Baterií není nikdy dost. Stellantis představil projekty závodů na jejich výrobu
Skupina Stellantis (značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move a Leasys) plánuje pod značkou společnosti Automotive Cells Company (ACC) přebudovat továrnu skupiny Stellantis v italském Termoli na nový závod na výrobu baterií. Společnost ACC založily Stellantis a TotalEnergies/Saft v srpnu 2020. Současně se dokončuje dohoda o začlenění společnosti Mercedes-Benz jako nového rovnocenného partnera společností TotalEnergies/Saft a Stellantis.
V plánu je zvýšení výrobní kapacity ACC do roku 2030 na nejméně 120 GWh a zároveň posílení vývoje a výroby nové generace vysoce výkonných bateriových modulů a článků.
Dalším místem, kde se mají baterie vyrábět, je Kanada. Včera oznámily Stellantis a LG Energy Solution investici více než 5 miliard kanadských dolarů do společného podniku na výstavbu prvního velkého závodu na výrobu lithium-iontových baterií ve Windsoru v kanadském Ontariu.
Společný podnik bude vyrábět špičkové lithium-iontové bateriové články a moduly. Tato produkce bude pokrývat významnou část požadavků spojených s výrobou vozů skupiny Stellantis v Severní Americe. Výstavba by měla být zahájena v letošním roce a spuštění výrobního provozu je plánováno na první čtvrtletí roku 2024.
Továrna s roční výrobní kapacitou více než 45 gigawatthodin (GWh) vytvoří ve Windsoru a okolí přibližně 2 500 nových pracovních míst. Stellantis je největším zaměstnavatelem ve Windsoru, kde má již bohatou historii.
Společnost Chrysler zde zahájila provoz v roce 1925 a zaměstnávala celé generace obyvatel Windsoru-Essexu.
Nyní má společnost LG Energy Solution v Severní Americe roční výrobní kapacitu více než 200 GWh, což znamená výrobu 2,5 milionu vysoce výkonných elektromobilů. Celkově plánuje investovat přibližně 4,6 miliardy USD do závodů na výrobu baterií v Severní Americe. V celosvětovém měřítku LGES v současné době rozvíjí svou mezinárodní výrobní síť na několika kontinentech, například v Kanadě, Spojených státech, Polsku, Indonésii, Číně a Jižní Koreji.
Tato výroba by umožnila skupině Stellantis do roku 2030 dosáhnout celosvětového prodeje 5 milionů elektromobilů (BEV) ročně (100 % osobních automobilů prodávaných v Evropě a 50 % osobních automobilů a pick-upů prodávaných v USA). Stellantis také plánuje zvýšit kapacitu dodávek baterií o 140 GWh na přibližně 400 GWh, a to díky pěti plánovaným gigatovárnám a dalším dodavatelským smlouvám.
Zdroj: Stellantis, P Automobil Import