Ford doplní nabídku o mild hybridy s automatickou převodovkou

Od příštího měsíce dostanou řidiči, kteří upřednostňují samočinné řazení, možnost koupit auta EcoBoost Hybrid (mHEV) z nabídky Fordu také se sedmistupňovou automatickou převodovkou.

Sedmistupňový „automat“ bude k dispozici zájemcům o modely Puma a Fiesta s motorizací 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV). Důvodem je rozšířit nabídku pro řidiče, kteří se pohybují častěji zejména v městském provozu s častým zastavováním. Zde klade jízda s automatem na řidiče menší nároky.  Plynulé a rychlé řazení navíc vhodně doplňuje elektricky podporovaný zátah hybridního pohonu a zlepšuje tak akceleraci v křižovatce, nebo předjíždění.

Technologie Ford EcoBoost Hybrid (mHEV) využívá řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který při brzdění a jízdě setrvačností zachycuje energii a ukládá ji ve formě elektřiny do 48voltové lithium-ion baterie. Startér/generátor přitom dokáže fungovat také jako elektromotor a v případě potřeby asistovat motoru spalovacímu. Podle konkrétní situace je výsledkem lepší dynamika, nebo nižší spotřeba paliva.

Navýšení točivého momentu

V případě potřeby navýší startér/generátor celkový točivý moment hnací soustavy až o 20 Nm, což se projevuje pohotovějším pružným zrychlením.

Ve srovnání s nehybridní variantou má Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 92 kW (125 k) se 7st. autom. převodovkou téměř o čtyři procenta lepší pružné zrychlení. Puma 1.0 EcoBoost Hybrid (mHEV) 114 kW (155 k) se 7st. autom. převodovkou tak akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy. V režimu Sport řadí Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) se samočinnou převodovkou vyšší rychlostní stupně později, čímž posiluje sportovní dojem z jízdy

V režimu nahrazení točivého momentu poskytuje integrovaný startér/generátor točivý moment až 24 Nm, čímž ulevuje spalovacímu motoru a snižuje tak spotřebu paliva. Kombinace motoru EcoBoost Hybrid (mHEV) a samočinné převodovky je obzvláště vhodná do městského provozu. Tam opakované zastavování a rozjíždění umožňuje zachycovat a znovu využívat energii. Sedmistupňová automatická převodovka také usnadňuje udržování motoru v optimálním rozsahu otáček.

Rozšířená funkčnost asistenčních systémů

Sedmistupňová samočinná převodovka umožňuje zavést do modelů poháněných technologií EcoBoost Hybrid (mHEV) některé nové funkcionality. Například funkci Stop & Go s adaptivním tempomatem. Ta dokáže vůz zcela zastavit a ho znovu automaticky uvést do pohybu, pokud zastavení není delší než tři sekundy. Další novinkou je start na dálku prostřednictvím aplikace FordPass.

Ford Puma EcoBoost Hybrid (mHEV) a Fiesta EcoBoost Hybrid (mHEV) jsou dva ze 17 elektrifikovaných modelů, které bude Ford v Evropě nabízet ke konci letošního roku.

Zdroj: Ford Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code