Fordova Puma dostala novou krev

Puma je model, který se mezi zákazníky Fordu setkal s velkým ohlasem a patří k nejprodávanějším modelům značky. Ti, kteří tento model zatím neznají, se s ním mohou seznámit třeba v našem testu.

Dnes odhalil Ford novou Pumu, opět kompaktní crossover s prostorem pro pět cestujících a jejich zavazadla. Nový je interiér, velké digitální displeje, konektivita a pokročilé jízdní technologie.

Uvnitř se nachází nový kokpit se sportovním stylem a s vysoko umístěnými obrazovkami, které jsou natočeny směrem k řidiči, zatímco fyzických tlačítek je minimum, což výrobce prezentuje jako výhodu.

Tempomat zpomaluje na křižovatkách a v zatáčkách, nové světlomety pomáhají v noci řidičům lépe vidět do zatáček a nové kamery poskytují na středovém displeji pohled z ptačí perspektivy, aby bylo parkování v rušných ulicích hračkou.

Pohon zajišťují mild-hybridní pohonné jednotky s výkonem až 155 k – nebo 170 k nejvyššího výkonu u sportovního modelu Puma ST Powershift. 2,3

Ford dnes také oznámil, že ještě letos bude představena plně elektrická Puma Gen-E.

Technologie

Dvě velké obrazovky poskytují řidiči aktuální informace a přehled. 12,8palcový digitální přístrojový štít lze přizpůsobit tak, aby zobrazoval informace, které každý řidič považuje za nejužitečnější, zatímco 12palcová středová dotyková obrazovka s vysokým rozlišením slouží ke snadnému zobrazení a ovládání map, nebo funkcí a prvků, jako je klimatizace a vyhřívání sedadel.

Rozpoznávání hlasu rozumí běžné řeči a chytré telefony lze snadno integrovat pomocí bezdrátových systémů Apple CarPlay a Android Auto 6 – a dobíjet je pomocí bezdrátového nabíjení. 7,8

Zvuk dodá každé cestě v Pumě nový soundbar nebo volitelný audiosystém B&O s 10 reproduktory.7 Nová je i posuvná loketní opěrka a sportovní dvouramenný volant s plochou spodní částí.

Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a udržováním v jízdním pruhu 8,9,10plynule zrychluje a brzdí, takže působí přirozeněji, a dokáže pomocí prediktivního asistenta rychlosti 8,9 přizpůsobit rychlost jízdy zatáčkám na silnici, kruhovým objezdům a při nájezdu nebo výjezdu z dálnice. Ve městě dokáže 360stupňový kamerový systém 8,9,11 zobrazit pohled z ptačí perspektivy, a zabránit tak škrábancům při parkování.

Asistent pro křižovatky 8,9,13 sleduje vozovku před vámi kvůli možným kolizím s protijedoucími vozidly v souběžných jízdních pruzích nebo chodci a cyklisty přecházejícími vozovku, do které řidič odbočuje – a může automaticky brzdit, aby pomohl zabránit kolizi nebo ji zmírnit. Funguje bez nutnosti dopravního značení nebo dopravního mobiliáře a také v noci s aktivovanými světlomety.

Nové světlomety s volitelnou technologií Dynamic Matrix LED využívají prediktivní dynamické světlo pro zatáčení 8,9, které sleduje vozovku před vámi a svítí do zatáček, aby řidič lépe viděl.

Novinkou je i aktivní brzdění při couvání 8,9. Pokud vozidlo detekuje stojící objekt, jako jsou chodci, jízdní kola, patníky nebo jiná vozidla, upozorní řidiče a může aktivovat brzdy, aby předešlo kolizi nebo ji zmírnilo.

Podobně systém varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa (CTA) s aktivním brzděním 7,8 dokáže detekovat pohybující se objekty, jako jsou chodci, cyklisté nebo vozidla, a v případě potřeby vozidlo zabrzdit.

MegaBox o objemu 80 litrů v podlaze zavazadlového prostoru je dostatečně velký, aby spolkl obsah malého nákupního vozíku v supermarketu. Dvě sady golfových holí mohou stát vzpřímeně v zavazadlovém prostoru, a i když je na palubě pět osob, je zde více než 450 litrů prostoru pro zavazadla.13

Zákazníci si mohou vybrat z verzí Titanium, ST-Line a ST-Line X, z nichž každá má dnes již ikonický styl Pumy inspirovaný vozy kupé a jedinečný design předního nárazníku, mřížky chladiče a kol z lehkých slitin. Pozornost jistě upoutá také šest barev – včetně nové šedé Cactus – a vnější zpětná zrcátka, která na zem mohou promítat logo Puma 7.

