Hyundai testuje technologie pro autonomní jízdu na vozech IONIQ

Způsob využívání automobilu se díky nepřetržitému vývoji technologií, zaměřených na automatizované řízení, bude zákonitě měnit.
Technologie autonomní jízdy nalézají čím dál širší uplatnění, přestože se stále nacházejí ve velmi raných fázích svého vývoje. Jejich důsledné využívání by mohlo zásadně změnit způsob, jímž se dostáváme z bodu A do bodu B. Autonomní jízda přetvoří vzhled a charakter našich vozidel. Zároveň jsou měněny postoje zákazníků. Jejich pozornost je přesouvána k ekonomice založené na půjčování, které se z neznámých důvodů říká sdílená, i když její účastníci nic nesdílí. Značky, jako je Hyundai, se tak snaží dostat z pozice pouhých výrobců automobilů v poskytovatele služeb, nabízející komplexní řešení pro uspokojení individuálních požadavků zákazníků.

Hyundai IONIQ se může již nyní pochlubit jedním světovým prvenstvím, protože nabízí řidičům výběr tří elektrifikovaných pohonů v jednom druhu karoserie. Hyundai nyní v tomto modelu testuje na evropských silnicích technologie pro autonomní jízdu úrovně 4.

.

Automobily jsou dnes rozdělovány z hlediska ovládání (řízení) do šesti úrovní, z nichž úrovně 1 až 5 představují stupně automatizovaného, resp. autonomního řízení:

Úroveň 0 – Všechny významné systémy jsou ovládány řidičem

Úroveň 1 – Některé systémy, například tempomat nebo automatické brzdění, mohou být ovládány automobilem

Úroveň 2 – Vozidlo nabízí alespoň dvě souběžně automatizované funkce, jako je akcelerace nebo řízení. Řidič však musí vždy zajistit bezpečný provoz

Úroveň 3 – Automobil může za určitých podmínek ovládat bezpečnostní funkce, řidič však musí převzít na vyzvání řízení

Úroveň 4 – Automobil je v některých provozních podmínkách, nikoli však ve všech, zcela autonomní. U této úrovně lze hovořit o velmi automatizované jízdě

Úroveň 5 – Vůz je zcela autonomní ve všech provozních situacích

Technologie autonomní jízdy nabídnou řidičům přínosy, jen pokud budou propojeny s potřebnou infrastrukturou. Například inteligentní semafory, komunikující s autonomními vozidly. V tom se skrývá potenciál pro další zvýšení bezpečnosti silničního provozu a snížení rizika vzniku dopravních zácp.
Cílem výzkumného autonomního vozidla IONIQ je maximální zjednodušení systémů pro autonomní jízdu. Toho bylo dosaženo použitím techniky sériově vyráběných verzí, od předního radarového senzoru chytrého tempomatu přes radarové senzory snímající oblasti slepého úhlu na rozích vozidla až po kameru asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, která je propojena s technologií LiDAR.

Společnost Hyundai již zahájila vývoj autonomní jízdy úrovně 4 v segmentu C. Hyundai Motor Group (HMG) již nyní spolupracuje se společností Aurora. Hyundai, Kia a Aurora v jeho rámci vyvíjejí technologie pro automatizované řízení modelu NEXO, vlajkové lodi značky Hyundai v segmentu automobilů s palivovými články. Společnosti na základě nové investice rozšíří vývoj na další modely a vytvoří optimální platformu pro autonomní vozidla Hyundai a Kia.

„S výzkumným autonomním vozidlem IONIQ úrovně 4 již myslíme o krok napřed, protože zkoumáme, jak se musí automobilový průmysl, technologie a infrastruktura změnit, abychom byli připraveni na budoucí mobilitu,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt.

Zdroj: Hyundai Motor Czech s.r.o.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code