Renault v Mnichově předvedl nové dlouhé Kangoo

Renault Kangoo je na trhu už 25 let. Za tuto dobu nezměnil svou kategorii MPV (víceúčelové vozy i pro volný čas). Jde, zejména díky svému zavazadlovému prostoru a robustnosti, o prostorný vůz pro rodiny i vůz pro profesionály.
Výrazně se od zahájení výroby nezměnil ani vzhled. I třetí generace z roku 2021 si zachovala základní rysy designu, například vůbec první posuvné boční dveře ve své třídě. Za celou dobu Renault prodal více než 4,4 milionu vozů Kangoo v 50 zemích světa.

Letos 5. září na veletrhu IAA Mobility v Mnichově byla uvedena na trh verze se 7 samostatnými a polohovatelnými sedadly. Ve druhé řadě jsou 3 samostatná sedadla a ve třetí řadě 2, vybavena isofixem, ergonomickým sezením pro děti v dětských sedačkách nebo na podsedácích. Nabízí nejlepší prostor pro kolena cestujících ve 3. řadě ve své třídě (164 mm). Každé sedadlo je snadnou posuvné a je i možnost změny uspořádání sedadel (např. 2/2/2).

Přístup do 3. řady usnadňují 2 široké posuvné dveře o šířce 83 cm (+18 cm oproti modelu Kangoo), nízké prahy a sklopná sedadla ve 2. řadě.

Grand Kangoo se standardně dodává s prosklenými zadními dveřmi, ale je možné mít také zadní dveře otevíratelné do stran (180 stupňů) s prosklením 2/3-1/3 pro snadný přístup do zavazadlového prostoru, zejména tam, kde je omezena výška.

Interiér

Stejně jako u modelu Kangoo zaujme interiér palubní deskou z broušeného tmavého dřeva, pohodlnou kabinou a vylepšenou ergonomií. Přístrojová deska byla vylepšena tak, aby obsahovala specifické údaje E-Tech pro elektrickou verzi.

Interiér dále nabízí více než 58 litrů přístupného úložného prostoru, včetně posuvné schránky Easy Life a
odkládacích přihrádek pod podlahou ve 2. řadě.

Zavazadlový prostor o objemu 500 litrů v sedmimístné verzi, který lze rozšířit až na 3750 litrů po vyjmutí zadních sedadel a sklopení sedadla spolujezdce vpředu o 5 „skutečných“ nezávislých zadních sedadel, posuvných, sklopných a vyjímatelných, umožňujících nepřeberné množství konfigurací sedadel.Délka ložné plochy až 3,11 m při sklopeném sedadle spolujezdce.

Bezpečnost řeší 14 jízdních asistentů, včetně autonomního řízení 2. úrovně, pro zvýšení bezpečnosti.

Pohon

Tento model bude k dispozici se dvěma spalovacími motory, které splňují nejnovější emisní normy (Euro 6E) a čistě elektrickým pohonem.
– 130 k benzínový motor s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC

vznětový motor o výkonu 95 k, ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou.

Elektrická verze modelu Grand Kangoo E-Tech je poháněna motorem o výkonu 90 kW s okamžitě dostupným točivým momentem 245 Nm.

Energii dodává nový lithium-iontový akumulátor 45 kWh (plně využitelných). Má 8 nezávislých a snadno opravitelných modulů a poskytuje motoru dojezd až 265 km podle normy WLTP.
Na baterie je poskytována záruka na 8 let nebo 160 000 km. Během této doby jsou bezplatně vyměněny, pokud jejich kapacita klesne pod 70 % jejich stavu (SoH).

Konvenční hydraulický brzdový systém je spojen s adaptivním rekuperačním brzdovým systémem ARBS (Adaptative Regenerative Braking System). Různé kombinace mezi trakčními a brzdnými režimy doplňují až šest různých jízdních stylů, které optimalizují komfort a dojezd v závislosti na stylu jízdy a dopravních podmínkách.

Pro optimalizaci dojezdu můžete přepnout jízdní režim na Eco, který omezí výkon na 56 kW a omezí rychlost vozidla na 110 km/h. Můžete také zvolit některý ze tří režimů rekuperačního brzdění:

  • Plachtění (B1) zajišťující omezenou rekuperaci, které nejlépe funguje na volně průjezdných
    dálnicích a rychlostních silnicích;
  • Jízda (B2), výchozí režim rekuperace pro různé situace (reakce po zvednutí nohy z brzdového pedálu je podobná jako u vozidla se spalovacím motorem);
  • Brzda (B3) pro maximální rekuperaci, která nejlépe funguje v dopravních zácpách a na horských silnicích.

Veškeré informace o zvoleném jízdním režimu, řízení elektrické energie a asistenčních systémech řidiče lze zobrazit na volitelném 10palcovém, plně digitálním a přizpůsobitelném barevném přístrojovém panelu.

Pro maximalizaci dojezdu po celý rok je nové Grand Kangoo E-Tech vybaveno regulovanou dvouzónovou klimatizací s tepelným čerpadlem. Ta v zimě interiér vyhřívá a v létě ochlazuje na stejném principu jako reverzibilní klimatizace. Systém vytápění zachycuje kalorie mimo vozidlo a přenáší je do něj a systém chlazení odebírá kalorie z prostoru pro cestující a uvolňuje je mimo něj.

Tepelné čerpadlo pracuje optimálně při teplotách mezi -15 °C a +15 °C. A kromě toho, že zajišťuje klimatizaci, zachovává až 30 km dojezdu navíc, protože nevyhřívá prostor pro cestující výhradně prostřednictvím topných odporů, které čerpají energii z trakční baterie!

 

Grand Kangoo E-Tech se dodává se dvěma typy nabíječek:

– 22 kW AC rychlonabíječka, která nabije baterii z 15 % na 80 % za 2 hodiny a 40 minut;
–  22 kW AC/DC 80 kW nabíječka (standardní) pro dosažení dojezdu 170 km za 27 minut.

Spolu s nabíječkou o výkonu 22 kW je baterie vybavena kapalinovým chladicím systémem a elektrickým odporovým výhřevem, který udržuje správnou teplotu, a tím zachovává její dojezd a zkracuje dobu nabíjení.

Prostřednictvím aplikace MyRenault pro chytré telefony nebo multimediálního systému Renault Easy Link (standardní výbava) nabízí Grand Kangoo E-Tech specifické připojené služby, jako např:
– plánované nabíjení baterie a vzdálené sledování stavu baterie;
– plánované předehřívání nebo chlazení prostoru pro cestující;
– pomoc při vyhledávání nabíjecích stanic na trase;
– pomoc při vyhledávání cílů, kam můžete dojet se zbývajícím nabitím baterie.

Pokud jde o verze, v nabídce budou dvě:
– Equilibre pro firmy, které chtějí poskytovat služby osobní dopravy, pohodlné a hospodárné;
– Techno pro rodiny a živnostníky, kteří chtějí komfort a bezpečnostní standardy spolu s praktickými prvky, jako jsou střešní lišty pro snadnou instalaci střešního boxu.

Grand Kangoo je od úrovně Equilibre standardně vybaven elektrickým ovládáním zadních oken, zadní parkovací kamerou, multimediální obrazovkou easylink a připojenými službami. Volitelně je vybaven výhřevem čelního skla, předních sedadel a volantu.

Objednávky budou zahájeny koncem letošního roku a dodávky budou zahájeny počátkem roku
2024.

 

Zdroj: Renault

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code