Peugeot 508 a 508 SW, model 2023

Peugeot 508 model 2023 je k dispozici ve verzích fastback, SW a PSE (Peugeot Sport Engineered – nový design modelů určených pro nejnáročnější klientelu.

V kabině nových modelů 508 a 508 SW je patrný jasný posun směrem k luxusnějším kategoriím produktů. Důraz je kladen na kvalitu a modernost materiálů nového čalounění, stejně jako na nové zjednodušené ovládání převodovky.

Samozřejmostí jsou vyspělé asistenčními systémy, které zajišťují bezpečnost jízdy. Mezi ně patří zejména:

  • Noční vidění (Night Vision), které řidiče upozorní na přítomnost zvířat, chodců nebo cyklistů v jízdním pruhu dříve, než se objeví v záběru dálkových světlometů;
  • Poloautonomní řízení 2. úrovně, které tvoří adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu;
  • Parkovací asistent s HD kamerami;
  • Řízené odpružení se 3 režimy (Normal, Comfort a Sport).

Exteriér

Přední část vozu se vyznačuje velmi moderním vzhledem, a to zejména díky plnému začlenění motivu mřížky chladiče do nárazníku, s postupně se rozvíjejícím vzorem a použitím barvy karoserie, která tento nový design ještě více zdůrazňuje.

Nové logo značky Peugeot je umístěno uprostřed mřížky chladiče, jejíž vzor se od tohoto podpisu rozšiřuje směrem ven.

Přední část vozu má také méně vrstevnatý motiv, což přispívá k jejímu modernějšímu vzhledu. Paprsek mizí uvnitř mřížky a dodává celku jednolitější vzhled.

Verze 508 Peugeot Sport Engineered2 má specifickou ostře řezanou mřížku, u níž se střídá lesklá a strukturovaná černá část. Podpis se třemi drápy v odstínu Kryptonite je umístěn samostatně na konci kapoty.

Díky technologii Matrix LED, kterou je sériově vybavena celá modelová řada, byl optimalizován design světlometů. Extrémně štíhlé světlomety umocňují vzhled šelmy a jsou ostřejší než kdykoli předtím u vozů Peugeot. Jejich součástí jsou i světla pro denní svícení vytvářející podpis se 3 drápy a 3D efektem, který jim dodává hloubku.

Nové vozy 508 mají dlouhý rozvor 279 cm a celkovou délku 475 cm u fastbacku a 479 cm u SW, při šířce 186 cm se sklopenými zrcátky.

Z profilu umocňují přirozenou dynamiku nových modelů 508 a 508 SW nová hliníková kola Epherra o průměru 18 palců s diamantovým výbrusem, v nichž se kombinuje atraktivní design a efektivita.

Všechna hliníková kola mají pětipaprskový střed s vyraženým znakem Peugeot, přičemž matice kol jsou zcela skryté.

Přední, boční a zadní znaky nového modelu 508 jsou modernější, mají novou typografii a nový odstín Šedá Basalt.

Světelný podpis na zádi nabízí novou interpretaci motivu tří drápů v horizontálnější a výraznější podobě. Tato full LED světla se směrovkami s posuvem světla jsou součástí standardní výbavy u celé modelové řady.

Logo bylo nahrazeno tmavým nápisem „Peugeot“ v odstínu Šedá Basalt, který se táhne po celé šířce středového černého pásu. Zadní část tak díky tomu působí moderněji a opticky širší.

 Pro nový Peugeot 508 bude k dispozici 7 odstínů karoserie, včetně 3 nových:

  • Bílá Okénite (nový odstín),
  • Modrá Eclipse (nový odstín),
  • Šedá Titane (nový odstín),
  • Šedá Sélenium,
  • Šedá Artense,
  • Červená Elixir,
  • Černá Perla Nera.
Interiér

V prostoru pro cestující je jednou z nedůležitějších součástí Peugeot i-Cockpit®. Již deset let je s každou novou generací rozvíjen a modernizován. U nového modelu 508 nabízí nová vylepšení z hlediska ergonomie, kvality, praktičnosti a technologií. Zavádí nový systém infotainmentu  Peugeot i-Connect® Advanced.

