Rallye Dakar 2024 pojedou nejen muži ve speciálech, ale i ženy ve veteránovi

Na rallye, která již několikrát změnila nejen trasu, ale i kontinent, máme  příjemné vzpomínky nejen z minula. Výkony českých závodníků, dokáží vzbudit vlnu zájmu i v současnosti. A pro příští rok se chystá překvapení, které možná už někdo zaznamenal.

Termín Dakarské rally se oproti původním plánům posouvá o pár dní dál od přelomu roku. Startovat se bude 5. ledna u města Al-Ula a na cílovou rampu budou auta dojíždět 19. ledna na pobřeží Rudého moře, u města Yanbu.

První česká dámská posádka na Dakar rally

Na Dakar rally 2024 tedy vyrazí první česká dámská posádka. Po Tomášovi Engem na slavnou rally vyráží i jeho sestra Lucie Engová.

V kategorii historických vozů pojede Dakar ikonický model Citroën 2CV jménem DUCKAR, s pilotkou Barborou Holickou. K Báře se navíc připojuje zkušená navigátorka Lucie Engová. Společně tak vytvoří historicky první českou dámskou posádku na rally Dakar.

Barbora Holická je česká závodnice, která první závodní roky měla na sedačce spolujezdců právě ženy. Nejdříve Jindřišku Žákovou a poté zmíněnou Veroniku, dnes již Krčilovou, a tím se do startovního pole české rally penetrovalo víc i ženské zastoupení.

Lucie Engová je zkušená liberecká navigátorka, která od roku 2014 závodila po boku svého táty Břetislava Engeho ve Škodě 130 LR. V současnosti naviguje svého bratra Tomáše Engeho v Toyotě GR v mistrovství České republiky v rally.

Pro kategorii Dakar Classic je výborná navigace stěžejní

Pro auta kategorie Classic až na jeden zůstávají stejné bivaky s Dakarem. Nově se i historická auta podívají povinně do dun. Pořadatelé také vyslyšeli přání závodníků a tratě jsou zase o něco náročnější. Jelikož kategorie Dakar Classic, kde bude Barbora Holická s Kachnou závodit, je především o přesné a správné navigaci, jsou zkušenosti navigátora velmi důležité.

„Navigátor musí být připraven na všechno – mokro, zimu, bahno, horko, zapadnutí v písku, potíže, problémy i ´ponorku´. Dakar je zkouška nejen techniky a fyzičky, ale i psychiky,“ dodává Bára.

„Báru znám od té doby, co jsem s taťkou začala závodit v MČR v rally. My jezdili historiky, Bára soudobá auta s Citroenem DS3. V roce 2015 začala jezdit s Verčou Římalovou (teď už Krčilovou). Pokaždé když jsem je viděla vystoupit z auta, byly vždy rozesmáté a společnou jízdu si opravdu užívaly. Holky tak byly příjemným zpestřením startovního pole. Tak to má být, my to děláme pro radost svou i diváků.“ vzpomíná Engová.

Financování

Přestože plány na účast jsou již hotovy, aktuálně se intenzivně pracuje na přestavbě vozu Citroën 2CV v dílně Tomáše Nerudy a běží projekt na pomoc s financováním renovace na platformě DONIO.

Barbora Holická (1986, Praha)

Vystudovala gymnázium Sázavská, dlouho žila v Davli a nyní žije v Praze. Již 10 let veškerý volný čas a finance vkládá do svého oblíbeného sportu – automobilových závodů.

Nepochází z rodiny automobilových nadšenců ani závodníků. „Vždycky jsem měla sklon spíše k mužským sportům. Jezdila jsem s klukama v bike parcích na bmx kolech, jezdila jsem se koukat na závody aut, když mě kluci s sebou vzali, což bylo ale málokdy. Až v 25 letech jsem potkala Tomáše Pletku z Gekon Racing, také zástupce značky Citroën Česká republika a další spousty nových přátel, kteří mi pomohli realizovat sen a posadit se do závodního vozu. A z něj už jsem nevystoupila, obětovala jsem tomu vše, co jsem mohla a je to součást mého života,“ říká Barbora Holická

 

Úspěchy a závody – 46 startů v Mistrovství České republiky v rally, Cena Elišky Junkové – Zlatý volant, 12 vítězství v Dámském poháru v rallye.

Práce –  Specialistka na komunikaci s odborníky – stomatology, dentálními specialisty a farmaceuty ve společnosti HERBADENT

Volný čas  – moc nemá, věnuje se autům v garáži, opravám a údržbě svých závodních strojů. Když je přeci jen volno, ráda jde na túru a v zimě na lyže nebo ski-alpy.

 

Zdroj: Citroen, C Automobil Import

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code