Trh ojetin ovlivňuje mnoho věcí. Úsporné auto do sta tisíc ale pořád seženete

Dnešní doba ovlivňuje prodej ojetých aut v mnoha ohledech. Tlak na zavedení elektromobility vede u mnohých zájemců ke snaze koupit si auto se spalovacím motorem dřív, než se stanou úzkým profilem. Dalším parametrem jsou v situaci, kdy explodovala úroveň inflace, provozní náklady. Spotřeba paliva se tak při plánování nákupu automobilu dnes stala pravděpodobně jedním z nejdůležitějších faktorů, které řidiči berou v úvahu.

Ceny paliv meziročně vzrostly o desítky procent. Nafta je dražší o celých 40 %, zatímco benzín 95 zdražil meziročně o 15 %. Zdá se ale, že růst cen paliv se zastavil a stabilizovala se i nabídka a cena ojetin na trhu. V září bylo doposud inzerováno na 64 tisíc ojetých vozů. Meziměsíčně je tedy zatím nabídka konstantní, stejně jako střední hodnota ceny. Ta se drží na 190 000 korun.

Podle údajů prodejců dosud rozhodoval při koupi ojetého auta užitný prostor. Dnes do hry vstupují i provozní náklady. Nejúspornější vozy mají dnes spotřebu lehce přes 3 litry na 100 kilometrů. Nejlevnější ojetinu s takovou spotřebou lze přitom pořídit již za cenu do sto tisíc korun. Kupec se ale samozřejmě musí uskrovnit v požadavcích na prostor.

Pro rychlou orientaci přikládáme přehled 10 nejlevnějších a nejúspornějších vozů nabízených na trhu ojetin v České republice, sestavený podle údajů AURES Holdings.

Model Spotřeba (l / 100 km) Střední hodnota ceny Najeté kilometry (medián)
Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW 3,1 260 000 Kč 129 449 km
Škoda Octavia 1.6 TDI 81 kW Greenline 3,2 293 000 Kč 176 482 km
Renault Clio 1.5 dCi 55 i 65 kW 3,3 210 500 Kč 71 281 km
Smart Fortwo CDI 33 kW 3,3 99 552 Kč 130 894 km
Škoda Fabia 1.2 TDI 55 kW 3,4 120 000 Kč 136 500 km
Škoda Fabia kombi 1.4 TDI 66 kW 3,4 181 000 Kč 129 800 km
Volkswagen Polo 1.4 TDI 3,4 209 500 Kč 87 697 km
Hyundai i20 1.1 CRDi 3,4 198 000 Kč 60 425 km
Volkswagen Golf 1.6 TDI 81 3,4 300 000 Kč 113 174 km
Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI i e-HDI 3,5 282 500 Kč 170 716 km

Žebříček nejúspornějších ojetých automobilů vznikl na základě analýzy údajů o dosavadních nabídkách ojetých vozů v komisích, na webových stránkách a v autobazarech na celém českém trhu v září 2022. Nezohledňuje však hybridní vozidla a elektromobily, jejichž ceny se výrazně odchyluje od mediánu cen ojetých vozů se spalovacími motory.

 

Zdroj: AURES Holdings

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code