Opel Combo omladil, ale spalovací motory zachoval

Opel Combo je model, který se v nabídce udržel díky tomu, že je to opravdu mnohoúčelový praktický vůz. Nabízí prostor modelů kategorie MPV, pohodlí osobních vozů a vyšší posaz jako mají SUV. V rámci skupiny Stellantis ho pod různým označením najdeme v nabídce více značek skupiny. Citroen jej označuje jako Berlingo, Peugeot jako Rifter a dokonce ho najdeme v nabídce Toyoty pod označení Proace City. Každá ze značek ale má vlastní strategii nabídky výbavy, pohonů i cenové politiky.

MPV modely se spalovacími motory přitom nedávno vymizely z nabídky většiny značek, protože zájem zákazníků je už nějakou dobu soustředěn na SUV modely. Dalším důvodem je etrémní tlak na snižování emisních limitů automobilek, způsobený akceptací dogmat Green Dealu.

Protože ale zájemců o víceúčelový flexibilní vůz s až sedmi sedadly a s „poctivými“ spalovacími motory je stále dost, Opel nyní svůj model Combo s homologací osobního vozu M1 Opel de facto vrací do hry MPV model, tedy víceúčelový flexibilní vůz s až sedmi sedadly a s „poctivými“ spalovacími motory (i když v nabídce samozřejmě nechybí ani akumulátorová BEV verze Combo Electric).

Exteriér

Novinka je na první pohled rozeznatelná podle charakteristické přední masky Opel Vizor, která má u modelu Combo premiéru.

Unikátní výbavou jsou špičková světla Intelli-Lux LED Matrix Light se čtrnácti LED elementy, která stále svítí jako dálková světla (a řidič má tedy dokonalý výhled). Oslňování jiných účastníků provozu zabraňují řízeným vypínáním jednotlivých LED segmentů. Vynikající světla Intelli-Lux LED Matrix Light jsou součástí standardní výbavy všech (!) vozů Opel Combo, což podle tvrzení značky nenajdeme u jiného výrobce.

Nové Combo se nabízí ve dvou délkách: 441 cm a 476 cm. Právě prodloužená verze „XL“ umožňuje instalaci dvou lehkých samostatných sedaček do třetí řady, takže Combo se postará až o sedm pasažérů.

Interiér

Nové Combo nabízí už ve standardu vyspělý 10“ audiosystém s digitálním tunerem DAB (s ovládáním na volantu) a zrcadlením smartfony přes Apple CarPlay a Android Auto. Příplatková sada Techno nabízí mj. bezdrátovou nabíječku smartfonů a zásuvku 230 V. Nový infotainment využívá – poprvé v lehkých užitkových vozech Opel – integrované platformy Snapdragon Cockpit a Auto Connectivity od Qualcomm Technologies, které nabízejí nejmodernější grafické, multimediální a konektivní funkce. Po připojení smartfony se chytrý telefon uživatele stane ovládacím panelem celého infotainmentu ve voze a komunikuje s tlačítky na volantu.

Řidiče podporuje až 18 pokročilých asistenčních systémů (ADAS), z nichž mnohé jsou součástí standardní výbavy. Jde např. o inteligentní tempomat, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém varování před únavou řidiče Driver Attention Alert.

Kromě široké škály moderních technologií a asistenčních systémů, nezvyklých v automobilech tohoto segmentu, nový Opel Combo poskytuje i mimořádný prostor a maximální flexibilitu. Kratší verze s pěti sedadly má zavazadlový prostor se základním objemem 597 litrů, po sklopení sedadel využití až po strop vzniká prostor o objemu 2126 litrů. Delší verze XL ve stejném uspořádání nabídne 850 / 2693 litrů prostoru.

 Přepravovat lze uvnitř i velmi dlouhé předměty.  A to díky tomu, že opěradlo sedadla předního spolujezdce lze překlopit dopředu, takže do interiéru se vejde např. i surfový plovák. Praktické je i výklopné okno pátých dveří, které pomůže např. při transportu žebříku.

