Kia doplnila svou řadu o nové kompaktní SUV

V poslední době se automobilky předhání v představování novinek v kompaktním segmentu SUV. Nyní se mezi ně přidala i Kia. Ta odhalila zcela nové kompaktní SUV s označením EV3, které bylo od počátku navrhováno jako elektromobil. EV3 čerpá z moderních technologií Kia většího SUV s označením EV9, jemuž se dostalo řady poct a ocenění.

Nabídnout by mělo originální design a efektivní elektrický pohon s dojezdem až 600 km (podle WLTP). Mělo by i umět podporovat rychlodobíjení.

Design exteriéru

Svislé přední světlomety, zasazené až k okrajům čelní masky, přispívají k optickému rozšíření vozu. Součástí nového robustního pojetí typické „tygří masky“ Kia je doposud největší světelný podpis ve stylu hvězdné mapy. Tygří masku dále akcentují svisle uspořádaná světla denního svícení.

Technicistní vzhled karoserie z bočního pohledu stvrzuje linie střechy, hladce se svažující až po výklopnou záď ve stylu hatchbacku. Silueta vozu přispívá k prostornému interiéru.

High-tech tvary modelu EV3 pak završuje samotná záď vozu. K pocitu pevnosti přispívá černý dekor, zdůrazňující propojení mezi masivními zadními sloupky SUV a dynamickou křivkou střechy. Zjednodušené geometrické tvary zadních světel hladce navazují na zadní sklo vozu a formují futuristické pojetí široké výklopné zádě s technicistní podobou.

Pro EV3 je připraveno devět různých odstínů karoserie, z nichž dva vznikly speciálně pro tento nový model: zelená Aventurine a červená Terracotta.

Robustnější vzhled nabízí provedení GT-Line. Vpředu zaujme kontrastní dekor ve spodní partii, akcentující dynamický vzhled vozu, zatímco k ještě sportovnější a kultivovanější podobě přispívá integrovaná spodní část nárazníku. Technicky vyvedená vertikální a horizontální grafika je protipólem velkých černých dekorů karoserie. Toto pojetí se odráží i na zádi s charakteristickým trojúhelníkovým uspořádáním blatníků ve spodní části nárazníku.

Design interiéru

EV3 nabízí prostornou kabinu pro pohodlné cestování až pěti pasažérů. Kia vytvořila funkční a praktický interiér s atmosférou obytného prostoru.

Součástí středového panelu je posuvný stolek, který lze využít pro práci s notebookem nebo tabletem a úložný prostor.

Interiér nabízí ambientním osvětlením s mnoha možnostmi nastavení a sedadla s relaxačním režimem. EV3 s předním kufrem o objemu 25 litrů a hlavním zavazadelníkem o velikosti 460 litrů nabízí dnes největší zavazadlový prostor ve své třídě. Dvojitou podlahu zavazadelníku lze zvýšit nebo snížit o 140 mm.

Širokoúhlý displej o velikosti bezmála 30″ – včetně digitálního přístrojového štítu 12,3″, panelu ovládání klimatizace o velikosti 5″ a dalšího 12,3″ displeje palubního systému AVN – zprostředkuje dotykové ovládání klimatizace a nabídku informací v grafické podobě. Obrazovka protažená až do středu přístrojové desky zpřístupňuje oběma předním pasažérům nejrůznější funkce včetně palubní zábavy a navigace.

Řadu funkcí EV3 – například jízdní režimy, tempomat, funkce zábavy a navigaci – lze jednoduše ovládat stiskem tlačítka na volantu. Hladký tlačítkový panel pod centrální obrazovkou slouží k ovládání různých funkcí včetně používání map, médií a nastavování systémů vozidla.

Zákazníci mohou volit z pestré nabídky barev, materiálů a povrchových úprav pro interiér, inspirovaných základními přírodními živly, jmenovitě vzduchem, zemí a vodou. Barevné varianty zahrnují jemnou šedou, teple šedou a modrou; výhradně pro výbavu GT-Line se nabízí černá Onyx.

