Dacia Spring už zná svou cenu. Najde svého kupce?

Dacia, značka skupiny Renault, využívá know-how a zkušeností skupiny a Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. První informaci o novém voze Dacia Spring jsme přinesli již před měsícem. Dnes jej značka představila jako nejlevnější elektromobil na evropském trhu a zveřejnila ceník.

Městské vozidlo s SUV vzhledem nabízí prostor pro čtyři cestující, elektrickou pohonnou jednotku a dojezd až 230 km (kombinované WLTP), 305 km ve městě (WLTP city).

Vnější rysy karoserie jsou charakteristické pro svět SUV: širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vepředu, zadní ližina a vyšší světlá výška (150 mm). S širokými podběhy kol a vypouklou kapotou vyvolává pocit robustnosti. Svými rozměry 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt) je to městské vozidlo nižší střední třídy.

VELKÝ PROSTOR UVNITŘ VOZIDLA

Uvnitř nabízí čtyři sedadla pro dospělé. Výška a prostor pro kolena v řádu 100 mm dává na zadních sedadlech dost místa k sezení. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litru prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.

Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Po jejich sklopení se objem dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).

POHONNÁ JEDNOTKA

Elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW (44 koní) je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor pracuje bez oleje a s menším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.).

Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem. Když se Spring nabíjí, tak se na palubní desce znázorní následující informace: kontrolka nabíjení, aktuální procento nabití, zbývající doba pro dosažení nabytí na úrovni 100 %, současný dojezd se současnou úrovní nabytí.
Pokud chce řidič zastavit nabíjení a odjistit napájecí kabel, stačí pouze zmáčknout symbol odemknutí na klíčku dálkového ovládání vozidla, případně nabíjení přerušit ze strany nabíjecí stanice.

Spring umožňuje široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.

Spring je deklarován jako městský vůz. Podle zjištění značky najede v Evropě srovnatelné městské vozidlo v průměru 31 km denně. S dojezdem 230 km v cyklu WLTP, což je hodnota, která může v zimě klesnout až na polovinu, to ostatně nelze jinak. Dojezd může být zvýšen o přibližně 9 % použitím jízdního režimu ECO. Tento omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.

Malé vnější rozměry, společně s vyšší světlou výškou v řádu 150 mm (světlá výška) a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru, mu umožňují snadné manévrování i v úzkých ulicích a parkování v něm.

Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:
• Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021
• Verze Business, pro půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici ještě letos.
• 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.

Ceny, uvedené v ceníku, začínají na 449 900 Kč. Pro srovnání, větší oblíbené Sandero s benzínovým motorem 54 kW začíná na 297 400 Kč a Duster s dvakrát silnějším benzínovým motorem 67 kW je již za 279 900 Kč.

Bude zajímavé sledovat, čím tento model případné kupce osloví a kolik se jich do tohoto specifického modelu s limitovaným využitím rozhodne investovat.

Zdroj: Dacia, Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code