Fordova Puma dostala novou krev
Puma je model, který se mezi zákazníky Fordu setkal s velkým ohlasem a patří k nejprodávanějším modelům značky. Ti, kteří tento model zatím neznají, se s ním mohou seznámit třeba v našem testu.
Dnes odhalil Ford novou Pumu, opět kompaktní crossover s prostorem pro pět cestujících a jejich zavazadla. Nový je interiér, velké digitální displeje, konektivita a pokročilé jízdní technologie.
Uvnitř se nachází nový kokpit se sportovním stylem a s vysoko umístěnými obrazovkami, které jsou natočeny směrem k řidiči, zatímco fyzických tlačítek je minimum, což výrobce prezentuje jako výhodu.
Tempomat zpomaluje na křižovatkách a v zatáčkách, nové světlomety pomáhají v noci řidičům lépe vidět do zatáček a nové kamery poskytují na středovém displeji pohled z ptačí perspektivy, aby bylo parkování v rušných ulicích hračkou.
Pohon zajišťují mild-hybridní pohonné jednotky s výkonem až 155 k – nebo 170 k nejvyššího výkonu u sportovního modelu Puma ST Powershift. 2,3
Ford dnes také oznámil, že ještě letos bude představena plně elektrická Puma Gen-E.
Technologie
Dvě velké obrazovky poskytují řidiči aktuální informace a přehled. 12,8palcový digitální přístrojový štít lze přizpůsobit tak, aby zobrazoval informace, které každý řidič považuje za nejužitečnější, zatímco 12palcová středová dotyková obrazovka s vysokým rozlišením slouží ke snadnému zobrazení a ovládání map, nebo funkcí a prvků, jako je klimatizace a vyhřívání sedadel.
Rozpoznávání hlasu rozumí běžné řeči a chytré telefony lze snadno integrovat pomocí bezdrátových systémů Apple CarPlay a Android Auto 6 – a dobíjet je pomocí bezdrátového nabíjení. 7,8
Zvuk dodá každé cestě v Pumě nový soundbar nebo volitelný audiosystém B&O s 10 reproduktory.7 Nová je i posuvná loketní opěrka a sportovní dvouramenný volant s plochou spodní částí.
Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a udržováním v jízdním pruhu 8,9,10plynule zrychluje a brzdí, takže působí přirozeněji, a dokáže pomocí prediktivního asistenta rychlosti 8,9 přizpůsobit rychlost jízdy zatáčkám na silnici, kruhovým objezdům a při nájezdu nebo výjezdu z dálnice. Ve městě dokáže 360stupňový kamerový systém 8,9,11 zobrazit pohled z ptačí perspektivy, a zabránit tak škrábancům při parkování.
Asistent pro křižovatky 8,9,13 sleduje vozovku před vámi kvůli možným kolizím s protijedoucími vozidly v souběžných jízdních pruzích nebo chodci a cyklisty přecházejícími vozovku, do které řidič odbočuje – a může automaticky brzdit, aby pomohl zabránit kolizi nebo ji zmírnit. Funguje bez nutnosti dopravního značení nebo dopravního mobiliáře a také v noci s aktivovanými světlomety.
Nové světlomety s volitelnou technologií Dynamic Matrix LED využívají prediktivní dynamické světlo pro zatáčení 8,9, které sleduje vozovku před vámi a svítí do zatáček, aby řidič lépe viděl.
Novinkou je i aktivní brzdění při couvání 8,9. Pokud vozidlo detekuje stojící objekt, jako jsou chodci, jízdní kola, patníky nebo jiná vozidla, upozorní řidiče a může aktivovat brzdy, aby předešlo kolizi nebo ji zmírnilo.
Podobně systém varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa (CTA) s aktivním brzděním 7,8 dokáže detekovat pohybující se objekty, jako jsou chodci, cyklisté nebo vozidla, a v případě potřeby vozidlo zabrzdit.
MegaBox o objemu 80 litrů v podlaze zavazadlového prostoru je dostatečně velký, aby spolkl obsah malého nákupního vozíku v supermarketu. Dvě sady golfových holí mohou stát vzpřímeně v zavazadlovém prostoru, a i když je na palubě pět osob, je zde více než 450 litrů prostoru pro zavazadla.13
Zákazníci si mohou vybrat z verzí Titanium, ST-Line a ST-Line X, z nichž každá má dnes již ikonický styl Pumy inspirovaný vozy kupé a jedinečný design předního nárazníku, mřížky chladiče a kol z lehkých slitin. Pozornost jistě upoutá také šest barev – včetně nové šedé Cactus – a vnější zpětná zrcátka, která na zem mohou promítat logo Puma 7.