Nové modely Puma jsou poháněny hybridním motorem Ford EcoBoost o objemu 1,0 litru, který využívá 48voltový mild-hybridní elektrický pohon, jenž pomáhá šetřit palivo nebo zvyšuje výkon až na 155 k.2,3 Pro sportovnější jízdu vyvinul Ford Performance model Puma ST Powershift se speciálním sportovním podvozkem, designem a konfigurací – a maximálním výkonem až 170 k 2,3 standardně dodávaným prostřednictvím rychle řadící sedmistupňové automatické převodovky, která je k dispozici i pro ostatní varianty modelu Puma.

Model Puma, navržený a zkonstruovaný v Evropě, se vyrábí v montážním závodě Ford Otosan v rumunské Craiově. Novou Pumu bude možné v České republice objednat od 13. února za cenu od 499 900 Kč, první zákaznické vozy budou k dispozici v květnu letošního roku.

______________________________________________________________________________

Nový Ford Puma Odcházející Ford Puma
Konektivita 5G FordPass Connect 4G FordPass Connect
Infotainment Infotainment – SYNC 4

12palcový dotykový displej

Bezdrátové systémy Android Auto a Apple CarPlay

SYNC 3

8palcový dotykový displej

Android Auto a Apple CarPlay s připojením pomocí kabelu

Asistenční systémy Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a udržováním v jízdním pruhu

Prediktivní asistent rychlosti

360stupňový kamerový systém s prostorovým výhledem

Asistent pro brzdění při couvání

Brzdění při křížení provozu vzadu

Vylepšený systém BLIS

Inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a udržováním v jízdním pruhu

Aktivní parkovací asistent

Zadní kamera

BLIS

Světlomety Dynamické Matrix LED světlomety

Prediktivní dynamické osvětlení do zatáčky

Neoslňující dálková světla

Pevné LED světlomety

Automatická dálková světla

Interiér 12,8palcový digitální přístrojový štít

Posuvná loketní opěrka

12,3palcový digitální přístrojový štít
Praktičnost 80litrový Ford MegaBox

Zavazadlový prostor o objemu 456 litrů až po plato zavazadelníku v pětimístné konfiguraci

Zavazadlový prostor o objemu 456 litrů až po plato zavazadelníku v pětimístné konfiguraci

1 K využívání funkcí dálkového přístupu je zapotřebí mobilní aplikace FordPass Pro, modem FordPass Connect a bezplatně poskytované online služby (podrobnosti viz podmínky FordPass). V důsledku dalšího vývoje technologií/mobilních sítí/automobilů může časem dojít k omezení funkčnosti nebo vyřazení z provozu některých online funkcí. Součástí balíku online služeb není Wi-Fi hotspot.

2 Hodnoty výkonu, točivého momentu, užitečného zatížení, tažné síly a spotřeby paliva WLTP jsou nezávislé atributy a nemusí být dosaženy současně.

3 Puma 125 PS 1,0 l EcoBoost Hybrid Powershift: emise CO2 127-143 g/km a spotřeba paliva 5,6 6,3 l/100 km WLTP.

Puma 125 PS 1,0 l EcoBoost Hybrid manuální převodovka: emise CO2 119-135 g/km a spotřeba paliva 5,3 6,0 l/100 km WLTP.

Puma 155 k 1,0 l EcoBoost Hybrid Powershift: emise CO2 125-142 g/km a spotřeba paliva 5,5 6,3 l/100 km WLTP.

Puma ST Powershift: emise CO2 135-146 g/km a spotřeba paliva 6,0-6,5 l/100 km WLTP.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců

4 Oficiálně homologovaný dojezd bude zveřejněn blíže k datu zahájení prodeje. V souladu s celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (WLTP). Zveřejněného dojezdu (zamýšlené cílové hodnoty podle WLTP) lze dosáhnout s plně nabitým akumulátorem – v závislosti na stávající modelové řadě a konfiguraci akumulátoru. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru).

5 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.

6 Vyžaduje telefon s aktivním datovým tarifem a kompatibilním softwarem. Systém SYNC 4 během používání neovládá produkty třetích stran. Za funkčnost produktů třetích stran odpovídají výhradně tyto strany.

7 Dostupné bezdrátové nabíjení Qi nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.

8 Volitelná výbava.

9 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.

10 Pokud je zastavení delší než tři sekundy, musí řidič pro obnovení činnosti systému zasáhnout a stisknout tlačítko „RES“ nebo sešlápnout plynový pedál.

11 Kamery fungují pouze při rychlostech do 10 km/h.

12 Přepravní a nákladová kapacita je omezena hmotností a rozložením nákladu.

13 Asistent pro křižovatky nedetekuje všechna vozidla v křižovatkách, chodce ani cyklisty. Nenahrazuje bezpečné řízení. Podrobnosti a omezení naleznete v návodu k obsluze.

Zdroj: Ford Motor

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code