N°8 nahradí model DS9 na pozici vlajkové lodi značky
Společnost DS Automobiles tímto odhalením představuje také nový způsob značení svých modelů. „N°“ představuje standardní způsob psaní slova číslo ve francouzštině a budoucí řada DS Automobiles se bude řídit tímto způsobem pojmenování.
Exteriér
Vůz DS N°8 je inspirovaný konceptem DS AERO SPORT LOUNGE. Snaha o efektivitu inspirovala jeho design s plynulými a zúženými liniemi. DS N°8 je v souladu s principy návrhu původního modelu DS představeného v roce 1955 a modelu SM uvedeného na trh v roce 1970.
Tvar vozu DS N°8 má aerodynamický koeficient CD pouhých 0,24 a CdA 0,64 patří k nejlepším ve své třídě. Výsledek práce na aerodynamice představuje úsporu 15 dm² v SCx, tj. zvýšení dojezdu o 60 km WLTP a 75 km na dálnici a dává tak vozu šanci na překonávání dlouhých vzdáleností, což je u elektromobilů klíčové měřítko atraktivity.
Vnější rozměry dodávají vozu DS N°8 jsou: Délka 4,82 m, šířka 1,90 m a výška 1,58 m.
Silueta DS N°8 je protáhlá, střešní část se svažuje plynule až k zadním výklopným dveřím a spojleru. Toto řešení vedlo k úspoře 3 dm², což představuje navíc 12 km dojezdu v běžném provozu dle WLTP nebo 15 km na dálnici.
Tvar karoserie DS N°8 zlepšuje proudění vzduchu kolem vozu a poskytuje dojezd až 750 km. Elektricky ovládané kliky dveří vpředu jsou lakovány v barvě karoserie, zatímco kliky zadních dveří jsou integrovány do sloupků dveří.
Tuto „aerodynamickou účinnost“ doplňují technologické prvky, jako je například CONTROLLED AIR INTAKES, což jsou přívody vzduchu s pohyblivými klapkami integrované do předního nárazníku. Tím, že se zavírají kvůli chlazení, představují aerodynamický zisk 95 % ve srovnání s tradičním přívodem vzduchu a 40 % ve srovnání s konkurenčním provedením, což odpovídá navíc 18 km WLTP nebo 22,5 km na dálnici. Tento výkon je dán především jejich předsunutou polohou v nárazníku, čímž se zamezí proudění vzduchu pod kapotou. Je třeba poznamenat, že kapota je obzvláště nízká, opět s cílem optimalizovat spotřebu energie.
Litá 21palcová kola (průměr 740 mm) byla navržena tak, aby kombinovala lehkost a robustnost. Váží o 6 kg méně než 20palcová, což představuje výraznou úsporu neodpružené hmotnosti ve prospěch komfortu. Devatenáctipalcové ráfky díky aerodynamickým vložkám dávají úsporu 4 km WLTP a 5 km na dálnici.
Podvozek DS N°8 je kompletně chráněný obložením. To pomáhá optimalizovat CdA o 3,5 dm² nebo +14 km WLTP nebo +18 km na dálnici.
DS PIXELVISION
DS PIXELVISION využívá všechny nejmodernější technologie (adaptivní světla, natáčecí dálková světla, odbočovací světla, neoslňující dálková světla), které zajišťují nejlepší uživatelský komfort. DS PIXELVISION, který je výraznou součástí vnějšího designu DS N°8, vyniká osmi „diamantovými hroty“ umístěnými ve světlometech. DS PIXELVISION inteligentně čte vozovku, má dosah 400 metrů, detekuje ostatní účastníky silničního provozu, chápe jejich trajektorii a chrání je před jakýmkoli oslňujícím paprskem, přičemž nadále účinně osvětluje vozovku.
Pro blokování vysoce reflexních objektů, jako jsou dopravní značky, je DS N°8 vybaven funkcí „HIGH BEAM BOOST“, která spočívá v intenzivnějším osvětlení uprostřed hlavního světelného paprsku. Tento režim se automaticky aktivuje, když rychlost na rovné silnici dosáhne 80 km/h. Za těchto podmínek se dosah osvětlení prodlouží na 520 m. Mezi rychlostmi 40 km/h a 70 km/h, v závislosti na úhlu natočení volantu, osvětluje boční stranu vozovky další světelný paprsek, který zlepšuje viditelnost.