Nové modely Puma jsou poháněny hybridním motorem Ford EcoBoost o objemu 1,0 litru, který využívá 48voltový mild-hybridní elektrický pohon, jenž pomáhá šetřit palivo nebo zvyšuje výkon až na 155 k.2,3 Pro sportovnější jízdu vyvinul Ford Performance model Puma ST Powershift se speciálním sportovním podvozkem, designem a konfigurací – a maximálním výkonem až 170 k 2,3 standardně dodávaným prostřednictvím rychle řadící sedmistupňové automatické převodovky, která je k dispozici i pro ostatní varianty modelu Puma.
Model Puma, navržený a zkonstruovaný v Evropě, se vyrábí v montážním závodě Ford Otosan v rumunské Craiově. Novou Pumu bude možné v České republice objednat od 13. února za cenu od 499 900 Kč, první zákaznické vozy budou k dispozici v květnu letošního roku.
______________________________________________________________________________
Nový Ford Puma | Odcházející Ford Puma | |
Konektivita | 5G FordPass Connect | 4G FordPass Connect |
Infotainment | Infotainment – SYNC 4
12palcový dotykový displej Bezdrátové systémy Android Auto a Apple CarPlay |
SYNC 3
8palcový dotykový displej Android Auto a Apple CarPlay s připojením pomocí kabelu |
Asistenční systémy | Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a udržováním v jízdním pruhu
Prediktivní asistent rychlosti 360stupňový kamerový systém s prostorovým výhledem Asistent pro brzdění při couvání Brzdění při křížení provozu vzadu Vylepšený systém BLIS |
Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a udržováním v jízdním pruhu
Aktivní parkovací asistent Zadní kamera BLIS |
Světlomety | Dynamické Matrix LED světlomety
Prediktivní dynamické osvětlení do zatáčky Neoslňující dálková světla |
Pevné LED světlomety
Automatická dálková světla |
Interiér | 12,8palcový digitální přístrojový štít
Posuvná loketní opěrka |
12,3palcový digitální přístrojový štít |
Praktičnost | 80litrový Ford MegaBox
Zavazadlový prostor o objemu 456 litrů až po plato zavazadelníku v pětimístné konfiguraci |
Zavazadlový prostor o objemu 456 litrů až po plato zavazadelníku v pětimístné konfiguraci |
1 K využívání funkcí dálkového přístupu je zapotřebí mobilní aplikace FordPass Pro, modem FordPass Connect a bezplatně poskytované online služby (podrobnosti viz podmínky FordPass). V důsledku dalšího vývoje technologií/mobilních sítí/automobilů může časem dojít k omezení funkčnosti nebo vyřazení z provozu některých online funkcí. Součástí balíku online služeb není Wi-Fi hotspot.
2 Hodnoty výkonu, točivého momentu, užitečného zatížení, tažné síly a spotřeby paliva WLTP jsou nezávislé atributy a nemusí být dosaženy současně.
3 Puma 125 PS 1,0 l EcoBoost Hybrid Powershift: emise CO2 127-143 g/km a spotřeba paliva 5,6 6,3 l/100 km WLTP.
Puma 125 PS 1,0 l EcoBoost Hybrid manuální převodovka: emise CO2 119-135 g/km a spotřeba paliva 5,3 6,0 l/100 km WLTP.
Puma 155 k 1,0 l EcoBoost Hybrid Powershift: emise CO2 125-142 g/km a spotřeba paliva 5,5 6,3 l/100 km WLTP.
Puma ST Powershift: emise CO2 135-146 g/km a spotřeba paliva 6,0-6,5 l/100 km WLTP.
Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců
4 Oficiálně homologovaný dojezd bude zveřejněn blíže k datu zahájení prodeje. V souladu s celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (WLTP). Zveřejněného dojezdu (zamýšlené cílové hodnoty podle WLTP) lze dosáhnout s plně nabitým akumulátorem – v závislosti na stávající modelové řadě a konfiguraci akumulátoru. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru).
5 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.
6 Vyžaduje telefon s aktivním datovým tarifem a kompatibilním softwarem. Systém SYNC 4 během používání neovládá produkty třetích stran. Za funkčnost produktů třetích stran odpovídají výhradně tyto strany.
7 Dostupné bezdrátové nabíjení Qi nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.
8 Volitelná výbava.
9 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.
10 Pokud je zastavení delší než tři sekundy, musí řidič pro obnovení činnosti systému zasáhnout a stisknout tlačítko „RES“ nebo sešlápnout plynový pedál.
11 Kamery fungují pouze při rychlostech do 10 km/h.
12 Přepravní a nákladová kapacita je omezena hmotností a rozložením nákladu.
13 Asistent pro křižovatky nedetekuje všechna vozidla v křižovatkách, chodce ani cyklisty. Nenahrazuje bezpečné řízení. Podrobnosti a omezení naleznete v návodu k obsluze.
Zdroj: Ford Motor