Hyundai Bayon dostal svůj první facelift

Za pár týdnů to budou tři roky, co značka představila tento nový model, nejmenšího člena rodiny SUV značky Hyundai s poněkud zvláštním názvem. Od té doby se stačil zabydlet na českých silnicích i projít naším redakčním testem. Tři roky jsou v autombilovém průmyslu zároveň hodně dlouhá doba, takže nastal čas na kosmetické změny, nabízející vylepšený interiér a optimalizovanou techniku.

Exteriér

Nový Bayon s karoserií typu „crossover SUV“ byl navržen specificky pro Evropu. Přední světelná lišta LED s funkcí denního svícení používá styl souvislé horizontální linie. který si dnes oblíbilo více značek. Najít ho můžeme třeba na modelech Volkswagen. Ve snaze dosáhnout robustnější vzhled bylo pozměněno tvarové řešení předního nárazníku spolu s mřížkou masky chladiče. Nově navržen byl rovněž zadní nárazník. Do nabídky byla přidána 16“ a 17“ kola s novým poutavým designem.

Nově navržená maska chladiče na přídi se ve spodní části otevírá, což má umocňovat dojem stability. Tvarování bočních partií má zase dodat vozu klínovitý vzhled. Zádi dominují šípovité svítilny, navazující na střešní sloupky. Jejich umístění v rozích karoserie má zvýraznit dojem šířky.

Zákazníci mají na výběr devět barev karoserie, z nichž čtyři odstíny jsou nové: perleťové Lumen Gray, Meta Blue a Vibrant Blue, případně metalická Lucid Lime. V kombinaci s několika barvami karoserie je volitelně k dispozici také dvoubarevné lakování se střechou v odstínu Phantom Black.

Interiér

Nový Bayon má prostorný, prosvětlený interiér, v němž se designéři zaměřili především na maximalizaci komfortu pro cestující vpředu a vzadu a na velký zavazadlový prostor.

V modernizovaném modelu mohou být žárovky na přání nahrazeny technologií LED, která zlepšuje osvětlení interiéru, a to ve stropních svítilnách LED, bodových svítilnách LED a svítilnách LED ve slunečních clonách. Dalším volitelným prvkem výbavy je vícebarevné ambientní osvětlení interiéru vpředu.

Nové technologie

Nejmodernější digitální panel sdružených přístrojů umožňuje využívat informační a zábavní funkce. Aktuálnost navigace zajišťuje bezdrátová aktualizace mapových podkladů technologií OTA (Over-the-Air).

Zákazníci si nyní mohou užívat standardně dodávaného 4,2“ displeje LCD na panelu sdružených přístrojů a 10,25“ displeje pro audiovizuální a navigační funkce. Nový Bayon nabízí i nadále prvky výbavy a funkce, které byly oblíbené již v předchozí verzi, například volitelný 10,25“ konfigurovatelný displej digitálního panelu sdružených přístrojů, systémy Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátovou nabíječku a nejaktuálnější verzi telematického systému Bluelink®.

Dva vstupy USB-C – jeden vpředu a jeden vzadu – usnadňují souběžné nabíjení telefonů, zatímco vstup USB-A vpředu umožňuje také přenos dat a cestující si tak mohou propojit svůj telefon s informačním a zábavním systémem vozidla. Nabídku završuje prémiový audiosystém Bose, jehož osm reproduktorů – včetně subwooferu – zajistí cestujícím velmi kvalitní poslech.

Bezpečnostní výbava

Nový Bayon nabízí řadu funkcí pro částečně autonomní jízdu. Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist) udržuje vozidlo uprostřed svého jízdního pruhu. Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) nejprve řidiče akusticky upozorní, poté, v případě nutnosti, aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi. Tato funkce zahrnuje rozpoznávání vozidel, chodců a cyklistů, ale funguje také při odbočování na křižovatkách, která v této dopravní situaci dokáže vůz zabrzdit, pokud by hrozila kolize s protijedoucím vozidlem. Další vyspělá funkce, inteligentní adaptivní tempomat, používá data z navigačního systému pro automatickou změnu rychlosti jízdy na dálnici nebo rychlostní silnici.

Aktivní sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) používá řadu senzorů rozmístěných po obvodu vozidla ke sledování dopravní situace po stranách vozu a za ním. Pokud je detekováno jiné vozidlo, objeví se na vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Systém BCA může v případě nutnosti aktivovat brzdy jednotlivých kol s různou intenzitou, aby výslednou změnou směru jízdy odvrátil kolizi, nebo alespoň zmírnil intenzitu nárazu. Bayon také nabízí funkce reagující na klesající pozornost řidiče. Systém sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) analyzuje způsob řízení pro detekci únavy nebo nepozornosti řidiče. Tento systém spolupracuje s upozorněním na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), které řidiče informuje o tom, že se vozidlo před ním dalo do pohybu.

Bayon je nyní vybaven druhou generací systému eCall založeného na síti 4G. Systém eCall automaticky přivolá záchranné služby, dojde-li při nehodě k aktivaci airbagů. Alternativně mohou cestující tuto funkci aktivovat také stisknutím tlačítka.

 

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code