Potkávací a dálková světla se přizpůsobují tak, aby osvětlovala vnitřní stranu zatáčky podle trajektorie vozu bez ohledu na jeho rychlost. Původní DS byl prvním sériovým vozem, který zavedl natáčecí světlomety, následovaný modelem SM. DS N°8 v této technologii pokračuje.
DS PIXELVISION pracuje v několika režimech, které se spouštějí automaticky a upravují světelný paprsek v závislosti na jízdních podmínkách (městský režim, režim mimo město, dálniční režim, režim za deště a mlhy).
Světelný podpis
Na přední straně vozu DS N°8 se nachází podsvícená mřížka chladiče DS LUMINASCREEN, přičemž logo DS je poprvé u sériového modelu osvětleno.
Přední světlomety se skládají ze tří horizontálních modulů indikovaných 8 LED diodami, které kopírují reliéfní povrchovou úpravu obložení interiéru.
DS N°8 je prvním modelem řady DS, využívající vertikální světelný podpis na zádi. Je přímo inspirován modelem DS AERO SPORT LOUNGE a kopíruje vertikální podpis na přední části vozu, takže DS N°8 je v noci okamžitě rozpoznatelný na vzdálenost více než 100 metrů.
Trojúhelníkový tvar vertikálních světel LIGHT BLADE zlepšuje proudění vzduchu v zadní části. A konečně, šupinaté vzory dotvářejí vnitřek zužujících se horizontálních zadních světel. Ta jsou nyní trojrozměrná, aby byla ještě nápadnější.
Dvoutónové lakování
Stejně jako u modelu DS AERO SPORT LOUNGE používá rozšířený dvoutónový lak sytě černou barvu. Tato barva se nachází na střeše, pokračuje na kapotě a zasahuje až do masky chladiče. Technologie „Paintjet“ použitá k vytvoření černého povrchu dvoubarvené kapoty je světovým unikátem v sériové výrobě. Její proces nanášení nevyžaduje fázi vypalování.
V nabídce je pět barev, včetně tří nových: modrá TOPAZ, šedá PALLADIUM a bílá ALABASTER, které doplňují ostatní barvy: CRISTAL PEARL a černá PERLA NERA.
Interiér
Funkce bezdotykového odemykání a startování Proximity Keyless Entry & Start ovládá elektrické zapuštěné kliky dveří, jakmile se k vozu přiblížíte. Všechny interiéry vozu DS N°8 jsou vybaveny vysoce kvalitními materiály, včetně broušeného hliníku s nápadnou tloušťkou a povrchovou úpravou na větších plochách.
Přístrojová deska
Široká palubní deska obklopuje cestující a integruje zvukový systém i větrací otvory. Reliéfní výplně Clous de Paris na volantu a ventilačních otvorech, včetně perlového prošívání na palubní desce a loketní opěrce, zůstaly zachovány. Stejně jako čalounění kůží Nappa ve stylu řemínku hodinek.
Osvětlení
Důležitým prvkem interiéru nové generace vozů DS je osvětlení. Je navrženo tak, aby strukturovalo jednotlivé části a zároveň je nechalo se vznášet, a vyzařovalo tak atmosféru čistoty a klidu. Vnitřní vertikální světelné znaky LIGHTBLADE, které kopírují vnější denní světla, oživují konce palubní desky a vyznačují polohu klik dveří. Ty se rozsvítí, když se dveře otevřou. Podsvícená grafika konzoly je inspirována hvězdnou oblohou.
Kabina
Sedadla inspirovaná konceptem DS AERO SPORT LOUNGE mají „obepínající“ konstrukci a štíhlý tvar s plně integrovanými opěrkami hlavy. Použití pěny s vysokou hustotou a nastavitelné bočních opěrky na opěradlech umožňují pohodlné sezení. Přední sedadla mohou být masážní, chlazená a vyhřívaná.
Tepelný komfort kromě vyhřívaného volantu ještě zvyšují ohřívače krku zabudované do opěradel předních sedadel, které upřednostňují ohřev co nejblíže k tělu, aby se optimalizovala spotřeba energie. Tyto jsou osvětleny podsvíceným logem DS s křišťálovým vzhledem.
Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici dostatečný prostor pro kolena, s 84 cm prostoru měřeno ke střeše vozu a opěradly skloněnými v úhlu 30°, aniž by byla omezena jejich modularita 40/20/40. Komfort doplňují chlazená a vyhřívaná sedadla a opěradla.
Interiér DS N°8 se může pochlubit také dobrým odhlučněním, kterému napomáhá pečlivě navržená aerodynamika, kompletní akustická úprava a vrstvené sklo.
Animované displeje
Po otevření dveří se uprostřed 10,25″ displeje zobrazí logo DS. Při jízdě dynamický obsah „Digital ART“ oživuje pozadí displeje přístroje. Rychlost animace je jemná, zatímco obrysy obrazců splývají s tmavším pozadím, takže řidič zůstává soustředěný na podstatné informace. Uprostřed je design počítadla kilometrů inspirovaný světem hodinářství. Čitelnost ukazatele nabití baterie a „měřiče výkonu“ má vždy přednost.
Volant ve tvaru X
Nový volant ve tvaru písmene X je inspirovaný nejnovějšími koncepčními vozy značky. Jeho architektura a ergonomie nabízí řidiči nové zóny uchycení, které přispívají k pohodlí jízdy. Věnec je potažen různými materiály v závislosti na úrovni výbavy a je vybaven také funkcí vyhřívání.
Středová konzola na míru
Interiér je vybaven dvoupatrovou plovoucí středovou konzolou. Horní část je věnována hlavním interaktivním prvkům. Je zde volič převodovky „PRND“, volič nastavení jízdního režimu „Drive Mode“ i ovládání hlasitosti audiosystému. Úložný prostor pro telefon je čalouněný materiálem Alcantara®. Krytá schránka, která se otevrá dotykem dlaně obsahuje další skrytý úložný prostor, zatímco loketní opěrka nabídne další úložnou plochu. Ve spodní části je velký úložný prostor, který lze skrýt posuvnou roletou. Pojme 2 vyjímatelné držáky na nápoje a 2 zásuvky USB-C. Boky středové konzoly jsou potažené a polstrované, aby byly příjemné na dotek a při kontaktu s nohou.
Centrální displej
Má velikost 16 palců a lze jej personalizovat. Poskytuje přístup k funkcím systému DS IRIS SYSTEM 2.0, které lze ovládat hlasem pomocí rozpoznávání řeči. Je integrován do přístrojové desky. Je velmi tenký, splývá s povrchem palubní desky, aniž by zasahoval do jejího obložení.
Head-up displej
Díky výškovému nastavení na 1,29 m nad zemí má řidič optimální pozici pro řízení. Bude také moci využít DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, head-up displej s rozšířenou realitou, který poskytuje relevantní a nerušivé informace, jako je rychlost nebo zvolená cesta a mapa. Dopravní značky se plynule zobrazují na čelním skle v rozšířené realitě. DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY je efektivní a diskrétní spolujezdec.
Noční vidění
DS NIGHT VISION zlepšuje viditelnost v noci díky infračervené kameře umístěné v nárazníku. DS N°8 tak dokáže zpozorovat chodce a zvířata až 300 metrů před sebou. Systém zobrazí zprávu na digitálním přístrojovém displeji a pohybující se překážky se zobrazí nejprve žlutě a poté červeně pro upozornění řidiče. Systém DS NIGHT VISION funguje, jakmile se zapnou světlomety. Tato funkce je skutečným přínosem, pokud jde o bezpečnost silničního provozu, a zajišťuje klidnější jízdu v noci.
Digitální zpětné zrcátko
DS N°8 je vybaven digitálním zpětným zrcátkem s dvojitým výhledem. To funguje jako běžné zpětné zrcátko, ale obsahuje také digitální obrazovku, kterou napájí kamera umístěná v zadní části vozu. Řidič tak má k dispozici široké a zcela nerušené zorné pole bez zadních opěrek hlavy, sloupků karoserie a cestujících. Přepínání mezi oběma režimy se provádí jednoduchým sklopením zrcátka pomocí páčky umístěné pod jeho spodní hranou.