Kompaktní volant má ve svém středu nový znak a jsou na něm seskupeny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje a telefon), ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.

Digitální přístrojový panel, umístěný v úrovni očí těsně nad volantem, je vybaven dvanáctipalcovým displejem. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru pomocí nových režimů zobrazení (online navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie atd.), které lze upravovat přímo pomocí ovladačů na volantu.

Uprostřed přístrojového panelu se nachází středový desetipalcový dotykový displej s vysokým rozlišením, který je mírně orientován směrem k řidiči („driver oriented“), což optimalizuje ergonomii řízení, aniž by byl spolujezdec omezen v používání a čtení informací z displeje.

Pod středovým displejem se nacházejí ovladače připomínající klávesy klavíru, které poskytují přímý přístup k hlavnímu menu, nastavení klimatizace, aplikacím, asistenčním systémům řízení, telefonu, médiím a nastavení vozidla.

Středová konzola nový volič automatické převodovky. Řidič může jediným dotykem volit různé režimy osmistupňové automatické převodovky EAT8.

U hybridních motorů slouží tlačítko Brake (B) k aktivaci rekuperačního brzdění. V případě verze se spalovacím motorem je nahrazeno tlačítkem Manual (M), které umožňuje manuální volbu převodového stupně pomocí páček za volantem.

Kromě toho je k dispozici volič jízdních režimů, který umožňuje řidiči volit v závislosti na pohonu různé typy jízdy (Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport a 4WD). Zvolený režim ovlivňuje také tuhost řízeného odpružení (Normal, Sport a Comfort).

Funkce zrcadlení propojující chytrý telefon se systémem infotainmentu funguje bezdrátově (technologie Wi-Fi) a prostřednictvím Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Zařízení doplňují čtyři zásuvky USB (dvě USB-C pod loketní opěrkou v 1. řadě a dvě USB-A ve 2. řadě).

Středový displej s úhlopříčkou 10 palců a vysokým rozlišením je plně přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety. Velmi snadno se používá a reaguje jako tablet. Nabídkami lze snadno procházet a tažením zleva doprava nebo nahoru a dolů přesouvat různá menu pro notifikace, případně klepnutím třemi prsty zobrazit seznam aplikací. Stejně jako na smartphonu se lze přes tlačítko „Home“ kdykoli vrátit na hlavní stránku.

V horní části displeje se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní a vnitřní teplotě, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas.

Peugeot i-Connect Advanced je vybaven online navigací TomTom®. Pro optimální čitelnost lze mapu zobrazit na celém středovém displeji. Systém se aktualizuje „over the air“, tj. přímo přenosem dat prostřednictvím telekomunikační sítě.

Povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu zajišťuje přístup ke všem požadavkům souvisejícím s funkcemi infotainmentu. Pro pomoc uživatelům a zodpovězení jejich dotazů zahrnuje systém palubní dokumentaci i výukové programy.

Přední sedadla jsou mimořádně pohodlná. Nezávislá německá asociace odborníků jim udělila označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken = Akce pro zdravá záda), což je ocenění pro ergonomii i rozsah nastavení předních sedadel.

Sedadla mohou být vybavena elektrickým nastavením. Do paměti systému lze uložit dvě konfigurace. Obě přední sedadla umožňují pneumatickou masáž s osmi různými programy (z toho 3 nové), k dispozici je také funkce vyhřívaní sedadel.

Design sedadel vozu byl navržen s ohledem na zdůraznění kvality použitých materiálů, přičemž v případě výbavy Allure a GT jsou sériově nabízena dvě nová čalounění: TEP/tkanina pro první stupeň výbavy a TEP/Alcantara® pro výbavu GT.

Za příplatek jsou k dispozici také dva druhy koženého čalounění Nappa (odstín Mistral nebo Red), u nichž se u předních opěrek hlavy v premiéře objevuje vyražený motiv lva.

