/h | 4,8 s | 4,4 s |
Akcelerace 0-400 m | 13,0 s | 12,6 s |
Brzdná dráha 100-0 km/h | 31,8 m | 31,9 m |
Nejvyšší rychlost | 267 km/h | 249 km/h |
Zdroj: Ford Czech Republic