Ženy milují velké vozy, ale kupují malé

Zajímavé statistiky na základě reálných prodejů poskytla při příležitosti Mezinárodního dne žen skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. Z nich vyplynulo, že ženy si stále nejčastěji pořizují menší vozy a jejich nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia. Stále více z nich pak přichází na chuť doplňkové výbavě i alternativním pohonům.

 „Z našich statistik víme, že ženy jsou při koupi automobilu daleko uvážlivější než muži a více zvažují své potřeby a finanční možnosti. I proto jsou konzervativnější co do doplňkové výbavy nebo druhu pohonu vozu. Poslední tři roky ale přibývá dam, které se nebojí vyzkoušet elektromobil nebo hybridní vůz. Vloni si takový vůz pořídilo o čtyřicet osm procent více žen než o rok dříve. Stále ale jde o necelá tři procenta ze všech u nás koupených aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

Počet žen, které si v českých Áčkách koupily novější vůz, meziročně vzrostl o 10 %. V celkových prodejích vyhrála Škoda Fabia (8,6 %), hned za ní Škoda Octavia (8,3 %) a Volkswagen Golf (2,8 %). Nejčastěji si vloni vybíraly hatchbacky (37 %). Tento typ karoserie meziročně o dva procentní body posílil, ale stále se to nedá rovnat například s rokem 2016, kdy si ho kupovala téměř polovina z nich (45 %). Významně posílila SUV, které se spolu s kombíky dělí o druhé místo, každý po 22,9 %. Nejoblíbenějším SUV byla u žen vloni Kia Sportage.

Automobily v benzínovém provedení si pořizuje 60 % dam, necelá třetina pak volí automatickou převodovku. Náhon na všechny čtyři kola si vybírá jen 12 % z nich. Nejoblíbenějším elektromobilem u dam je BMW i3 díky své kompaktnosti. Z hybridů vede Suzuki Vitara.

TOP 5 nejprodávanějších modelů
ženám v roce 2023
1. Škoda Fabia 8,6 %
2. Škoda Octavia 8,3 %
3. Volkswagen Golf 2,8 %
4. Hyundai i30 2,5 %
5. Škoda Superb 2,3 %

Pokud jde o doplňkovou výbavu, tak automatické denní svícení vybírá ve voze 70 % žen, 60 % tempomat nebo s bluetooth konektivitou. Téměř polovina aut už má Stop Start systém (45 %), 38 % alespoň zadní parkovací senzory a 30 % aut má integrovanou navigaci.

Zdroj text: AURES Holdings

Zdroj foto: Škoda Auto

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code