Panoramatická skleněná střecha
DS N°8 může být vybaven velkou panoramatickou skleněnou střechou s rastrovým potiskem, která maximalizuje prostor nad hlavou, zachovává aerodynamickou účinnost a zároveň poskytuje cestujícím atmosféru plnou světla uvnitř vozu. Její sklo se skládá z několika vrstev, včetně infračervené úpravy a vrstvy „Low E“ určené pro lepší tepelné vlastnosti (letní i zimní). Vyvinuta byla také speciální vrstva zaměřená na ochranu před světlem a omezení odrazů bez vlivu na průhlednost. DS N°8 se tak obejde bez funkce zatemnění střešního skla, která má velmi malý vliv na výkon (rozdíly 1 % v celkové propustnosti slunečního záření a 2 % v propustnosti světla).
Velký a funkční kufr
DS N°8 má velký zavazadlový prostor ve tvaru rovnoběžníku – objem až 620 litrů pod odkládací plochou, což usnadňuje jeho používání. Zadní výklopné dveře, jejichž otevírání lze nastavit v širokém rozsahu (185 cm pod výklopným víkem), umožňují uživatelům přístup do zavazadlového prostoru bez nutnosti shýbat se. Hloubka prostoru – 1,16 m – umožňuje přepravu dlouhých předmětů bez nutnosti sklopit opěradla zadních sedadel.
Audio systém
Společnost DS Automobiles a francouzský specialista na prémiové audio společnost FOCAL vyvinuly systém, který nabízí novou koncepci integrace 14 reproduktorů do celého kokpitu s výkonem 690 W.
V interiéru DS N°8 se mřížky reproduktorů spojily s hliníkovými obklady dveří. K dosažení potřebné grafické přesnosti na hliníku použila společnost DS Automobiles laserovou technologii. Systém doplňují dva střešní reproduktory, které přispívají k čistému a trojrozměrnému zvuku audiosystému DS N°8.
Interiéry s potahem plátnem:
DS Pearl Grey a Eternal Blue
Toto provedení kombinuje modrou barvu Eternal Blue se světle šedou Light Grey, známou jako Pearl.
DS Basalt Black
Na pozadí čedičové černi se díky změnám mezi lesklou a matnou černou zvýrazňuje nosnost sytě černé, která je přítomna na výrazných plochách „Graphik Black“. Lemy dveří a palubní desky jsou inspirovány slaměnými intarziemi, stejně jako u konceptu DS AERO SPORT LOUNGE. Tmavě černé čalounění zvýrazňují linie v barvě Light Gold.
Eternal Blue Alcantara®
Modrá barva Eternal Blue byla vyvinuta speciálně pro DS N°8, aby zvýraznila Alcantaru®, která je obvykle černá. Vzor prošívání na sedadlech a výplních dveří je inspirován charakteristickým tvarem X na volantu.
2 interiéry s kůží Nappa:
S hnědou kůží Alezan Nappa nebo černou Basalt
Prémiový a stylový interiér vozu DS N°8 umocňuje čalounění sedadel kůží Nappa s designem hodinového řemínku, který je jedním z pilířů značky DS Automobiles. Tato kůže se nachází také na reliéfním obložení dveří. Hnědá barva je v odstínu Alezan. Černá barva, je zde nabízena v elegantní variantě nazvané Basalt.
Light Gold
Inspirací pro tuto saténovou barvu nazvanou „Light Gold“ byly odstíny, které se objevovaly na předních maskách luxusních vozidel z 30. let 20. století. Tato jemná a elegantní barva je použita na několika místech kokpitu. Přístrojová deska a obložení dveří jsou vyrobeny z jednosměrného kartáčovaného hliníku. Na obložení středového a bočních větracích otvorů a na DS NECK WARMER na opěradlech sedadel je také světle zlatá, která je upřednostňována před matným chromem v souladu s „chromovým detoxem“.
Podvozek
DS N°8 využívá platformu STLA Medium společnosti Stellantis Group. Ta byla optimalizována na délku a šířku tak, aby se na ni vešly baterie s kapacitou až 97,2 kWh. Je také vhodná pro velká kola o průměru 740 mm nové vlajkové lodi DS Automobiles. Tato kombinace kapacity baterií, omezeného rozvoru a velkých kol je na trhu jedinečná.
DS N°8 využívá nové přední a zadní nápravy. Brzdový systém je přizpůsobený elektrické technologii a nastavení podvozku obvyklém pro značku.
