Nabíječky elektromobilů budou muset brát platební karty

Uživatelé elektromobilů, kteří nemají čip od dodavatele elektřiny dnes musí mít mobilní telefon a nainstalovanou aplikaci, pomocí které jsou schopni se přihlásit a uhradit za odebranou elektřinu. V praxi to znamená v případě potřeby použít jinou nabíječku než tu, kterou máte takto ošetřenou, minimálně zdržení při instalaci další aplikace.

V horším případě pak problém s nabíjením, protože ne vždy se povede aplikaci nainstalovat a aktivovat platební bránu. Což může být obzvlášť v zahraničí nepříjemný problém. To v našem případě není teoretická možnost, ale odžitá praxe.

Proto ti, kteří z jakéhokoli důvodu zvolili elektromobil jako svůj dopravní prostředek, budou určitě potěšeni novými podmínkami.

Od letošního dubna musí každá nová dobíječka elektroaut přijímat bezhotovostní platby. Již stojící dobíjecí stanice pak budou přijímat platby kartou či QR kódem nejpozději od roku 2027. Cílem má být zpřístupnění „ad hoc“ nabíjení pro každého.

Podle nového evropského nařízení AFIR vyplývá, že každá dobíjecí stanice bude nejpozději v roce 2027 přijímat bezhotovostní platby. To stejné platí například i pro vodíkové čerpací stanice.

Nařízení o infrastruktuře pro alternativní paliva vydané Evropskou komisí rovněž zavádí povinnost instalovat rychlé dobíjecí stanice o výkonu nejméně 150 kW každých 60 km podél hlavních dopravních koridorů EU, tzv. transevropské dopravní sítě (TEN-T).

Podle dostupných údajů je Konkrétně je v ČR registrováno 31 418 čistých elektromobilů, což je zhruba 0,5% celkového počtu registrovanných automobilů. Veřejných dobíjecích stanic je nyní 2 392. Podle názoru odborníků je množství veřejných dobíjecích stanic dnes v Česku vůči počtu elektroaut dostatečné.

Většina elektromobilů, které jsou u nás provozovány, jsou v majetku firem. Přesto podle aktuálního průzkumu společnosti Schneider Electric nemají ve svém vozovém parku elektromobily dvě třetiny firem v Česku. Jako nejčastější překážku pro jejich pořízení uvedly v 55 % pořizovací cenu. Ceny těch nejlevnějších elektromobilů u nás začínají na vyšších statisících, což stále pro velkou část firem představuje značnou vstupní investici.

Za problematické také považují malý dojezd aut, energetickou náročnost či nutnost vybudovat vlastní nabíjecí infrastrukturu. Pořízení elektromobilu do budoucna zvažuje 40 % firem, zbytek nemá o svých plánech jasno nebo možnost investovat do elektromobility rovnou zavrhuje.

Se stále rostoucím počtem elektroaut nadále poroste i počet dobíječek. Každou jednu z nich bude třeba dle AFIR vybavit systémem pro příjem bezhotovostních plateb.

 

Zdroj: KB SmartPay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code