Toyota Yaris přichází s novinkami pod kapotou. Představila GR Yaris s motorem na vodík

Spalovací motory poháněné vodíkem jsou stále na začátku vývoje, který začal teprve v roce 2017. Dodnes nebyly představeny v produkčním voze. Nejdále se tento pohon dostal u experimentálního modelu Corolla Sport s vodíkovým pohonem. Experimentální vodíková Corolla Sport se v Japonsku od letošního května úspěšně zapojuje do závodního seriálu Super Taikyu. A to v barvách týmu ROOKIE Racing (odnož závodního týmu Toyota GAZOO Racing). Zde automobilka testuje experimentální vodíkový spalovací motor za náročných podmínek motoristického sportu.

„První krok, tedy soutěžit a vyvíjet náš vodíkový motor, jsme učinili s mentální postojem vyrovnat se se všemi výzvami. Dokáži si představit, že za 10 let budou věci vypadat o dost jinak, ale doufám, že se lidé dokáží ohlédnout a vidět, jak jsme se s touto výzvou s chutí vypořádali a užili si každý okamžik,“ říká Akio Toyoda, prezident společnosti Toyota Motor Corporation.

Nyní Toyota představila svůj experimentální vodíkem poháněný spalovací motor v modelu GR Yaris. Vodíkem poháněný experimentální GR Yaris i Corolla Sport používají tentýž řadový tříválec G16E-GTS 1,6 litru s přeplňováním. Ten najdeme i pod kapotou sériového modelu GR Yaris, ale s upraveným systémem přívodu a vstřikování paliva pro používání vodíku.

Vodíkové palivo, palivové nádrže a postup tankování se u experimentálního vozidla nijak neliší od již sériově vyráběné vodíkové Toyoty Mirai. Zatímco však Mirai využívá k výrobě elektřiny chemickou reakci probíhající v palivových článcích, experimentální GR Yaris je vybaven spalovacím motorem na vodíkové palivo.

Spalování vodíku probíhá mnohem rychleji než v případě benzínu. Spalování vodíku je extrémně čisté a má potenciál zprostředkovat stejné zážitky za volantem s podobným zvukovým a smyslovým doprovodem jako v případě klasických spalovacích motorů.

Tato technologie by tak mohla být nadějí pro všechny, kteří považují budoucnost v podobě bateriových eletromobilů za nereálnou a nerealizovatelnou v rozsahu, v jakém je mobilita dnes.

Zdroj: TOYOTA CENTRAL EUROPE-CZECH

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code