Nový Opel Frontera se poodhalil opět o kousek víc

Opel Frontera patří mezi modely, které tvořily historii značky Opel. Svým vzhledem a charakterem již od svého vzniku v roce 1991 patřil do kategorie SUV, přestože ta vznikla mnohem později. Vždy to byl vůz, který vypadal jako terénní model, přestože se ale lépe cítil na silnici.

První informaci o novince značka uvolnila počátkem roku, nyní se dozvídáme zase o něco více a dostává se i na první reálné snímky modelu. V souladu s dosavadním trendem půjde o vůz s pohonem spalovacím motorem doplněným 48-Voltovou hybridní technologií, nebo jako bateriový elektromobil.

Exteriér

Příď vozu dnes využívá design, který značka označuje jako Opel Vizor. Ten sice každý model jednoznačně identifikuje k příslušnosti značce, na druhou stranu zase stírá individualitu konkrétního modelu a dělá modelovou řadu poněkud nepřehlednou a nudnou.

Jednolitá černá maska modelu Frontera integruje automatické Eco LED světlomety. Pohled z boku oživuje masivní C-sloupek karoserie a výrazné podběhy kol. Jinak hladké linie doplňuje pár prolisů, které úspěšně oživují jinak hladký povrch.

Interiér

Protože snímek interiéru máme zatím k dispozici pouze jeden nezbývá, než se spolehnout na popis výrobce. Ten zmiňuje široké horizontální dekory na přístrojové desce a dveřích, které opticky rozšiřují kabinu. Rozhraním mezi vozem a cestujícími je plně digitální kokpit Opel Pure Panel s dvojicí 10-palcových displejů.

Zajímavým prvkem by mohlo být řešení pro ty, kteří spoléhají na vlastní mobilní zařízení – stanice pro chytré telefony. Po připojení ke stanici prostřednictvím aplikace se telefon uživatele stane ovládacím panelem infotainmentu a interaguje i s tlačítky na volantu.

Novinkou jsou i přední sedadla s patentovanou konstrukcí Intelli-Seat snižující nežádoucí tlak na kostrč. To slibuje pohodlí i při dlouhých cestách po dálnici. Sedadla jsou nejen dobře zpracovaná a tvarovaná, ale přitahují pozornost i díky kontrastnímu prošívání.

Mezi další řada chytrá řešení patří například nabíjení mobilních zařízení. To je snazší díky chlazené bezdrátové nabíječce se dvěma USB porty pro přední cestující a dalšími dvěma ve druhé řadě sedadel.

Větší zařízení, která by se za normálních okolností ani do kabiny dobře nevešla (například tablety), lze bezpečně uložit do středové konzole, a to díky pružnému popruhu, který je bezpečně drží na místě. Další otevřené úložné prostory v kabině (s pryžovým obložením zabraňujícím drnčení a klouzání) pojmou každodenní zavazadla. Cestující ve druhé řadě mohou využít integrované kapsy na smartphony v zadních opěrkách předních sedadel.

Přepravní kapacita

Ve standardní konfiguraci sedadel nabízí model více než 460 litrů prostoru pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel se přepravní kapacita zvýší až na 1600 litrů. Asymetricky dělená zadní lavice v poměru 60:40 a dvojitá podlaha zavazadlového prostoru jsou standardem. Zákazníci, kteří si na cesty potřebují vzít opravdu hromadu zavazadel, mohou plně využít nosnost střechy přes 200 kilogramů.

Pohon a jízdní vlastnosti

Jak už bylo řečeno, pohon obstarává buď hybridní pohon se 48-Voltovou technologií, nebo mají zákazníci k dispozici čistě elektrickou variantu. Specifické nastavení podvozku, o kterém zatím ale nemáme žádné podrobnosti, by mělo podle slibu výrobce nabízet opravdové potěšení z jízdy, a to i při jízdě vysokými rychlostmi po německých dálnicích.

Zdroj: Opel, O Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code