Ženy při dopravních nehodách zažívají více stresu a emocí.

Pokud jste někdy měli tu smůlu a zažili dopravní nehodu, tak se bez stresu a emocí neobešla. Řidičky jsou také častěji než muži obětí agresivního chování – mnoho řidičů je totiž vnímá s despektem a považuje je za snadnější cíl pro ventilaci negativních emocí. Ženy proto snadněji podlehnou nátlaku tzv. lovců nehod.

 Dopravní nehoda je mimořádná událost, na kterou se nelze psychicky připravit. „Ženy vnímají situaci nehody daleko komplexněji. Musí totiž řešit celou řadu starostí s tím souvisejících, například u sebe mají dítě, což stres ještě zvyšuje,“ říká dopravní psycholog Michal Walter. To potvrzuje i průzkum Linky pomoci řidičům 1224.

Téměř polovina žen přiznala, že na nehodu reagovala emotivně. Výjimkou není ani zlost a ani zmatenost. Právě takových situací zneužívají lovci nehod, kteří „číhají na kořist“ u silnic, v místech s vysokým rizikem dopravní nehody.

Vulgarita a agresivita ostatních se vyskytuje u každé třetí nehody a častěji jsou cílem takového chování ženy. „Řidičky jsou tradičně vnímány nejen za volantem jako slabší pohlaví, a tak působí jako snadnější cíl pro ventilaci negativních emocí. Při řízení motorového vozidla jsou vesměs opatrnější a zodpovědnější než muži, nemají většinou tendenci riskovat a závodit s ostatními,“ vysvětluje Walter.

Ženy by se sebou rozhodně neměly nechat manipulovat a neměly by se bát požádat o pomoc, nejlépe asistenční společnost své pojišťovny, případně policii, pokud je k nehodě přivolána,“ dodává psycholog.

 

 Jsou ženy dobré řidičky?  Co říká dopravní psycholog Michal Walter.

 

„Stačí zavolat na jednotnou linku 1224, kde si motorista přivolá odtah auta nebo jinou pomoc s nepojízdným vozidlem přímo od své pojišťovny. Řidiči bohužel často zapomínají, že mají některé asistenční služby již předplacené ke svému povinnému ručení či havarijnímu pojištění,“ vysvětluje Aleš Povr, tiskový mluvčí České kanceláře pojistitelů, která Linku pomoci řidičům provozuje.

Pomoc pojišťoven mohou řidiči čerpat, i pokud jim auto nejede z důvodu poruchy. „K poruchám vozidel vyjíždějí naše asistenční a odtahové vozy dokonce dvakrát častěji než k dopravním nehodám. Ne vždy je navíc nutný odtah, zhruba každé šesté auto se nám podaří zprovoznit rovnou na místě,“ objasňuje Marek Jaroš, zástupce České asociace asistenčních společností.

„Muži mají vesměs bližší vztah k technice, takže se sami snaží řešit některé poruchy na místě, nicméně pomoc profesionálního technika je vždy spolehlivým řešením. Navíc dělat jakékoliv opravy přímo na vozovce je velmi nebezpečné. Dnešní přetechnizované automobily nabízejí čím dále méně možností jakékoliv opravy svépomocí bez příslušných znalostí a technického vybavení, takže lze jen doporučit přivolat pomoc profesionálů,“ uzavírá Michal Walter.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code