Volkswagen začíná dělat svůj nejvyšší model ID.7 i jako kombi
Volkswagen se snaží pokračovat v produkci elektrických modelů. Nyní rozšiřuje nabídku pro evropské zákazníky o modelovou řadu ID.7 v karosářské variantě kombi. Nový model ID.7 Tourer(1) patří vedle nového modelu Passat mezi kombi vyšší střední třídy.
Obě modelové řady se vzájemně doplňují a společně pokrývají poptávku po vozidlech na benzin nebo naftu, přes plug-in hybridní pohony s dojezdem více než 100 kilometrů (WLTP), až po čisté elektromobily.
Nové kombi ID.7 Tourer by mělo nabídnout dojezd až 685 km (podle metodiky WLTP), kvalitní interiér, cestovní komfort a vnitřní prostor. Pro některé případy bude i možností jako manažerským vůz.
Výroba modelu ID.7 Tourer probíhá společně se sedany se splývavou zádí ID.7 a SUV ID.4 v německém závodě Emden, který se specializuje na elektromobilitu. Kombi ID.7 Tourer se od sedanu výrazně odlišuje zadní částí karoserie. Design kombi určuje dlouhá linie střechy s přechodem do zadního výklopného víka.
Po stylistické stránce Tourer čerpá z tvarů klasického kombi vPassatu a splývavé karoserie Shooting Brake modelu Arteon. Zvýšením výšky v zadní části karoserie došlo v porovnání se sedanem se splývavou zádí ke zvětšení zavazadlového prostoru. ID.7 Tourer v plném obsazení pěti cestujícími umožní přepravu až 605 litrů zavazadel (s opěradly zadních sedadel v poloze Cargo). Po sklopení zadních sedadel a po strop je celkový objem zavazadlového prostoru až 1714 litrů.
Nová generace systému elektrického pohonu
Volkswagen bude pro ID.7 Tourer nabízet dvě různé velikosti akumulátorové baterie. V závislosti na kapacitě sady akumulátorů dosáhne vůz teoreticky dojezdu až 685 km (podle metodikyWLTP). Největší akumulátorová baterie umožní využít nejvyšší nabíjecí výkon až 200 kW po připojení vozu k rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem. Tímto výkonem bude možné sadu akumulátorů teoreticky nabít z 10 na 80 procent za výrazně méně než 30 minut.
Interiér
Mezi novinky ve výbavě patří sériově dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou, která promítá informace důležité pro řízení do zorného pole řidiče, aby osoba za volantem nemusela odvracet zrak od dění na silnici. Head-up displej s rozšířenou realitou současně mění uspořádání přístrojové desky, jejíž klasické přístroje se zmenšily.
Výdechy ventilační soustavy jsou automaticky ovládané malými servomotory a sedadla ergoActive (3) mají novou funkci tlakové bodové masáže a automatickou klimatizací sedacích ploch.
Další inovací ve výbavě je panoramatická střecha (3) s „chytrým sklem“. To umožňuje měnit elektronicky svou průhlednost od zcela průhledného po neprůhledné.
Novinkou je i aplikace Wellness In-Car App (3). Cestující si mohou prostřednictvím tří předem nakonfigurovaných programů („Fresh Up“, „Calm Down“ a „Power Break“) nastavit funkce vozidla podle vlastních priorit. Aplikace přitom, v závislosti na výbavě vozidla, používá ambientní osvětlení, audiosystém, klimatizaci, nastavení „chytrého skla“, klimatizaci sedacích ploch, masážní funkci v sedadlech, ID.LIGHT a displej informačního a zábavního systému.
Celoevropský předprodej bude zahájen již v prvním čtvrtletí letošního roku.
1 ID.7 Tourer – vůz v podobě blízké sériově vyráběnému modelu.
2 Předběžný údaj dojezdu podle metodiky WLTP je až 685 km. Údaje podle metodiky WLTP se u sériově vyráběných vozů mohou lišit v závislosti na jejich výbavě.
3 Výbava dodávaná na přání
4 ID.7 – spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,3–14,1; Údaje o spotřebě elektrické energie jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
Zdroj: Volkswagen, Porsche Česká republika