Baterie vyrobené ve Francii
Strategií skupiny Stellantis je nejen navrhovat a vyrábět vlastní hlavní elektrifikační technologie, ale také vyrábět je ve Francii. Například články pro nikl-manganovo-kobaltovou baterii NMC (Nickel-Manganese-Cobalt) pro DS N°8 jsou navrženy a vyráběny v Billy-Berclau Douvrin (62, Francie) ve společném podniku ACC, v němž je Stellantis jedním ze zakladatelů a největším akcionářem.
Elektromotor vozu DS N°8 byl navržen a vyroben v Trémery (Francie) společností NPE, dalším společným podnikem skupiny.
Výkon až 350 koní a dojezd 750 km
DS N°8 bude k dispozici se třemi 100 % elektrickými pohonnými jednotkami o výkonu 230 k, 245 k a 350 k, přičemž poslední z nich je vybavena dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Všechny motory těží ještě z dodatečného výkonu, který pravidelně dodává verzi s pohonem FWD dalších 30 k – tedy celkem 260 k, verzi FWD LONG RANGE 35 k, celkem tedy 280 k, a modelu AWD LONG RANGE 25 k, celkem tedy 375 k.
DS N°8 je k dispozici s výběrem ze dvou baterií. První poskytuje DS N°8 FWD (230 k) využitelnou kapacitu 74 kWh. Druhá, s užitnou kapacitou 97,2 kWh, je montována do verzí FWD LONG RANGE (245 k) a AWD LONG RANGE (350 k). DS N°8 FWD LONG RANGE má dojezd 750 km při spotřebě 12,9 kWh/100 km (normovaný cyklus WLTP). Udává také působivý dojezd více než 500 km na dálnici (při konstantní rychlosti 120 km/h).
DS N°8 z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 s u verze AWD LONG RANGE a za 7,7/7,8 s u verzí FWD. Maximální rychlost každého vozu DS N°8 je omezena na 190 km/h.
Inteligentní řízení pohonu všech kol
U vozu DS N°8 AWD LONG RANGE bylo řízení zadní elektrické pohonné jednotky navrženo tak, aby nabízelo co nejlepší zážitek pro daný jízdní režim a podmínky. V režimu ECO využívá DS N°8 pouze pohon předních kol, s výjimkou režimu kick-down, kdy se okamžitě uvolní veškerý dostupný výkon na všechna čtyři kola. V režimu Normal využívá DS N°8 AWD LONG RANGE své dva motory k maximalizaci trakce při rozjezdu, pak se zadní náprava odpojí mezi 15 a 140 km/h, pokud to podmínky přilnavosti dovolí. V případě potřeby se zadní motor okamžitě znovu připojí. Toto přerušované odpojování optimalizuje energetickou účinnost, a tím i dojezd. V režimech Sport a AWD je trvalý pohon všech kol s řízením točivého momentu specifickým pro každý program. V režimu Sport je upřednostňován výkon, zatímco režim AWD maximalizuje trakci. Řidič může sledovat všechny informace související s jízdou na digitálním přístrojovém displeji.
Dobíjení
DS N°8 je zatím jediné vozidlo své třídy, které je schopné ujet 450 km z Paříže do Lyonu po dálnici bez nutnosti dobíjení.
S maximálním dobíjecím výkonem 160 kW konstantním mezi 20 % a 55 % úrovně nabití a přítomností funkce pro předehřev a předchlazení baterie je možné na rychlé dobíjecí stanici vůz dobít z 20 % na 80 % za 27 minut. To představuje obnovení 200 km dojezdu za pouhých 10 min.
Pro každodenní jízdy, které vyžadují kratší dojezd, je DS N°8 vybaven palubní nabíječkou na střídavý proud o výkonu 11 kW (později volitelně 22 kW) a nabízí inteligentní správu baterií. Systém SBM (Smart Battery Management), který se aktivuje z centrální obrazovky vozu nebo prostřednictvím aplikace MyDS, omezuje dobíjení na 80 %, což je doporučeno pro ochranu výkonu a dlouhé životnosti článků.
Palubní nabíječky o výkonu 11 kW a 22 kW budou nabízet funkci V2L (Vehicle to Load) pro dobíjení externího elektrického zařízení.
