Ford dovybavil svého Rangera

Ford Ranger je zástupcme pick-upů, které jsou určeny pro silniční provoz, ale neztratíte se s nimi ani při cestách za dobrodružstvím nebo v zimě na chalupu u lesa. Jako nejprodávanější pick-up Evropy nyní rozšiřuje svou modelovou řadu  o výbavový stupeň Platinum.

Ranger Platinum se vyrábí výhradně s pětimístnou dvoukabinou. Pohání ho vznětový motor Ford 3.0 V6, známý na severoamerickém trhu z luxusních SUV a pick-upu F-150. Stojí na vrcholu dosud nejširší modelové řady Ranger, vedle variant Raptor 3.0 V6, Wildtrak, Limited, XLT a XL nové generace, které jsou již v prodeji. Stojí tak v nabídce ještě výš než Wildtrak, který se na dosavadních prodejích Rangeru podílel v Evropě 60 procenty.

Exteriér této výbavové varianty navazuje na robustní styl řady Ranger, doplňuje ji ale o působivé doplňky. K výraznému prvnímu dojmu z Rangeru Platinum přispívá specifická mřížka chladiče a nová chromovaná úprava vnějších detailů. Stejně jako nová 20palcová kola z lehké slitiny s lesklými ebenovými detaily. K dalším prémiovým prvkům patří tlumené otevírání víka korby, zatmavená boční okna a charakteristické denní svícení, integrované do Matrix LED světlometů. Standardně dodávané střešní ližiny propůjčují vozu účelný vzhled i další dávku praktičnosti.

Luxusní, kůží čalouněný interiér Rangeru Platinum doplňují chytré technologie, které usnadňují život. Řidič i spolujezdec mají k dispozici perforovaná a prošívaná kožená sedadla s možností nastavení v 10 směrech, vyhříváním, odvětráváním a stylovými kontrastními švy. Design pokračuje tmavým javorovým dřevem s otevřenými póry vkládaný v palubní desce. Uklidňující atmosféru pomáhá vytvářet v prostoru pro cestující příjemné ambientní osvětlení.

Kokpit vozu tvoří dvě 12palcové obrazovky: plně digitální přístrojový štít před řidičem a na výšku orientovaná dotyková obrazovka palubního systému Ford SYNC 4A. Ranger Platinum je dále standardně vybaven audiosystémem B&O s deseti reproduktory a bezdrátovým nabíjením telefonů. Výkonnou konektivitu zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect. Ten zároveň umožňuje do budoucna vylepšovat různé systémy vozu prostřednictvím bezdrátových softwarových aktualizací Ford Power-Up.

Vedle běžných asistenčních systémů Rangeru Wildtrak má Platinum navíc aktivní parkovací asistent s asistentem vyparkování. Dále pak systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na projíždějící vozidla při couvání a pokrytím přívěsu. Neschází ani asistent změny jízdního pruhu a soustava kamer s pokrytím 360 stupňů okolo vozu.

Pohonná jednotka je vznětový motor Ford 3.0 V6. Jednotka dosahuje výkonu 176 kW (240 k) a točivého momentu 600 Nm. Přenos výkonu zajišťuje elektronicky řízený stálý pohon všech kol pro silnici i terén. 10stupňová automatická převodovka Ford je vybavena adaptivními algoritmy a speciálním uložením, které potlačuje hluk a vibrace. Výsledkem je kultivovaný, pohotový a jistý zátah v jakýchkoliv podmínkách.
Raptor mohou evropští zákazníci objednávat rovněž v naftovém provedení 2.0 Bi-Turbo s výkonem 205 k (151 kW), koncipovaném jako ekonomická verze k ostré benzínové variantě 3.0 EcoBoost V6

Užitné vlastnosti představuje užitečné zatížení přesahující jednu tunu a maximální hmotnost brzděného přívěsu 3500 kg.

Výroba nového modelu pro český trh bude zahájena v dubnu 2023 a první dodávky zákazníkům jsou naplánovány na léto.

Zdroj: Ford Motor Company

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code