Auto je v době virové bezpečnější, než MHD. Ale nezapomeňte na dezinfekci

Panika kolem viru už není tolik mediálně zajímavá a proto zájem o ni klesá. Pocit, že v autě jste před případnou nákazou bezpečnější, než v autobuse nebo tramvaji, je ale oprávněný trvale. Tedy v případě, že ventilace, nebo klimatizace ve vašem voze není sama o sobě líhní nejrůznějších škůdců.

Dnešní jaro nepatří k nejteplejším, takže hlavní sezona používání klimatizace ještě nezačala. Nejvyšší čas pro její přípravu, která spočívá hlavně v dezinfekci, ale nastal. Zanedbaná, nebo nesprávně udržovaná klimatizační soustava nejenže snižuje cestovní komfort, ale může také ohrozit zdraví cestujících. V předstihu před příchodem letních veder je tedy dobré nechat si klimatizaci zkontrolovat a vydezinfikovat.

Servisní technici zkontrolují v rámci prohlídky těsnost klimatizační soustavy, ověří funkčnost všech prvků a provedou zkoušku technické účinnosti a chladicího výkonu. Dále vydezinfikují výparník klimatizace a celou soustavu vystaví působení ozónu. Jen pravidelným dezinfikováním lze totiž zajistit, aby se v klimatizaci nemnožily bakterie nebezpečné lidskému zdraví.

.

Většina řidičů správnou údržbu a péči o klimatizaci dosud chápala primárně jako prostředek k odstranění nepříjemných pachů, zadržení plynů a alergenů. Ve správné koncentraci však ozónové čištění také ničí bakterie, viry, roztoče a plísně. Protože je letošní rok mimořádný kvůli epidemiologické hrozbě, stojí za to si zkontrolovat, proti jakým škodlivinám je filtr v systému účinný a zda zvládne i zabezpečení proti virům.

Při každoroční kontrole klimatizace je velmi důležité vyměnit také prachový filtr. Jako prevenci dnes automobilky nabízí kromě běžných prachových filtrů i speciální s účinnou ochranou proti vnikání obávaného koronaviru COVID-19 do interiéru vozu. Takovým je třeba filtr Ford micronAir proTect, nabízející skoro stoprocentní ochranu proti koronaviru při zachytávání viru H1N1 a koronaviru HCoV229E.

Vyšší koncentrace škodlivin a prachových částic v interiéru znamenají pro posádku zvýšená zdravotní rizika. V důsledku jejich působení může člověk pociťovat ve zvýšené míře únavu, nevolnost, bolesti hlavy nebo alergické reakce. Lidé trpící alergiemi přitom vykazují o 30 % vyšší riziko nehody – například při kýchnutí v rychlosti 80 km/h ujede řidič 25 metrů se zavřenýma očima.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code