Toyota C-HR+ dostala elektrickou verzi a nový design

Nový elektromobil Toyota C-HR+ vychází ze studie Compact SUV, kterou Toyota představila v roce 2022. Zájemci si budou moci vybrat ze dvou různých akumulátorů a pohonu předních nebo všech kol. Připojí se k hybridům, plug-in hybridům a elektromobilům na vodíkové palivové články, tvořícím nabídku značky v Evropě.

Exteriér zcela nového modelu

Přestože je Toyota C-HR+ inspirována stávajícím provedením C-HR, zastává roli zcela samostatného modelu. Je postavena na platformě Toyota e-TNGA pro bateriové elektromobily. Nabízí vlastní provedení karoserie i interiéru s čistým a svěžím vzhledem, který je ve své podstatě jednoduchý, ale přesto si uchovává silný emocionální náboj, vlastní modelům C-HR, které jsme dosud poznali.

Ve pohledu zpředu zaujme čisté stylistické ztvárnění, typické pro modely od Toyoty. Široký postoj vozu evokuje dynamické jízdní schopnosti, které máme spojené s dosavadní Toyotou C-HR. Specifický pro tento konkrétní model je naopak design předního nárazníku, mřížky chladiče a světlometů.

Silueta v duchu kupé-crossoveru má vhodné aerodynamické tvary. Důležitý je fakt, že křivka střechy kupé si nevynutila žádné kompromisy ohledně prostoru nad hlavou zadních pasažérů. Charakteristické křivky, které známe z klasické C-HR, přechází plynule od hladké přídě k ostře řezané zádi vozidla.

Markantním vzhledem zaujme i záď, opět se širokým postojem a zadními světlomety s full-LED technologií. Dynamický vzhled je zdůrazněn strmým úhlem zadního okna a začleněným spoilerem.

Interiér

Interiér evokuje pocit vzdušnosti. Vůz o celkové délce 4 520 mm diponuje rozvorem náprav 2 750 mm. Výsledkem je prostorná kabina s dostatkem místa nad hlavou a rozestupem 900 mm mezi předními a zadními sedadly. Zavazadlový prostor má objem 416 litrů.

V interiéru jsou dvě bezdrátové nabíječky pro telefony a USB porty v zadní části kabiny, aby byla zajištěna konektivita všech cestující na palubě. Slušným přídavkem je ovládání klimatizace v zadní části kabiny a panoramatické střešní okno.

Pohon

Toyota C-HR+ nemá ambice být jedinou univerzální nabídkou pro všechny zájemce. S vědomím různorodých potřeb a priorit zákazníků nabízí Toyota dvě různé varianty akumulároů. Jednotka o kapacitě 57,7 kWh (celková kapacita akumulátoru) bude k dispozici výhradně pro model s pohonem předních kol; akumulátor o vyšší kapacitě 77 kWh pak bude k dispozici pro vozy s pohonem předních nebo všech kol.

Maximální dojezd podle WLTP by měl být podle údajů výrobce až 600 km v závislosti na výbavě a pohonném ústrojí (předběžná hodnota, čeká se na finální homologaci).

S výjimkou sportovních vozů řady GR se bude jednat o nejvýkonnější model v rámci evropské nabídky od Toyoty. Provedení AWD by mělo nabídnout výkon 343 k / 252 kW umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 sekundy. Verze s pohonem samotných předních kol a akumulátorem o kapacitě 57,7 kWh nabídne 167 k / 123 kW. V případě akumulátoru o kapacitě 77 kWh výkon narůstá na 224 k / 165 kW.

Uživatelský komfort vozu zvyšuje funkce teplotní přípravy baterie, která zlepší nabíjecí výkon tím, že baterii ohřeje případně ochladí na optimální teplotu pro nabíjení. Podle potřeby lze tuto funkci ovládat automaticky nebo ručně. Další výhody přináší energeticky úsporné tepelné čerpadlo pro systém klimatizace, jakož i vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla.

Standardně je k dispozici palubní nabíječka o výkonu 11 kW. Od výbavové linie Executive bude k dispozici jednotka o výkonu 22 kW. V případě DC nabíjení činí nabíjecí výkon až 150 kW.

Jízdní vlastnosti

Kromě pevnosti a tuhosti a platformy pro bateriové elektromobily byly pro nový model vyladěny komponenty systému zavěšení, včetně pružin a tlumičů, resp. tuhosti stabilizátorů. Kromě toho bylo upraveno fungování elektrického posilovače řízení na podporu lepší odezvy od vozovky do volantu.

Ve srovnání s Toyotou C-HR došlo ke zlepšení stability díky vyšší tuhosti karoserie a nižšímu těžišti. Nižší moment setrvačnosti pak přispívá k živějšímu jízdnímu chování.

Technologie pro bezpečnost a konektivitu

Všechny verze vozu těží z funkcí Toyota T-Mate, včetně bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense a systémů na podporu řízení. K bezpečnosti řízení a snadnému ovládání přispívají systémy včasné detekce mnoha rizikových situací a podle potřeby i automatické aktivace brzdění, zásahů do řízení a regulace výkonu, aby se řidič mohl snáze vyhnout nehodě.

Standardně je k dispozici řada funkcí včetně systému sledování slepého úhlu, adaptivních dálkových světel a systému podpůrného brzdění při parkování. Součástí výbavy Executive jsou funkce parkovacího asistenta a panoramatického zobrazení okolí vozu.

Standardní výbavou Toyoty C-HR+ ve všech provedeních bude 14″ multimediální displej. Snižovat dojezdový stres, obvyklý u řízení elektromobilů, pomáhá snižovat funkce plánování tras pro EV režim, která vypočítává trasu se zastávkami pro nabíjení podle stavu nabití akumulátoru a možného dojezdu.

Prostřednictvím aplikace MyToyota je možné dálkově sledovat a upravovat klíčové parametry vozidla včetně stavu nabíjení, doby nabíjení, dojezdu a údajů o používání.

„Program péče o baterii“ se vztahuje na baterii až do 10 let stáří vozidla nebo do jednoho milionu ujetých kilometrů za podmínky absolvování každoroční prohlídky akumulátoru.

Uvedení na vybrané evropské trhy je naplánováno na konec roku 2025, na zbývající evropské trhy bude model postupně uváděn od roku 2026. Připojí se ke zcela nové Toyotě Urban Cruiser a modernizovanému modelu bZ4X, čímž nabídne širší výběr čistě elektrických SUV v segmentech B, C a D.

Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE-CZECH

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code