DS N°8 je vybaven funkcemi, které zvyšují jeho dojezd a usnadňují používání:
Standardní tepelné čerpadlo
Jedná se o energeticky úsporný klimatizační systém, ve kterém se chladivo opakovaně stlačuje, zkapalňuje a odpařuje, aby si vyměnilo teplo s venkovním vzduchem. Díky energeticky úspornému tepelnému čerpadlu je spotřeba energie na vytápění kokpitu až o 40 % nižší než u vozidla bez tohoto systému.
Rekuperační brzdění a režim s jedním pedálem
Kromě tradičního brzdění brzdovým pedálem nabízí DS N°8 tři různé režimy rekuperačního brzdění se třemi různými intenzitami zpomalení (nízká rekuperace 0,6 m/s², střední rekuperace 1,2 m/s² a vysoká rekuperace 1,8 m/s²).
Rekuperační brzdění se spustí, jakmile řidič uvolní pedál plynu, a jeho výkon lze modulovat pomocí ovladačů na volantu (vlevo pro zvýšení rekuperace a brzdné síly, vpravo pro její snížení). DS N°8 uchovává v paměti poslední použitý režim.
Kromě těchto různých úrovní regenerace má DS N°8 také funkci jednoho pedálu. Aktivuje se tlačítkem na středové konzole a umožňuje jízdu bez dotyku brzdového pedálu. Řidič si pak může užívat rekuperační brzdění, které se zintenzivní až do -12,5 m/s² a do úplného zastavení.
Předehřev nebo předchlazení baterie
Aby se minimalizovala doba zastavení, připravuje DS N°8 články baterie tak, že je udržuje při příznivé teplotě pro vysokou a pravidelnou dobíjecí křivku. Na dlouhé cestě palubní systém EV ROUTING automaticky spustí předkondicionování akumulátoru před příjezdem k dobíjecí stanici. Tím je zajištěno, že články jsou v nejlepším stavu pro dobíjení bez ohledu na venkovní teplotu.
Funkce Plug & charge
DS N°8 umožní řidiči vyrazit na cestu s naprostým klidem. Služba Free2move Charge „Go“ bude implementovat technologii „Plug & Charge“, což znamená, že stačí pouze zapojit dobíjecí kabel. Rozpoznání vozu, předplatného nebo předplaceného balíčku proběhne okamžitě a bude sloučeno do jednoho účtu. Tato služba bude spuštěna několik měsíců po uvedení DS N°8 na trh nejprve v zemích G10.
Odpružení
DS N°8 je standardně vybaven systémem variabilního odpružení DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, který je propojen s kamerou umístěnou v horní části čelního skla. Za podpory snímačů polohy a 3 akcelerometrů analyzuje během několika milisekund povrch vozovky a předává své informace počítači, který působí na každé kolo. Tento mechanismus aktivuje motorizovaný elektromagnetický ventil, který řídí průchod oleje ze spodní do horní komory tlumiče (nebo naopak podle toho, zda je třeba tlumič stlačit nebo uvolnit).
BEZPEČNOST
Protože ke klidu patří také bezpečnost, je DS N°8 vybaven širokou škálou asistenčních systémů pro řidiče.
DS DRIVE ASSIST 2.0
DS Drive Assist 2.0 je dalším krokem k částečně autonomnímu řízení. Poskytuje pokročilou poloautomatickou změnu jízdního pruhu, aniž by řidič musel manévr potvrdit. Je k dispozici v rychlostech od 70 do 140 km/h a aktivuje se automaticky, když řidič zapne směrovku. V tomto případě vůz zkontroluje, zda se v cílovém jízdním pruhu nenacházejí jiná vozidla, a pokud jsou splněny potřebné podmínky, zahájí změnu jízdního pruhu. Systém navede vozidlo do zamýšleného jízdního pruhu malými zásahy do volantu. Pokud manévr není bezpečný, zobrazí se čáry oranžové barvy, ozve se zvukový signál a vůz odmítne změnu jízdního pruhu.