U verze Peugeot Sport Engineered se objevuje specifické čalounění prošité signaturní nití v odstínu Kryptonite, která se objevuje také na palubní desce, panelech dveří a polstrovaných podložkách na konzoli.

Oblouk středové konzoly mezi předními sedadly zasahuje až do prostoru pro indukční nabíjení telefonu. Zbytek konzoly zabírají úložné prostory a praktické prvky se dvěma držáky nápojů o velkém průměru. Pod loketní opěrkou jsou umístěny dvě zásuvky USB C (nabíjení/data) a úložné prostory o objemu až 6,4 litrů.

Ve 2. řadě se na všech úrovních výbavy v zadní části středové konzoly nacházejí dvě nabíjecí zásuvky USB A.

Nový Peugeot 508 nabízí standardně zadní lavici dělenou v poměru 2/3–1/3 vybavenou otvorem na lyže. U vozu 508 SW lze obě části okamžitě sklopit pomocí dvou ovladačů, které jsou snadno přístupné z bočních stran zavazadlového prostoru.

Objem zavazadlového prostoru je:

  • U fastbacku  487 – 1537 litrů.
  • U SW 530 – 1780 litrů.

Pro každodenní praktičnost je zavazadlový prostor vybaven 12 V zásuvkou na pravé straně zavazadlového prostoru, dvěma LED světly, síťkou, elastickým popruhem a háčky na tašky.

Víko zavazadlového prostoru je elektricky ovládané pro snadné bezkontaktní otevírání. Otevírá se automaticky:

  • pohybem nohou pod nárazníkem;
  • stisknutím tlačítka na klíči s dálkovým ovládáním;
  • stisknutím vnějšího ovládání víka;
  • stisknutím ovladače na přístrojové desce.

V interiéru nového vozu Peugeot 408 vytváří příjemnou atmosféru měkké LED ambientní osvětlení palubní desky, výplní předních dveří a středové konzoly.

Pro zajištění zdravé atmosféry v interiéru je Peugeot 508 opatřen systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny a je schopen sám automaticky aktivovat recyklaci vzduchu.

Hi-Fi systém Focal®, vyvinutý pro nový Peugeot 508 ve spolupráci s francouzským výrobcem audiosystémů Focal, je výsledkem několikaleté spolupráce. Tvoří ho 10 reproduktorů s exkluzivními patentovanými technologiemi:

  • 4hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory TNF;
  • 4 basové reproduktorys polyglassovou membránou 165 mm a systémem TMD (Tuned Mass Damper);
  • 1 středový kanáls polyglassovou membránou;
  • 1 subwooferPower-Flower™.

Reproduktory jsou spojeny s novým dvanáctikanálovým zesilovačem 690 W (vylepšená technologie třídy D).

Týmy značek Peugeot a Focal společně našly umístění na míru pro každý reproduktor, aby systém všem cestujícím nabídl skvělý zvukový zážitek. Zvuk na palubě je stabilní a přesný, výšky jsou jasné a basy jsou hluboké a silné. Zcela nový režim poslechu „Front-Optimized“ nabízí cestujícím na předních sedadlech skvělý zážitek.

Asistenční systémy řízení 

Na palubě nového vozu Peugeot 508 je k dispozici velmi komplexní sada asistenčních systémů řízení nejnovější generace, které využívají informace shromažďované několika kamerami a radary a které zajišťují bezpečné řízení, manévrování a cestování:

  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;
  • Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou – rozpoznáchodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/hod;
  • Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;
  • Sledování pozornosti– hlídá bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
  • Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;
  • Systém nočního vidění (Night Vision) umožnuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na vzdálenost vyšší, než je dosah potkávacích světel, infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče;
  • Sledování mrtvého úhlu;
  • Zadní kamera s vysokým rozlišením;
  • Zpětná zrcátka s funkcí samočinného sklápění při couvání;
  • Světlomety Matrix LED pro maximální využití výkonu dálkových světel bez oslňování vozů vepředu nebo vozů přijíždějících v protisměru;
  • Automatické přepínání dálkových světlometů;
  • Řízené tlumení se 3 jízdními režimy (Normal, Sport a Comfort).

