Nové modely Hyundai a Kia budou testovány ve virtuální realitě
Společnosti Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation uvedly ve svých designérských centrech do provozu nový systém pro posuzování designu automobilů ve virtuální realitě. Několik vývojových aplikací umožňuje týmům designérů a inženýrů posuzovat kvalitu designu vozidel a uskutečňovat ověřovací procesy již během vývoje.
.
.
Zařízení s virtuální realitou umožní designérům a inženýrům při vývoji vozidel obou značek virtuálně vstupovat do nejrůznějších vývojových simulací. Zařízení disponuje 36 senzory pohybu, které detekují a sledují polohu a pohyby všech uživatelů. Nejmodernější zařízení díky tomu umožňuje designérům obou značek efektivněji posuzovat rozmanité designérské koncepty v ranějších fázích vývojového procesu a řešit je způsoby, které byly dosud fyzicky nerealizovatelné. Systém simuluje stylistické prvky v interiéru i exteriéru, osvětlení, barvy a materiály, a dokonce i samotné virtuální prostředí.
Plánované zavedení virtuální reality pro posuzování designu s dálkovým přístupem umožní uskutečňovat v reálném čase virtuální spolupráci designérských center obou značek v Evropě, Americe, Číně a Indii. Procesy virtuálního vývoje navíc vytvoří optimální prostředí pro zavedení rozšířené reality a dalších technologií.
Ověřování kvality designu ve virtuální realitě
Proces ověřování designu ve virtuální realitě nabízí také velký potenciál při vývoji bezpečnostních technologií, protože účastníci mohou virtuálně testovat vozidla v rozmanitých simulovaných prostředích a situacích. Mezi tato prostředí patří mimo jiné dálnice, městské ulice, stoupání, tunely a podmínky se špatnou viditelností.
Virtuální realita také umožňuje týmům při vývoji vozidel Hyundai a Kia simulovat funkci jednotlivých komponentů vozidla, jakými jsou dveře, víko zavazadlového prostoru, kapota motoru nebo stěrače čelního okna.
.
.
Zatímco předchozí procesy ověřování kvality začínaly výrobou testovacího vozidla, tento proces může nyní probíhat virtuálně během jeho předvýrobní fáze a významně vylepšit kvalitu reálných vozidel.
Společnosti Hyundai a Kia očekávají, že využitím virtuální reality zkrátí dobu vývoje vozidel o 20 % a sníží každoroční náklady na vývoj o 15 %.
Zdroj: Hyundai Motor Czech