Systém DS DRIVE ASSIST 2.0 je navíc obohacen o funkci ACC PREDICTIVE. Zachovává všechny funkce adaptivního tempomatu (ACC Stop&Go) a přidává možnost přizpůsobení rychlosti podle profilu vozovky a rychlostních omezení. Umožňuje uživateli využívat funkci adaptivního tempomatu ve větším počtu situací pro klidnější jízdu. Díky mapám eHorizon a kameře na čelním skle systém pozná typ silnice, na které se vůz nachází (dálnice, polní cesta…), rychlostní omezení a také zná poloměr následující zatáčky, aby podle toho přizpůsobil rychlost. DS N°8 před projetím zatáčky sám postupně zpomalí a poté opět zrychlí. Tato funkce je aktivní také na kruhových objezdech a křižovatkách.
Součástí systému DS DRIVE ASSIST 2.0 je také asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Identifikuje nechtěné vybočení a postupně řídí vozidlo zpět tak, aby se udrželo v jízdním pruhu. Přejetí pruhu bez předchozí aktivace směrového světla je považováno za nechtěné, což vyvolá zásah systému, který funguje v rychlostech od 70 do 180 km/h. Tato funkce je v Evropě vyžadována předpisy a lze ji vypnout na dotykovém displeji.
AKTIVNÍ ASISTENT ZMĚNY JÍZDNÍHO PRUHU
Aktivní asistent změny jízdního pruhu je nejnovější technologie detekce mrtvého úhlu. Využívá radar s dosahem 75 metrů namísto ultrazvukových senzorů, které mají dosah jen několik metrů. Tento systém varuje řidiče před vozidly blížícími se zezadu, rozsvítí LED diodu ve vnějším zrcátku na příslušné straně, a pokud se řidič přesto pokusí změnit jízdní pruh, je na volant kladen jemný odpor, který se snaží řidiče od provedení manévru odradit.
UPOZORNĚNÍ NA POZORNOST ŘIDIČE
Systém Driver Attention Alert se skládá ze dvou kamer a nepřetržitě sleduje oči a chování řidiče. Cílem je odhalit jakékoli známky únavy, rozptýlení nebo ospalosti. Infračervená kamera umístěná v horní části sloupku řízení sleduje obličej, kam se dívá, a oční víčka. Víceúčelová kamera umístěná v horní části čelního skla detekuje řidiče, který při rychlosti nad 65 km/h kličkuje mezi bílými čarami. Pokud dojde k závěru, že nedává pozor, je řidič upozorněn zvukovým signálem a výstražným hlášením na displeji přístroje.
PARKOVACÍ SENZORY A VISION 360
DS N°8 je vybaven 12 ultrazvukovými senzory, které monitorují jeho okolí. Ty jsou podporovány couvací kamerou VISIO PARK pro manévry při couvání. Systém VISION 360 doplňují další 3 kamery umístěné v zadním nárazníku, v mřížce chladiče a pod bočními zrcátky.
UPOZORNĚNÍ NA PROVOZ ZA VOZEM
Systém Rear Cross Traffic Alert je navržen tak, aby vám pomohl bezpečně couvat z míst, kde není vidět blížící se provoz (auto, chodec, cyklista). Zařízení k tomu využívá radar pro sledování couvání, sleduje dvě detekční zóny (až 40 m vpravo a vlevo) a funguje v rozsahu rychlostí 0 až 10 km/h.
PREVENCE ŠPATNÉHO SEŠLÁPNUTÍ PEDÁLU
Systém WPP (WRONG PEDAL PREVENTION) rozpozná, že řidič zaměnil pedály plynu a brzdy. Je aktivní – a užitečný – zejména v případě, kdy je místo brzdy silně sešlápnut plynový pedál. Pokud se v bezprostřední blízkosti vozu nachází překážka, sníží se akcelerace a řidič je informován vizuálním a zvukovým upozorněním. Systém „WPP“ funguje při jízdě vpřed i vzad.
AKTIVNÍ SYSTÉM NOUZOVÉHO BRZDĚNÍ
Systém nouzového brzdění se aktivuje automaticky od rychlosti 7 km/h. Lze zapnout několik výstrah: vizuální na přístrojové desce, která upozorňuje na bezprostřední blízkost jiného vozidla, zvukovou a dokonce i vibrační (s mikrobrzděním) v případě hrozícího nebezpečí kolize. Pokud řidič nereaguje, systém automaticky zabrzdí vůz, aby zabránil nárazu nebo zmírnil jeho následky. Systém pracuje ve dne i v noci při maximální rychlosti 140 km/h, dokud vozidlo nezastaví, pokud je jeho rychlost nižší než 50 km/h. Rozpoznává také chodce a jízdní kola.