Elektrický pohon

EV3 měří na délku 4 300 mm; šířka vozu činí 1 850 mm, výška 1 560 mm a rozvor náprav 2 680 mm. Vůz používá nejmodernější systém elektrického pohonu předních kol, postavený na podvozkové platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform) s využitím technologie akumulátorů Kia čtvrté generace. Provedení EV3 Standard bude spojeno výhradně s akumulátorem o kapacitě 58,3 kWh; verze EV3 Long Range bude vybavena akumulátorem 81,4 kWh.

V obou případech se používá elektromotor 150 kW / 283 Nm, umožňující vozu zrychlovat z místa na 100 km/h již za 7,5 sekundy. Nejvyšší rychlost EV3 dosahuje 170 km/h.

EV3 se chlubí vylepšenou aerodynamikou karoserie včetně 3D zakrytování celého spodku vozu s výsledným součinitelem aerodynamického odporu na velmi dobré úrovni 0,263 Cd.

Provedení EV3 Long Range nabízí odhadovaný dojezd až 600 km (podle WLTP). Dobití akumulátoru z 10 na 80 procent pak má být reálné již za cca 31 minut.

EV3 je prvním modelem značky vybaveným novou technologií rekuperačního brzdění i-Pedal 3.0, umožňující řidiči upravovat intenzitu rekuperačního brzdění podle aktuální potřeby včetně možnosti ovládání jedním pedálem. Výsledkem je optimální využívání energie při současném snížení únavy na dlouhých cestách s vozidlem, které v zájmu co nejvyššího uživatelského pohodlí zvládne delší vzdálenost na jedno dobití.

Technologie a bezpečnost

Model EV3 přichází s řadou pokročilých funkcí na podporu bezpečnosti, řízení, pohodlí a dobíjení, obvykle vídaných pouze ve velkých SUV s elektrickým pohonem.

Dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent Kia podporuje manévry s EV3 při zajíždění nebo vyjíždění z úzkých parkovacích míst, aniž by řidič musel sedět v kabině vozidla.

Další novinkou v segmentu kompaktních SUV s elektrickým pohonem je 12″ head-up displej (HUD), promítající informace do zorného pole řidiče v prostoru čelního skla.

Kia jako vůbec první výrobce v segmentu kompaktních elektrických SUV nabídne technologii napájení V2L (vehicle-to-load), umožňující uživatelům napájet nejrůznější externí spotřebiče, jako například notebooky, malé chladničky, kávovary nebo fény na vlasy.

Aplikace Digital Key 2.0 zbavuje majitele nutnosti nosit u sebe fyzický klíč, neboť k odemknutí a spuštění EV3 postačí samotný chytrý telefon nebo hodinky. Digitální klíč od EV3 je navíc možné pohodlně sdílet s přáteli nebo členy rodiny.

Digitální konektivita

Zcela nový formát zkušeností v kabině doprovází sestava funkcí konektivity a palubní zábavy. Většina z nich umožňuje bezpečné používání i za jízdy, avšak některé jsou k dispozici pouze po zastavení a navolení režimu parkování.

Poslech vylepšuje i kvalitní ozvučení audiosystému Harman Kardon, jenž zprostředkuje zvuk v kvalitě srovnatelné s domácím kinem.

EV3 je prvním elektrickým modelem značky, v němž se představí technologie „AI asistenta“ Kia, nedávno uvedená v kompaktním sedanu Kia K4. Uvedená technologie poskytuje nové způsoby interakce včetně přímého ovládání funkcí vozidla. Uvedené funkce začne Kia brzy uvádět do všech svých elektromobilů, modelem EV3 počínaje.

Hlasový asistent Kia má nyní ještě širší schopnosti díky podpoře generativní umělé inteligence. Generativní umělá inteligence s rozpoznáváním přirozeného jazyka rozumí i složitějším povelům, a umožňuje tak přirozenou konverzaci s uživatelem. AI asistent dokáže pomáhat s plánováním trasy a zároveň uživatele vede tak, aby mohl optimálně využívat všechny funkce vozidla včetně palubní zábavy a vyhledávání informací.

V první fázi plánuje Kia masově zavádět AI asistenta v Jižní Koreji a následně jej společně s dalšími službami rozšiřovat v Evropě. Uvedená technologie se neustále vyvíjí a do budoucna zákazníkům poskytne další funkce.

Zdroj: Kia Czech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code