Volkswagen Passat brzy dostane novou, již devátou, generaci

Volkswagen Passat Variant je vůz, který na silnicích potáváme ji víc než 50 let. Za tu dobu se ho prodalo více než 30 milionů kusů. Na konci srpna oslaví světovou premiéru již devátá generace tohoto nejúspěšnějšího vozu střední třídy

Devátá generace modelu Passat bude větší, komfortnější a kvalitnější nový evoluční stupeň modulární platformy pro vozy s motorem vpředu napříč umožňuje plug-in hybridním verzím dojezd až 100 kilometrů s výhradně elektrickým pohonem.

Nový model je vybaven mnoha inovacemi, například konceptem intuitivního zobrazování a ovládání, velmi kvalitním interiérem, novou adaptivní regulací podvozku, sedadly na úrovni vyšší třídy a plug-in hybridními pohony s dojezdem až 100 kilometrů výhradně na elektřinu.

Ještě zamaskovaný nový Passat Variant na posledních jízdách, které slouží k finalizaci celkového nastavení vozu.

Volkswagen při vývoji nového modelu Passat Variant využil veškerý potenciál nejnovější vývojové varianty modulární platformy pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, označované zkratkou MQB evo.

Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj značky Volkswagen, k tomu říká: „U nového modelu Passat jsme kladli značný důraz na vysokou úroveň jízdního a cestovního komfortu. Zákazníci si této změny okamžitě všimnou. K tomu přispívá mimo jiné prodloužený rozvor náprav společně s novou adaptivní regulací podvozku disponující dvouventilovými tlumiči. Náš nový koncept zobrazování a ovládání je současně velmi intuitivní. Naše prémiové ambice v interiéru umocňují také klimatizovaná masážní sedadla.“

Nově navržené a koncipované uspořádání interiéru.
Vnímaná kvalita dosahuje společně s komfortem nové úrovně díky velmi kvalitním materiálům a účinnému odhlučnění. Na přání budou k dispozici přední sedadla ergoActive, která jsou vybavena elektrickým nastavováním polohy (v závislosti na modelu a výbavě v až 14 směrech) a různě nakonfigurovanými funkcemi masáže a klimatizace.

Nový koncept zobrazování a ovládání.
Nové uspořádání interiéru modelu Passat Variant je výsledkem důsledného zohlednění požadavků zákazníků značky Volkswagen. Cílem je co nejintuitivnější ovládání. Passat Variant bude proto uveden na trh s nově vyvinutým kokpitem a infotainmentem.

Nový displej sériově dodávaného informačního a zábavního systému má úhlopříčku 32 cm (12,9 palce). Na přání, resp. v závislosti na výbavě bude k dispozici rovněž nový displej s úhlopříčkou 38 cm (15 palců). Pod displejem infotainmentu se nachází zespodu osvětlený dotykový posuvník, jehož prostřednictvím se nastavuje například teplota v interiéru a hlasitost.

Volkswagen bude kromě toho nabízet jako výbavu na přání nový head up displej, který promítá informace skrz čelní okno do virtuálního prostoru před vozem. Na multifunkční volant se navíc vrací znovu tlačítka, aby i zde bylo ovládání ještě snadnější.

Více prostoru na sedadlech vzadu.
Nový Passat Variant je výrazně větší než předchůdce. Díky prodloužení vnější délky o 14 centimetrů se zvětšil prostor pro nohy o dalších 5 centimetrů. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 40 litrů na 690 litrů (do výšky opěradel zadních sedadel), při sklopených zadních sedadlech dokonce o 140 litrů na 1920 litrů.

Nový podvozek DCC Pro a integrace manažera jízdní dynamiky.
Podvozek nového modelu byl vylepšen četnými dílčími opatřeními. Mezi ně patří vysoká stabilita nastavení geometrie a zavěšení kol čtyřprvkové zadní nápravy schopné přenášet vyšší příčné síly (tím je zaručena ještě vyšší úroveň aktivní bezpečnosti), nové nastavení elektromechanického posilovače řízení, upravené příčné zkrutné stabilizátory a tlumiče a změny u různých typů kol. Strmější převod řízení a prodloužený rozvor náprav má rovněž pozitivní vliv na jízdní vlastnosti modelu Passat Variant.

Volkswagen má navíc pro svůj bestseller v nabídce zdokonalenou generaci adaptivního podvozku v podobě na přání dodávaného systému DCC Pro s dvouventilovými tlumiči. Systém nepřetržitě reaguje na stav vozovky a jízdní situaci. Přitom zohledňuje parametry, jakými jsou změny směru jízdy, zpomalování nebo zrychlování. Pro každé kolo je během zlomku sekundy vypočtena ideální tlumicí síla, pro kterou je následně upraveno nastavení tlumiče. Řidič má přitom možnost individuálně měnit charakteristiku systému DCC od velmi komfortní až po mimořádně sportovní. Zkrátka více komfortu a více dynamiky.

Manažer jízdní dynamiky je rovněž součástí sériové výbavy. Tento systém platformy MQB debutoval v aktuálním modelu Golf GTI a ovládá funkce elektronických uzávěrek diferenciálu (XDS) společně s nastavením elektronicky řízených tlumičů DCC Pro, které ovlivňuje příčnou dynamiku. Manažer jízdní dynamiky zajišťuje prostřednictvím brzdných zásahů a změn tvrdosti tlumičů na jednotlivých kolech ještě neutrálnější, stabilnější, agilnější a preciznější jízdní vlastnosti.

Intenzivní osvětlení vozovky.
Passat Variant bude ve vrcholných verzích nabízen s novou generací „světlometů IQ.LIGHT – LED Matrix“. Tyto vysokovýkonné světlomety mají oproti předchůdci ještě nižší výšku a nabízejí nová, mimořádně výkonná dálková světla s dosahem cca 500 metrů. Vzadu má nový model zadní svítilny propojené souvislou lištou osazenou LED diodami.

TDI, TSI, eTSI a eHybrid.
Díky platformě MQB evo mohou být v novém modelu Passat Variant použity různé druhy pohonu. Jejich nabídka bude zahrnovat přeplňované vznětové (TDI) a zážehové motory (TSI), přeplňované zážehové motory s mild hybridním systémem (eTSI) a plug-in hybridní systémy (eHybrid). V závislosti na výbavě umožňují nové plug-in hybridní pohony oproti předchůdci výrazně prodloužený dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu, a to až 100 kilometrů. Všechny verze eHybrid bude možné nabíjet střídavým proudem rychleji a poprvé bude v sériové výbavě k dispozici také rychlé nabíjení stejnosměrným proudem.

Nový Passat Variant bude uveden na trh v prvním čtvrtletí 2024.

 

Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code