Českých maminek, které dávají přednost vozu s automatem, je stále více

Ještě před deseti lety si ojetý vůz s automatickou převodovkou kupovalo sotva 10 % českých maminek. Letos jich je už 23 % a tento podíl každým měsícem roste. Podle nejnovějších statistik skupiny AURES Holdings se v populaci maminek – řidiček těší největší oblibě benzinové automobily s manuální převodovkou. Ty tvoří v provedení kombi, MPV a SUV téměř 60 %. Nejvyšším tempem roste zájem o SUV, kterých se maminkám letos za čtyři měsíce prodalo více než za celý rok 2016.

České matky potkáte na silnicích nejčastěji ve vozech značky Škoda (26 %), Volkswagen (12 %) a Hyundai (8 %). Ženy, které mají ve vozech malé ratolesti, dávají stále přednost praktičnosti a hlavně bezpečnosti před komfortem a stylem. Jedním z důležitých faktorů při výběru novějšího vozu je velikost kufru. S ohledem na aktuální růst cen pohonných hmot pak i průměrná spotřeba.

Podle statistik provozovatele sítě autocenter AAA AUTO české ženy preferují benzinové motory (58 %). 23 % z nich preferuje automatickou předovku. „Automatická převodovka je stále oblíbenější napříč celou naší zákaznickou strukturou. V případě maminek je tento podíl ještě daleko vyšší, protože poskytuje větší komfort a bezpečnost při jízdě, kdy vás každou chvíli rozptylují děti. Přitom ještě před pěti lety si automat vybíralo sotva 10 % maminek,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings.

V případě typu karoserie u zákaznic obecně stále vládne hatchback. Jeho popularita od roku 2016 ale klesla ze 48 % na třetinu. Ženy s dětmi preferují kombi, MPV. Čím dál více narůstá prodej vozů i v segmentu SUV, kterých se této skupině zákazníků prodalo letos již více než za celý rok 2016.

Mladé řidičky si ze 47 % vybírají praktické hatchbacky, ale ještě více u nich roste zájem o SUV. Letos jsme ženám do 25 let prodali jen za první čtyři měsíce již o 22 % SUV více než za celý rok 2020. Například manuální převodovku si ale stále pořizuje jen necelých 16 % z nich. Přestože jsou ženy obecně při výběru automobilů velmi pragmatické. Čím jsou mladší, tím více při výběru automobilu zohledňují i módnost a například barvu vozu.

Maminky kladou mnohem větší důraz na celkovou bezpečnost a bytelnost vozu. Preferují větší bezpečné vozy s dobrým výhledem a velkým úložným prostorem. Z modelů automobilů je u maminek nejoblíbenější Škoda Fabia, Škoda Octavia a VW Passat.

Odlišné preference při pořizování vozu mají začínající řidičky. Pro ty je charakteristické vnímání automobilu především jako flexibilního dopravního prostředku a zároveň symbolu určité nezávislosti. Takové ženy si častěji vybírají menší vozy s nižším obsahem motoru. Hodnotí celkově nižší spotřebu paliva a snazší manévrování, například při parkování v centru měst či podzemních garáží.

 

Zdroj: AURES Holdings

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code