Sedadla ve druhé řadě jsou u obou verzí na výběr ve dvou vyhotoveních. Zákazníci si mohou zvolit lavici pro tři osoby, dělenou v poměru 60:40 procent, nebo tři samostatná sedadla. Výhodou pro početné rodiny je možnost v obou případech pomocí úchytů Isofix namontovat tři dětské sedačky vedle sebe. Pohodlný přístup do zadní části kabiny umožňují boční posuvné dveře.

Volitelné panoramatické střešní okno umožňuje posádce Comba XL nerušený výhled na oblohu. Při objednání panoramatického střešního okna (příplatek 25 tisíc korun)  má Combo XL standardně podlouhlou stropní konzoli se světly z LED diod. Kromě toho má vůz v této konfiguraci i velký odkládací box o objemu 36 litrů namontovaný u stropu vzadu nad krytem zavazadlového prostoru. Tak se v případě, že vozidlo není naloženo až po strop, dá smysluplně využít další volný prostor v kabině bez omezení výhledu zpětným zrcátkem směrem dozadu.

Bezpečné manévrování

Novým bezpečnostním prvkem je systém Dynamic Surround Vision. Tento systém se skládá ze dvou kamer. Jedna je umístěna nad zadními dveřmi a druhá pod vnějším zpětným zrcátkem na straně spolujezdce. Tyto kamery přenášejí obraz do nového digitálního zpětného zrcátka s vysokým rozlišením. Ve srovnání s běžnými zrcátky poskytuje tento systém mnohem lepší výhled, což řidiči umožňuje bezpečnější manévrování. Z praxe lze doplnit, že to ale vyžaduje určité sžití se s odlišným zobrazením, než poskytuje klasické zrcátko.

Pohon

Pro své Combo mohou zákazníci volit buď přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 Turbo o výkonu 81 kW/110 k, který je vždy propojen se 6-stupňovou manuální převodovkou, nebo hospodárný turbodiesel 1.5 CDTI dodávaný ve výkonových verzích 75 kW/102 k a 96 kW/130 k.

Spolupráce s japonskou Toyotou dává možnost vybrat si vedle manuální 6-stupňové převodovky u silnějšího turbodieselu i 8-stupňový japonský automate Aisin. Ten umožňuje i manuální řazení pádly pod volantem. Společným rysem všech pohonných jednotek je střídmost ve spotřebě – zážehový tříválec si v kombinovaném cyklu WLTP řekne jen o 6,3 l benzinu na 100 km jízdy a turbodiesel 1.5 CDTI/75 kW se spokojí jen s 5,3 l nafty na 100 km jízdy.

Elektrický dojezd až 346 km (WLTP)

V nabídce řady Combo M1 dnes nemůže chybět elektrická BEV verze Combo Electric. Moderní baterie o kapacitě 50 kWh umožňuje dojezd až 346 km (WLTP), což je o 50 km více než u předchůdce. To je zásluha využití vysoce účinného tepelného čerpadla, které pomáhá zachovat dlouhý dojezd i při nízkých teplotách. Řidič může volit ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Power.

Nové Combo Electric poháněné elektromotorem nejnovější generace o výkonu 100 kW/136 k a točivém momentu 270 Nm dosahuje maximální rychlosti 135 km/h. Díky standardní palubní nabíječce o výkonu 11 kW lze baterii na veřejné 100 kW DC nabíječce dobít na 80 % kapacity za méně než 30 minut.

Nabídka

Každé Combo má například elektronický stabilizační systém ESPPlus, asistenta pro rozjezd do kopce, varování před vybočením z pruhu, čtení dopravních značek, automatické nouzové brzdění, varování před čelní kolizí, čelní, boční a hlavové airbagy, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání.

Základní cena modelu Combo Edition Plus 1.2 Turbo 110 k MT6 je 549 990 CZK včetně DPH.

Kompletní ceník

Technické parametry

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code