K dispozici je i další výbava usnadňující každodenní používání vozu:

  • Bezklíčový přístup a startování;
  • Hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru s elektrickým ovládáním;
  • Plně rozmrazitelné vyhřívané přední sklo;
  • Alarm s obvodovým a prostorovým čidlem a superzamykání;
  • Elektrická parkovací brzda;
  • Střešní okno se sluneční clonou.
Pohon

V závislosti na zemi určení jsou dispozici tyto spalovací motory:

  • PureTech 130 EAT8[6]: benzínový tříválec 1,2 l o výkonu 130 k kombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop;
  • BlueHDi 130 EAT8: dieselový čtyřválec 1,5 l o výkonu 130 k kombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop;
  • PureTech 218 EAT8: určený pouze pro mimoevropské země (Afrika, Blízký východ, Asie), benzínovýčtyřválec 1,6 l o výkonu 218 k, který splňuje předpisy v příslušných zemích a je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.

K dispozici jsou dále i dvě plug-in hybridní varianty pro pohon 2 kol:

  • Nově plug-in Hybrid 180 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 150 k (110 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8;
  • Plug-in Hybrid 225 e-EAT8: pohon 2 kol / kombinace motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8.

U verze 508 Peugeot Sport Engineered[5] je k dispozici plug-in hybridní   pro pohon 4 kol vyvinutý divizí Peugeot Sport:

  • Plug-in Hybrid4 360 e-EAT8: pohon 4 kol / vepředu kombinace motoru PureTech o výkonu 200 k (147 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW ve spojení s osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / vzadu elektromotor o výkonu 83 kW a strategie řízení spotřeby energie odvozená od závodního speciálu Peugeot 9X8.

Lithium-iontová baterie plug-in hybridních verzí 180, 225 a 360 má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW (u Peugeot Sport Engineered součást sériové výbavy).

Předpokládaná doba nabíjení je následující:

  • Wall Box (32 A) 7,4 kW a palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW: plné nabití za 1 hodinu 40 minut.
  • Zesílená zásuvka (14 A) a palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW, plné nabití za 3 hodiny 25 minut.
  • Standardní zásuvka (8 A) a palubní jednofázová nabíječka (3,7 kW), plné nabití za 7 hodin 5 minut.

Je třeba poznamenat, že motory pro evropský trh splňují emisní normu EURO 6 a jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je zárukou komfortu a efektivity.

Jízdní vlastnosti

Platforma zajišťuje dynamické vlastnosti a podílí se na snižování hmotnosti, což snižuje spotřebu paliva, zlepšuje pasivní bezpečnost a výkon. Na dobrých jízdních vlastnostech se podílí mnoho konstrukčních a technologických řešení:

  • Technika svařování karoserie s použitím konstrukčního lepidla, která zvyšuje tuhost a zaručuje lepší trvanlivost;
  • Silentbloky přední nápravnice zajišťující optimální odpružení;
  • Víceprvková zadní náprava spojená u vyšších verzí výbavy s řízeným variabilním odpružením – se 3 režimy Normal, Comfort a Sport;
  • Seřízení nápravového systému tak, aby vyhovoval všem motorům a zajistil co nejlepší komfort a odfiltrování nerovností vozovky;
  • Kalibrace elektrického posilovače řízení poskytující vynikající manévrovatelnost;
  • Stopový průměr otáčení 10,8 m;
  • Rozměr pneumatik od 17 do 20 palců.

 

U verze Peugeot Sport Engineered[4] upravili inženýři Peugeot Sport podvozek vozu tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi:

  • Optimalizace proměnlivého tlumení se 3 režimy (Comfort/Hybrid/Sport);
  • Nižší světlá výška, širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu;
  • Přední brzdové kotouče o průměru 380 mm a pevné třmeny se 4 písty;
  • 20″ kola s pneumatikami Michelin©Pilot Sport 4S.

