Renault představil koncept elektrického auta 2 v 1

Skupina Renault uvedla během 10 let na trh 8 elektromobilů. Kromě elektrického modelu ZOE také pracovala na vývoji typu Twingo Z.E, který je svým dojezdem vhodný pro městské využití. Své místo zaujímá i malé městské SUV Renault City K-ZE prodávané v Číně a řada elektrických užitkových vozů v Evropě.

.

.

Na letošním autosalonu v Ženevě plánoval Renault představit svou vizi budoucnosti automobilismu tak, jak si ji představuje po roce 2025. Renault MORPHOZ je rámcový koncept modulárního crossoveru, který je 100% elektrický s rekuperačním nabíjením za jízdy. Jeho design v sobě mísí prvky karosérie hatchbacku, SUV a kupé. Jde o dosud neznámý styl, jehož realizaci umožnila zcela nová modulární elektrická platforma CMF-EVENT. Ta umožňuje velkou variabilitu výkonu motoru, kapacity baterie, ale také uspořádání interiéru a objemu zavazadlového prostoru.

Koncept však není jen testovací vizí mobility, ale svým designem, mnoha detaily a vnitřním uspořádáním je rovněž předzvěstí nové rodiny elektrických modelů Renault, která spatří světlo světa v příštích letech a mimo jiné nabídne modely, které budou mít k dispozici větší kapacitu baterií.

Podle vzoru nové platformy CMF-B představené v loňském roce pro model Clia a převzaté novým modelem Captur, umožňuje navrhovat a vyrábět elektrická vozidla s mnoha výhodami ve srovnání s platformou navrženou pro použití spalovacích motorů nebo pro hybridní pohony.

.

.

Vozidlo má dlouhý rozvor s koly ve čtyřech rozích, zkrácené převisy a rovnou podlahu. Nová platforma umožňuje společně s vylepšenou baterií  navrhovat vozidla, která jsou na vozovce nižší, mají i nižší střechu a přitom nabízí prostornost a dobrou aerodynamiku. Krátká kapota motoru dovoluje prodloužení kabiny, což pomáhá ještě elegantnější linii a jízdní vlastnosti zlepšuje snížené těžiště, dosažené díky tomu, že jsou baterie usazeny pod podlahou vzadu.

Elektrický motor je menší než spalovací motor a umožňuje posunutí přístrojové desky tak, aby byl uvolněn úložný prostor a místo pro cestující – zejména prostor vzadu pro cestující v zadní části vozidla. Vzhledem k tomu, že vozidlo nemá středový tunel, model nabízí více prostoru pro nohy právě díky rovné podlaze.

Modulárnost vozidla MORPHOZ je daná možností přeměnit jej buď na krátkou verzi „City“, nebo dlouhou verzi “Travel“ jen nastavením podle volby cestujících. Vozidlo je tak schopné se přizpůsobit potřebám svých uživatelů, různých při každodenním používání, nebo třeba cestách na dovolené.

.

Typ City

V krátké verzi City má Renault MORPHOZ délku 4,40 metru. Jeho maximální rozvor kol pro tuto délku je 2,73 metrů a umožňuje mu užívat bez problémů baterii o 40 kWh, kterou naloží a která “zůstává lehká“ a bez zbytečných dodatečných výdajů. Prostor v interiéru je srovnatelný s modelem vyššího segmentu. Kapacita baterie představuje možnost dojezdu zhruba 400 km. Takový dojezd bohatě stačí městským uživatelům u vozidla ke každodennímu použití.

.

Typ Travel

V dlouhé verzi Travel má Renault MORPHOZ délku 4,80 metru. To umožňuje naložit další baterie o kapacitě 50 kWh, získat tak celkovou kapacitu 90 kWh a nabídnout více prostoru pro cestující v místě pro nohy a rovněž prostor pro další zavazadla. Je tedy vhodný pro použití na dlouhé vzdálenosti a přesouvat se do velkých vzdáleností například po dálniční síti. Na nabíjecí stanici vozidlo prodlouží svou délku a do vzniklého volného prostoru rovného dna doplní baterie na 50 kWh. Během několika sekund vůz tak MORPHOZ vyjíždí ze stanice a je vybavený na dojezd 700 km, pokud se použije dálnice. Při návratu z delší cesty se uživatel zastaví na nabíjecí stanici, aby „vrátil“ doplňkové baterie a dostal se k počáteční kapacitě 40 kWh a ke konfiguraci na vozidlo City. Vrácené baterie opět nabíjí, dokud nejsou plně připraveny k dalšímu použití.

Technické parametry

Délka: 4,40 m (verze City) / 4,80 m (verze Travel)

Šířka: 2m

Výška: 1,55m

Rozvor kol: 2,73 m (verze City) / 2,93 m (verze Travel)

Motorizace: 1 elektrický motor

Baterie: 40 kWh (verze City) / 90 kWh (verze Travel)

Výkon: 100 kW (verze City) / 160 kW (verze Travel)

Hnací kola: přední

Galerie:

Zdroj: Renault Česká republika

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code