Zima skončila. Dejte svému miláčkovi očistnou kúru
Po každé zimě, i po té nijaké letošní, je nutné postarat se o svého mazlíčka na čtyřech kolech. Auto přeci jen v zimě dostává pořádně zabrat. Prosolené silnice, břečka, bláto z polí… Toto vše ulpí (nejen) na podvozku vašeho automobilu. A tomu to samozřejmě nesvědčí.
Nenechte ho korodovat
Proto se doporučuje s vozem vyrazit na pořádné jarní mytí. Dnes existuje více možností, jak vůz umýt. Ne všechny jsou však pro účely důkladné jarní očisty vhodné. Například ruční mytí. Sice snižuje opotřebování laku kartáči v myčce a docílíme na pohled pěkně umytého vozu, ale nejdůležitější části zůstanou úklidem skoro netknuté, a tak se jejich technický stav velice rychle zhoršuje. Sůl na podvozku totiž působí stále, takže pokud se pořádně nevymyje, vůz dál a dál koroduje.
Není mytí jako mytí
Ve veliké oblibě je dnes bezdotykové mytí. Pomalu neexistuje město, které by nemělo alespoň jedny mycí boxy. Mnoho řidičů je však používá špatně. Kvůli snaze za každou cenu ušetřit, vynechávají některé důležité programy a postupy. Často se třeba „zapomíná“ na předmytí, díky němuž si v létě odmočíte přilepené mouchy a po zimě všechny přischlé pevné nečistoty.
Nejčastější chybou v postupech je také i vynechání mytí podvozku, které je, jak jsme již zmiňovali výše, teď po zimě důležité.
Nejjednodušším mytím je pak samozřejmě kartáčová myčka. Je to ale ta nejdražší možnost. Dnes už má většina myček speciální programy na zimní mytí. Vůbec se u toho nenadřete a výsledek je většinou velice dobrý. Zejména kvalitnější samostatně stojící myčky vám vůz dokonale ošetří a nemusíte vyvinout žádné úsilí.
Vosk je důležitý
Hodně řidičů také nevoskuje. Vosk ale chrání lak a další mytí je poté jednodušší.
Co ještě kontrolovat?
Určitě zkoukněte i další části vozu. Alespoň pohledově zkontrolujte výfuk. Je fajn vědět, zda-li nerezaví a dostatečně těsní. Kontrolu si zaslouží také gumové díly, hlavně pak silentbloky. Velký problém by také nastal, kdyby se protrhla manžeta, chránící ložisko kola. Něco takového může vést i k zadření ložiska a upadnutí kola.
V motorovém prostoru zkontrolujte hladinu všech provozních kapalin a dále jestli není popraskaný povrch hnacího řemene. Není nic nepříjemnějšího, než když řemen praskne, to přestane fungovat mimo alternátor i posilovač řízení a jízda končí. Pozornost pak věnujte také klimatizaci, určitě je vhodné vyměnit náplň. A v neposlední řadě zkontrolujte gumičky stěračů. Životnost moc dlouhou nemají a mohly by vám nepěkně matlat nebo dokonce poškrabat přední okno.