Služby

V některých zemích lze nový Peugeot 508 zakoupit na internetových stránkách značky („Selling On Line“).[7] Zákazníci si mohou nový vůz on-line zakoupit i financovat a mohou také nabídnout protiúčtem původní vůz. Lze si také zvolit bezplatnou dopravu vozu až domů.

Aby značka Peugeot podpořila své zákazníky při přechodu na nové zdroje energie, přichází s nabídkou služeb, které se opírají o několik pilířů:

Peugeot Easy-Charge usnadňuje přístup k různým řešením nabíjení elektromobilů:

  • Nabídka řešení nabíjení pro domácnost nebo firmy prostřednictvím široké nabídky zařízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, …), diagnostika pro posouzení potřebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího řešení nabíjení, finální instalace dodavateli doporučenými značkou;
  • Nabídka nabíjení ve veřejných dobíjecích stanicích prostřednictvím programu Free2Move Solutions[8] s přístupem k síti více než 350 000 dobíjecích stanic po celé Evropě; předvýběr stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a ceně dobíjení.

Peugeot Easy-care usnadňuje jeho používání:

  • Nové digitální simulátory a trasy na webových stránkách Peugeot pro usnadnění používání vozů s elektromotorem;
  • Servisní a asistenční smlouvy na míru, které mohou být obsažené v jednom paušálu;
  • Certifikát o kapacitě baterie při revizijako garance úrovně kapacity baterie usnadňující další prodej vozu;
  • Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km.

V aplikaci MyPeugeot® je možné:

  • Spustit nebo naprogramovat přednastavení teploty. Kromě komfortu umožňuje tato funkce při zapojení vozu k elektrické síti optimalizovat předvídáním optimální teploty baterie i dojezd (rychlejší náběh nastavené teploty během fází rozjezdu);
  • Zkontrolovat stav nabití baterie, naprogramovat, spustit nebo odložit nabíjení baterie na dálku. Kromě značné úspory času je to také způsob, jak nespotřebovávat více energie, než je nutné. Pokyny přenášené do vozidla probíhají v reálném čase.
  • Vytvořit virtuální knihu údržby, která umožňuje uchovávat všechny faktury a ukládat do elektronického souboru seznam zásahů provedených na vozidle.
  • Odesílání tras připravených předem v telefonu do palubního navigačního systému. Stejně tak je možné rychlé nalezení parkovacího místa na veřejné komunikaci po skončení cesty. Navigace je předprogramována tak, aby analyzovala a prováděla pokyny vydané pomocí hlasového ovládání.

Nový Peugeot 508 a 508 SW bude k dispozici ve 3 výbavových stupních:

  • ALLURE
  • GT
  • Peugeot Sport Engineered[3] s exkluzivním pohonem.

Nový Peugeot 508 lze nyní objednávat do výroby. Vyrábět se bude od 1. června 2023 ve Francii, v závodě Mulhouse.

Ceníky

K dispozici jsou jak ceník modelu 508 i modelu 508 SW

[1] Benzínová verze PureTech 130 není v ČR u modelu Peugeot 508 a 508 SW oficiálně nabízena. Dá se ovšem individuálně objednat u koncesionáře.

[2] Verze 508 PSE a 508 SW PSE nejsou v ČR oficiálně nabízeny. Dají se ovšem objednat individuálně u koncesionáře.

[3] Verze 508 PSE a 508 SW PSE nejsou v ČR oficiálně nabízeny. Dají se ovšem objednat individuálně u koncesionáře.

[4] Verze 508 PSE a 508 SW PSE nejsou v ČR oficiálně nabízeny. Dají se ovšem objednat individuálně u koncesionáře.

[5] Verze 508 PSE a 508 SW PSE nejsou v ČR oficiálně nabízeny. Dají se ovšem objednat individuálně u koncesionáře.

[6] Benzínová verze PureTech 130 není v ČR u modelu Peugeot 508 a 508 SW oficiálně nabízena. Dá se ovšem individuálně objednat u koncesionáře.

[7] V ČR zatím není tato služba nabízena

[8] Služby Free2Move zatím nejsou v ČR nabízeny

 

Zdroj: Peugeot, P Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code