Konec kompromisů: Teď můžete mít malé auto i SUV najednou
Životu ve městě většinou přizpůsobujeme i svůj vůz. Myslíme na to, abychom všude v pohodě zaparkovali, vešli se do každé garáže a prosmýkli se i tou nejužší uličkou. Co když ale občas chcete z města utéct, vyrazit na výlet, do hor nebo prostě jen někdy odbočit z příliš snadno průjezdné cesty?
V roce 2021 už opravdu není třeba dělat žádné kompromisy, a to ani co se výběru auta týče. Toyota se rozhodla vyhovět všem zákazníkům, kteří sice žijí svůj hektický život ve městech, ale o to víc si pak chtějí užívat, když mají volno. Představila proto nový model Yaris Cross.
Stejně malý zvenčí, větší uvnitř
Vychází samozřejmě z dobře známého modelu Yaris, oblíbeného zejména právě u lidí žijících ve městech. Pořád jde o malý vůz, rozměry zvenčí zůstaly víceméně stejné, ovšem ve skutečnosti jde o SUV. Yaris Cross je jen o 240 mm delší než jeho menší bráška, a to ve prospěch většího prostoru v interiéru. Při zachování kompaktních vnějších rozměrů je tak uvnitř více místa i pohodlí.
Vůz slibuje také vyšší polohu za volantem, a svým designem s prvky robustnosti a účelnosti poukazuje na klasický vzhled SUV s vyšší karoserií a většími koly i pneumatikami. Vzhledem k tomu, že vůz má plnit roli nefalšovaného SUV, věnovali návrháři velkou pozornost otázkám praktičnosti a všestrannosti.
Yaris Cross nabízí také inteligentní systém pohonu všech kol, jenž zvyšuje bezpečnost cestování tím, že v závislosti na jízdních podmínkách automaticky přepíná mezi pohonem samotných předních kol a pohonem všech kol. Díky tomu se dostanete i z nepříjemné situace za náročnějších jízdních podmínek.
Funkce proti starostem všedního dne
K dispozici je elektrické otevírání pátých dveří pro situace, kdy k vozu přicházíte s plnýma rukama. Výškově nastavitelné dno zavazadelníku umožňuje zvolit, zda chcete bezpečný prostor pod podlahou kufru, nebo raději větší zavazadelník pro objemnější náklad. Samotné dno je kromě toho rozděleno na dvě části, a tak je možné získat více místa a současně i prostor pod podlahou. Zavazadelník je též vybaven novým systémem pružných pásů k zajištění předmětů, které tak nikdy nebudou za jízdy cestovat po podlaze.
Samozřejmostí je úsporný hybridní pohon, který jako první dostal i původní Yaris. Yaris Cross má nejnovější hybridní systém čtvrté generace. Soustava pohonu zahrnuje nový benzínový tříválec o objemu 1,5 litru. Výsledkem je vynikající spotřeba paliva, kdy vůz dokáže více než polovinu času jezdit na elektřinu, kterou si sám vyrobí z energie vznikající při brzdění.
Výroba nového modelu už začala, stejně jako jeho prodej. K prvním českým zákazníkům by se Yaris Cross měl dostat už během podzimu.