Mercedes sjednocuje dobíjení

Jednoduché dobíjení po celé Evropě, včetně České republiky a sjednocené platby za použití stanic různých provozovatelů. To je zatím nedosažitelný sen mnoha majitelů aut, která potřebují ke svému fungování zásuvku a v případě potřeby dobíjet nemohou využít všechny nabíječky, ale jen ty, ke kterým mají přístup.

Hlavním zájmem je jednoduché a rychlé dobíjení na veřejných stanicích a také snadné platby a správa nákladů. Proto vznikla služba Mercedes me Charge.
Například u nového elektromobilu Mercedes-Benz EQC zajišťuje Mercedes me Charge informace o dostupných dobíjecích stanicích různých provozovatelů, včetně sítě ultra rychlých stanic sítě IONITY. Nově jsou v síti začleněny i stanice E.ON v České republice a lze zde platit kartou Mercedes me Charge. Součástí služby jsou také sjednocené platby za načerpanou energii s jednotným vyúčtováním. Výsledkem je pohodlná a snadno plánovatelná jízda a přehledně zdokumentované náklady.
Díky službě Mercedes me Charge mají řidiči vozů Mercedes-Benz EQC nebo dobíjecích hybridních modelů, vybavených nejnovější generací palubního systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), možnost přístupu k jedné z největších dobíjecích sítí na světě, která jen v Evropě zahrnuje přes 300 různých provozovatelů veřejně přístupných dobíjecích stanic ve městech, na parkovištích, dálnicích nebo v nákupních centrech. Celkem se jedná o přibližně 130 000 míst pro dobití elektricky poháněných vozů.

Optimalizovaná navigace v elektromobilech značky Mercedes-Benz umožňuje zákazníkům snadné nalezení nejbližšího dobíjecího bodu a platbu za jeho využití. Slouží k tomu karta Mercedes me Charge nebo aplikace Mercedes me, ať už v mobilním telefonu nebo v palubním systému ve voze.

Zákazníci nemusí podepisovat separátní kontrakty s jednotlivými provozovateli. Stačí jedna rychlá autorizace a registrace platební metody, která otvírá cestu k výhodám integrovaného platebního systému s přehledným vyúčtováním. Každé dobíjení se zaznamenává automaticky, na konci měsíce je pak vystaven přehled odebrané energie a ceny.

V České republice lze od roku 2019 využívat síť dobíjecích stanic společnosti PRE a nyní od července 2020 také síť stanic E.ON Drive. Společnost E.ON provozuje téměř sedmdesát vlastních a partnerských stanic včetně ultrarychlodobíjecích u Humpolce a nově také na Rozvadově, u nichž dokáže Mercedes-Benz EQC využít plný nabíjecí výkon 110 kW.

Během příštích dvou let vzroste počet veřejných stanic sítě E.ON Drive v České republice na 300. Ultra rychlé dobíjení za extra výhodnou cenu v síti stanic IONITY.

Mercedes me Charge také umožňuje přístup do celoevropské sítě ultra rychlých dobíjecích stanic IONITY.
Do konce roku 2020 bude k dispozici kolem 400 těchto dobíjecích míst podél hlavních dálničních tahů napříč kontinentem. První stanice IONITY už od loňského roku funguje v České republice, letos mají přibýt další.

Projekt IONITY byl založen v listopadu 2017 na základě iniciativy evropských automobilek BMW, Mercedes, Ford a Volkswagen, včetně Audi a Porsche. Baterii s kapacitu 80 kWh v modelu EQC lze s využitím ultra rychlých dobíjecích stanic dobít z 10 na 80 % za přibližně 40 minut. Na plnou kapacitu přitom podle normy NEDC vůz ujede 445 až 471 km.

Nejvýhodnější je však i nadále dobíjet akumulátory v okamžiku, kdy vůz není používán, tedy přes noc doma nebo přes den v zaměstnání. S dodavateli energie si majitelé elektromobilů mohou domluvit zvláštní sazby, díky nimž mají levnější elektřinu i pro domácí využití. Vozy Mercedes-Benz disponují nabíječkami s vysokým napětím, například třetí generace plug-in hybridů nabízí 7,4 kW. Zájemci o rychlejší domácí dobíjení si mohu pořídit také wallbox s výkonem až 22 kW.

Navigace elektromobilu EQC vyhodnocuje velké množství údajů a podle nich plánuje nejrychlejší cestu do cíle. Pokud je nutné zajistit dobíjení, bere v potaz i čas a místo, které je pro nabití akumulátorů nejvhodnější. Faktory, které ovlivňují výběr trasy, jsou například aktuální kapacita akumulátorů a spotřeba energie, dostupná dobíjecí místa podél cesty a údaje o počasí. Řidič nemusí vždy dobíjet do plné kapacity, ale může se flexibilně rozhodnout v závislosti na tom, kdy chce být v cíli své cesty. Plánování trasy také pružně reaguje na různé změny.

Mercedes-Benz disponuje mimořádně širokou paletou elektricky poháněných vozů. Vedle SUV EQC a nedávno představeného MPV EQV se ještě letos představí kompaktní SUV EQA. K tomu prakticky každá modelová řada nabízí alespoň jeden vůz v provedení plug-in hybrid, ať už ve spojení s benzinovým nebo naftovým motorem.

Kompaktní modely Tříd A, B a CLA lze mít s karoserií hatchback, sedan, kupé, kombi a MPV ve verzi 250e, stejné pohonné ústrojí pohání i novinku letošního roku SUV GLA. Tyto automobily mají systémový výkon 160 kW, špičkovou dynamiku (0–100 km/h za 6,6 s u Třídy A) a na elektrický pohon dokáží jet až 140 km/h. Vynikající je nejen spotřeba, která u nejúspornějších variant klesá podle normy NEDC až k 1,4 l benzinu a 14,8 kWh/100 km, ale také dojezd na elektřinu (až 77 km).

Zájemci o bezemisní jízdu ve městě a velký jízdní dosah na tradiční paliva mohou zvolit plug-in hybridní verzi vozů Tříd C, E i S, dobíjecí hybrid existuje také u SUV GLC nebo nového, o třídu vyššího modelu GLE.

Zdroj: Mercedes-Benz Cars Česká republika

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code