Ford odděluje výrobu klasických vozů od elektromobilů

Ford již loni v květnu představil svůj plán Ford+. Nyní začíná tento plán realizovat. V praxi to znamená vytvoření dvou samostatných, ale strategicky provázaných automobilových divizí Ford Blue a Ford Model e, spolu s novou divizí Ford Pro.

Vzájemně se doplňující podniky, mají umožnit ve společnosti Ford Model e dosáhnout rychlosti rozvoje start-upu a rozsáhlých inovací, zatímco společnost Ford Blue disponuje průmyslovým know-how, kapacitami a legendárními značkami jako Bronco, které mají vybudovanou silnou pozici na trhu.

K založení společnosti Ford Model e vedly úspěchy malých, úzce zaměřených týmů, které vyvinuly Ford GT, SUV Mustang Mach-E a pick-up F-150 Lightning, stejně jako specializované divize Fordu pro elektromobily v Číně.

Ford Model e se stane centrem inovací a růstu Fordu, týmem nejlepších světových talentů v oblasti softwaru, elektrotechniky a automobilového průmyslu, který bude vytvářet skutečně neuvěřitelné elektromobily a digitální zážitky pro nové generace zákazníků Fordu,“ řekl Farley.

Dále se Ford Model e zaměří na vytvoření nové jednoduché a intuitivní e-commerce platformy, transparentní ceny a osobní zákaznickou podporu ambasadorů Ford.

Ford Model e bude:

  • Získávat a udržovat si nejlepší talenty v oblasti softwaru, inženýrství, designu a UX a zdokonalovat nové technologie a koncepty, které lze použít v celé skupině Ford;
  • Zcela nově přistupovat k navrhování, uvádění na trh a rozšiřování převratných, velkosériově vyráběných elektromobilů a služeb pro soukromé i firemní zákazníky a sdílenou mobilitu
  • Vyvíjet klíčové technologie a schopnosti – jako jsou platformy, baterie, elektromotory, měniče, nabíjení a recyklace – potřebné ke vzniku inovativních elektrických vozů;
  • Vytvářet softwarové platformy a plně síťové architektury vozidel s cílem vyrábět uživatelsky přívětivé a stále se zdokonalující automobily.

Společnost Ford Blue má zajistit ziskovější podnikání v oblasti vozů poháněných spalovacím motorem, posílit úspěšné a ikonické modelové řady a získat větší loajalitu poskytováním špičkových služeb i zážitků.

Ford Blue má za úkol využít odborné znalosti Fordu v automobilovém průmyslu k tomu, aby :

  • Upevnil postavení legendárních vozů Ford, které zákazníci milují, jako jsou modely řady F, Ranger a Maverick, SUV Bronco a Explorer či Mustang, investicemi do nových modelů, variant, zážitků i služeb;
  • Pomohl zákazníkům naplňovat jejich vášně a každodenní život prostřednictvím personalizované uživatelské zkušenosti se značkou i samotným automobilem, od terénních přes sportovní až po rodinné, zejména v situacích, kdy jsou vyžadovány schopnosti spalovacího pohonu;
  • Poskytoval zákazníkům nové, online, personalizované možnosti softwaru a vestavěných systémů od Ford Model e;
  • Dosáhl takové kvality produktů i služeb, aby se stala důvodem, proč si zákazníci Ford zvolí a zůstanou u něj;
  • Eliminoval plýtvání a výrazně snížil náklady na všech frontách;
  • Podporoval Ford Model e a Ford Pro prostřednictvím osvědčených, celosvětově rozšířených inženýrských, nákupních, výrobních, testovacích a vývojových kapacit s cílem dosáhnout prvotřídní bezpečnosti, kultivovanosti, jízdních vlastností a spolehlivosti.

Ford Model e a Ford Blue budou fungovat jako samostatné firmy, mají se však vzájemně podporovat. To ostatně platí také pro společnost Ford Pro, která je zaměřena na poskytování komplexního servisu pro firemní a institucionální zákazníky, jimž nabízí ucelenou řadu konvenčních i elektrických užitkových automobilů a kompletní soubor softwaru, nabíjení, financování, služeb a podpory pro vozy značky Ford i dalších výrobců. Ford Model e a Ford Blue budou rovněž podporovat divizi Ford Drive, poskytující produkty, služby pro zákazníky užitkových automobilů.

Ford zároveň potvrzuje výhled upraveného zisku EBIT na rok 2022 ve výši 11,5 až 12,5 mld. USD. Horní hranice tohoto rozpětí odpovídá marži 8 %, což by v případě jejího dosažení bylo o rok dříve, než byl předchozí cíl společnosti.

Ford dále plánuje navýšení výroby elektromobilů do roku 2026 na více než dva miliony ročně, což představuje zhruba třetinu celosvětového objemu výroby Fordu a do roku 2030 se tento podíl zvýší na polovinu, přičemž elektromobily získají stejný nebo dokonce větší podíl na trhu v segmentech, kde Ford již nyní vede;Kromě toho Ford očekává, že v roce 2022 vynaloží na elektromobily celkem 5 mld. USD, což představuje dvojnásobný nárůst oproti roku 2021.

Zdroj: FORD MOTOR COMPANY

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code