Toyota loni obhájila své místo v žebříčku prodejců

Další z pokračující série informací o výsledcích jednotlivých automobilek je tady. Tentokrát se chlubila Toyota. Ta se loni v únoru a celém prvním čtvrtletí dostala v prosinci opět na druhé místo na českém trhu s prodanými 1474 osobními a lehkými užitkovými vozy. Meziročně jde nárůst o tři procenta.

Za rok 2023 Toyota dodala českým zákazníkům 19 763 nových osobních a lehkých užitkových vozů, což je meziroční nárůst o 44 procent. Celý trh přitom rostl o necelých 17 procent.

Celková čísla za loňský rok tak znamenají pro značku celkové čtvrté místo, po vedoucí značce Škoda s podílem 35%, následované automobilkami Hyundai s 9,06% a Volkswagen s 8,55%. Oproti roku 2022 tak nedošlo ke změně pořadí, i když podíl Toyoty na celkovém trhu meziročně vyrostl z 6,39 na 7,87%.

„Toyota se loni stala nejrychleji rostoucí značkou z první desítky, když rostla 2,5krát rychleji než celý trh. Dosáhli jsme tak rekordního celoročního tržního podílu 8,1 procenta. Právě jsme se dotkli hranice 20 000 prodaných nových vozů za jeden rok. To je číslo, které potvrzuje silnou pozici značky na českém trhu. Hlavně však zrcadlí spokojenost a důvěru našich zákazníků. Máme z toho radost, ale je to pro nás zároveň velký závazek,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Za dobu 30 let, kdy značka působí na našem trhu, prodala více než 150 000 nových vozů a bezmála 46 000 hybridních vozů. V posledních letech dosahuje podíl hybridů na prodejích Toyoty 70 procent osobních vozů a u značky Lexus dokonce přes 90 procent.

 

Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE-CZECH

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code