Od nového roku obsahuje většina paliv více bioetalonu. Nezapomeňte na to

Jako součást ideologie škodlivosti CO2 a vlivu člověka na klima se přijímají opatření, mající za cíl snížení úrovně CO2 produkované člověkem. Jedním z těchto opatření je zvyšování podílu bioetanolu v prodávaných palivech.

Zda tento krok reálně povede k plánovanému cíli a zda vůbec bude mít nějaký dopad na klima, není tématem této připomínky. Tou je upozornění, že ne všechna auta, provozovaná na našich silnicích, jsou připravena na používání paliv s tak vysokým obsahem příměsí. Informaci o komplikacích, které může nové palivo starším autům přinést, jsme již přinesli v prosinci.

Jak se zdá, mají ale majitelé starších vozů možnost, jak jezdit dál bez rizika poškození pohonné soustavy, i když to asi bude o trochu nákladnější. Například na čerpacích stanicích OMV v České republice nadále koupíme základní paliva i prémiová paliva MaxxMotion.

Změna obsahu bioetanolu se ale týká pouze základního benzínu OMV Natural 95 a benzínu OMV MaxxMotion 95. Ty jsou nyní prodávány v kvalitě E10 s obsahem bioetanolu nepřevyšujícím 10 % z celkového objemu paliva. Aby zákazník věděl, které palivo čerpá, změnilo se v této souvislosti značení na výdejních stojanech a pistolích (je zde uvedeno označení E10).

Prémiový benzín MaxxMotion 100Plus, do kterého není bioetanol ani nyní přidáván, se vyvíjí, vyrábí a výhradně dováží na všechny čerpací stanice OMV v České republice z vlastní rafinerie OMV v Rakousku. Jeho složení zůstává i nadále stejné jako dosud, včetně obsahu biosložek. Tento benzín neobsahuje bioetanol vůbec, příměs (E5) zde tvoří biosložka ETBE.

Majitelé automobilů se staršími benzínovými motory, kteří si ověří, že je pro jejich vozidlo není vhodné použití paliva E10, tak mohou používat OMV MaxxMotion 100Plus, do kterého není bioetanol ani nyní přidáván.

 

Zdroj text: OMV, redakčně upraveno

Zdroj foto: Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code