PŘI NÁRAZOVÉM BRZDĚNÍ
V případě nárazu a aktivace airbagů brzdový systém automaticky brzdí, aby zabránil případnému sekundárnímu střetu s překážkou na krajnici nebo způsobení další nehody. V takovém případě se automaticky rozsvítí výstražná světla.
MULTIMÉDIA A KONEKTIVNÍ SLUŽBY
DS N°8 je vybaven operačním systémem, jehož výkon byl desetinásobně zvýšen.
DS IRIS SYSTEM 2.0: konečky prstů a hlasem
Multimediální systém nové generace, který používá DS Automobiles, lze ovládat pomocí rozpoznávání řeči nebo z velkého 16palcového dotykového displeje. Jedná se o „all-in-one“ rámec zahrnující audiosystém s 8 reproduktory (nebo 14 s Electra 3D by Focal Hi-fi), 4 zásuvky USB-C, připojení Bluetooth, bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto. DS IRIS SYSTEM 2.0 také odemyká přístup k mnoha konektivním službám.
DS IRIS SYSTEM 2.0 je výkonný, s velmi intuitivním rozhraním člověk-stroj v duchu chytrého telefonu. Inteligentní dotykový displej má dvě zóny. První, vlevo, je určena pro řidiče. Může si nakonfigurovat až 4 různé obrazovky, které se horizontálně posouvají a zobrazují požadované widgety. Vpravo se nachází oblast pro spolujezdce, kde se tentokrát různé informace posouvají vertikálně. Paměti flash a RAM systému DS IRIS SYSTEM 2.0 byly znásobeny 2x, respektive 1,5x. Zdvojnásobena byla také rychlost odezvy obrazovky. V praktické rovině se trvale zobrazuje lišta se všemi důležitými informacemi (venkovní teplota, připojení Bluetooth, stav nabití telefonu, čas atd…), stejně jako informace o ventilaci, které jsou vždy okamžitě dostupné. K dispozici je několik barev pozadí (odstíny modré, červené nebo zlaté), jejichž vzhled se mění v denním nebo nočním režimu. Tato pozadí jsou v souladu se značkou, stejně jako materiály, ozdobné prvky a specifikace kokpitu DS N°8.
HLAVNÍ TECHNICKÉ VLASTNOSTI
FWD | FWD HIGH RANGE | POHON VŠECH KOL S DLOUHÝM DOJEZDEM | ||
VÝKON (MAX. VÝKON) | 230 k (260 k) | 245 k (280 k) | 350 koní (375 koní) | |
TOČIVÝ MOMENT | 345 Nm | 345 Nm | 511 Nm | |
KAPACITA BATERIE (NETTO) | 74 kWh | 97,2 kWh | ||
NAPĚTÍ BATERIE | 400V | 400V | ||
DOJEZD | 572 km | 750 km | 686 km tbc | |
ÚČINNOST WLTP
(OD BATERIE KE KOLU) |
12,9 kWh/100 km | 12,9 kWh/100 km | 14,2 kWh/100 km | |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7.7s | 7.8s | 5.4s | |
Zrychlení 0 m až 1000 m | 28.5s | 28.5s | 25.5s | |
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST | 190 km/h | 190 km/h | 190 km/h |
DOBITÍ 20-80% | DLOUHÝ DOJEZD | ||||
AC | 11kW OBC | 1 fáze – 7,4kW Wallbox | 8h50min | ||
3fázový – 11kW Wallbox | 5h55min | ||||
22kW OBC | 3fázový – 22kW Wallbox | 3h00min | |||
DC | ≥ 200kW | 27min | |||
HMOTNOST KG | FWD | FWD HR | AWD HR |
POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST MIN (KG) | 2132 | 2 180 | 2 289 |
MAXIMÁLNÍ TAŽNÁ HMOTNOST
S BRZDĚNÝM PŘÍVĚSEM (KG) |
1 260 | 1 200 | 1 400 |
MAXIMÁLNÍ TAŽNÁ HMOTNOST BEZ BRZDĚNÉHO PŘÍVĚSU (KG) | 1 460 | 1 400 | 1 600 |
Zdroj: DS Automobiles