Opel Mokka. Trochu jiná káva, kterou ochutnáme na jaře

Značka Opel, od srpna 2017 součást koncernu Groupe PSA, je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Spolu s anglickou sesterskou značkou Vauxhall je Opel zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a v roce 2019 prodal asi milion automobilů.

Pod tlakem na plnění stále se snižujících limitů emisí i Opel, ve snaze o udržení možnosti vyrábět automobily, přichází s modely, které tomuto tlaku vychází vstříc. Do roku 2024 tak bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat i elektrickou verzi. Tato strategie je součástí strategického plánu PACE!, který má Opel udržet na trhu s automobily i v budoucnosti.

Ve čtvrtek 29. a pátek 30. října 2020 jsme tak měli možnost si pohlédnout i u nás dva předsériové modely Opel Mokka. Zatím šlo pouze o statické představení, tradiční jízdní testy proběhnou v únoru příštího roku, kdy bude atraktivní novinka značky Opel uvedena na tuzemský trh.

S novým modelem přichází i několik novinek, a to jak designových, tak hlavně technologických. Ale vezměne to po pořádku.

Nové designové rysy

Charakteristickým rysem 4,15 m dlouhého pětimístného kompaktního vozu jsou krátké převisy karoserie a široce rozkročená silueta. Mokka nové generace je první Opel, který představuje novou čelní masku Opel Vizor. Jeho inspirací bylo hledí integrální motocyklové přilby. Opel Vizor dokonale integruje masku chladiče. LED světlomety i nově stylizované logo automobilky Opel.  Detailní změnou je i nově přestylizované logo automobilky a název vozu, poprvé vyvedený masivními literami v technicistním fontu po celé šířce zadní části vozu.

Čistý a zároveň velmi působivý styling se odráží i v interiéru. Nová Mokka je zároveň prvním Opelem s nově řešenou digitální palubní deskou Pure Panel, jejíž dominantou jsou jsou dva rozměrné displeje. Pure Panel se snaží řidiče nezahlcovat spoustou zbytečných informací, designéři Opelu hovoří o tzv. „digitálním detoxu“. Vše je připraveno pro zcela intuitivní a snadné ovládání. Sympatické je, že řada funkcí se stále ovládá knoflíky namísto složitého listování v mnoha menu a podmenu dnes běžných dotykových obrazovek.

Inovace a asistence: Světlomety IntelliLux LED® Matrix i špičkové asistenční systémy

Nová Mokka je vybavena špičkovými technologiemi, příkladem může být adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP (Active Lane Positioning). Vynikající adaptivní a neoslňující světlomety IntelliLux LED® Matrix se 14 elementy jsou v tomto segmentu unikátní nabídkou. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180 stupňů a systém samočinného parkování.

Nabídka infotainmentu zahrnuje přístroje Multimedia Radio a Multimedia Navi se sedmipalcovým dotykovým barevným displejem. Špičkou je přístroj Multimedia Navi Pro s desetipalcovým barevným dotykovým displejem. Displeje jsou dokonale integrovány do elegantního přístrojového štítu Pure Panel a jsou mírně natočeny směrem k řidiči.

Skvělá agronomická sedadla jsou již delší dobu charakteristickými prvkem vozů Opel. Pro Mokku jsou připravena sedadla čalouněná Alcantarou nebo kvalitní kůží. Třešničkou na dortu jsou kožená sedadla s masážní funkcí pro řidiče. Ve středovém panelu před řidičem je odkládací schránka, ve které je možné induktivně nabíjet smartfony.

Motor? Vyberte si: Nafta, benzin nebo elektřina

Vůbec poprvé v historii automobilky Opel bude nový model – tedy Mokka – hned od uvedení na trh k dispozici nejenom s konvenčními spalovacími motory, ale také jako elektromobil Mokka-e.

Výkonová škála zážehových a vznětových motorů Opelu Mokka sahá od 74 kW/100 k až po 96 kW/130 k. Charakteristickým rysem všech pohonných jednotek je mírná spotřeba a výborné výkony (předběžná kombinovaná spotřeba dle NEDC[2]: 4,8-3,8 l/100 km, 111-100 g/km CO2). Všechny motory jsou standardně propojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, k výkonnějším agregátům si zákazníci mohou zvolit i plynule řadící osmistupňovou automatickou převodovku.

V nabídce pohonných jednotek je i vitální turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 81 kW/110 k a točivým momentem 250 Nm, propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Předběžná spotřeba vznětové verze Mokky dle NEDC2: 3,8 l/100 km, emise 100 g/km CO2.

Elektrická Mokka-e je poháněna elektromotorem o výkonu 100 kW/136 k jehož nejvyšší točivý moment 260 Nm je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Podle normy WLTP[1] činí akční rádius vozu s baterií 50 kWh až 324 km na jedno nabití. Řidič může zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. V zájmu optimálního využití energie, je rychlost Mokky-e elektronicky omezena na 150 km/h. Při nabíjení na výkonné veřejné nabíječce 100 kW DC se baterie nabije na 80 procent své kapacity už za 30 minut. Podle metodiky WLTP1 činí jízdní rádius elektromobilu Mokka-e až 324 km. K nabíjení Mokky–e lze využít domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky.  Vestavěná nabíječka Mokky-e může být jednofázová, nebo třífázová. Na trakční baterii dává Opel záruku 8 let/ 160 000 km.

Zdroj: Opel CZ

[1] Předběžné údaje o spotřebě a emisích CO2 jsou určeny dle normy WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, Regulation EU 2017/948). Skutečný dojezd se může lišit v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách a ovlivňuje jej řada faktorů, především jízdní styl řidiče, profil trasy, vnější teplota a používání vytápění nebo klimatizace.

[2] Předběžné údaje o spotřebě a CO2 jsou určeny dle metodiky WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, Regulation EU 2017/948), a tyto hodnoty jsou zpětně přepočítány do metodiky NEDC v zájmu porovnatelnosti s jinými vozy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code